Nie dla Mielca pociąg pośpieszny

MIELEC. Trudno sobie wyobrazić, żeby pośpieszny pociąg mknął z prędkością… 20 km/h.

Mieszane uczucia towarzyszą zwolennikom rewitalizacji linii kolejowej nr 25 Tarnobrzeg – Mielec – Dębica. Cieszy, że Centrum Realizacji Inwestycji PKP w Krakowie ogłosiło przetarg na wykonanie studium wykonalności, co jest światełkiem w tunelu dla modernizacji tego torowiska. Z kolei, przykrą wiadomością jest rezygnacja PKP Intercity z powrotu na linię nr 25 pośpiesznego pociągu „Hetman”.

A wydawało się, że ten kolejowy cud stanie się faktem. W ub. r. resort infrastruktury poinformował, że od 1 marca b.r. na trasie Zamość – Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Mielec – Dębica – Kraków (Wrocław) powróci popularny Hetman.

Hetman pojedzie przez Kolbuszową

Uruchomienie połączenia miało być możliwe dzięki oszczędnościom w zakresie oferty połączeń międzynarodowych w ruchu przygranicznym. Na wieść o tym w Mielcu zapanowała euforia. Jak się okazało, przedwcześnie. Ostatecznie PKP Intercity zweryfikowało swe plany i „przerzuciło” Hetmana na zmodernizowaną linię nr 71 Rzeszów-Kolbuszowa-Ocice. I tak na dobrą sprawę trudno mieć do spółki pretensje, bo było to posunięcie na wskroś racjonalne.

Bo trudno sobie wyobrazić, żeby pośpieszny pociąg mknął… 20 km/h, bo taka zawrotna prędkość (albo już mniejsza) obowiązuje na 10-kilometrowym odcinku torowiska między Dębicą a Mielcem. Nie ciekawiej jest na dworcu, gdzie są wszechobecne pustki i… klepsydra, informująca, że po 122 latach zawieszono przewozy pasażerskiej na linii nr 25.

Nad Wisłoką nie załamują jednak rąk. Tym bardziej, że Centrum Realizacji Inwestycji PKP w Krakowie ogłosiło przetarg na wykonanie studium wykonalności dla rewitalizacji linii, które określi rodzaj, zakres i koszt. Dokument ma być gotowy we wrześniu b.r. Jego koszt to ok. 1 mln zł. , z czego po 30 procent dają: kolei, marszałek podkarpacki i prezydent Mielca. Pozostałe samorządy mają wyłożyć od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Paweł Galek

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.