Nowa odsłona kosmicznego civic-a

Fot. GB

Honda civic to samochód wyróżniający się na ulicy i mający wiele innych zalet.

Na początku marca odbyła się polska premiera dziewiątej generacji hondy civic. Japoński kompakt stylem nawiązuje do poprzednika, ale zgodnie z życzeniem większości kierowców jest teraz bardziej komfortowy i wykonany z lepszych materiałów.

Dla Hondy kompaktowy civic jest bardzo ważnym modelem, gdyż na wielu rynkach stanowi on niemal połowę sprzedaży wszystkich modeli firmy. Projektanci nowego civic-a nie mieli łatwego zadania, gdyż musieli zaprojektować równie udany, oryginalny i pożądany model jak poprzednik.

Auto wyróżniające się na ulicy
Koncepcja futurystycznego nadwozia okazała się trafiona, więc nowy model jest ewolucją poprzedniej generacji. Nie oznacza to jednak, że sylwetka jest nudna. Nadal jest to samochód wyróżniający się na ulicy i zasługujący na trafny przydomek „ufo”. Nadwozie jest praktycznie jednobryłowe. Z przodu uwagę zwracają ciekawie stylizowane reflektory, a z tyłu również na pierwszy plan wysuwają się wystające światła, które są częścią spojlera i zapewniają odpowiedni przepływ powietrza. Pojawiła się również tylna wycieraczka, która w połączeniu z niżej poprowadzoną tylną szybą znacznie poprawia widoczność do tyłu. Dodatkowo w większości wersji w standardzie jest kamera cofania, która bardzo ułatwia parkowanie. Nadwozie jest opływowe, a dzięki całkowitemu osłonięciu podwozia uzyskano niski współczynnik oporu powietrza, który w bezpośredni sposób przekłada się na obniżenie hałasu we wnętrzu. A właśnie na poziom hałasu najbardziej skarżyli się właściciele poprzedniej generacji.

Przy projektowaniu tego modelu Honda przeprowadziła szerokie badania i zasięgnęła opinii użytkowników. Z badań wynikało, że kierowcy chcą większego komfortu jazdy, lepszego wyciszenia wnętrza i lepszych materiałów. Czy te życzenia klientów zostały wzięte pod uwagę przez projektantów? Moim zdaniem tak.

Cichy komfort jazdy
Wsiadając do nowego civic-a od razu widać, że jakość zastosowanych materiałów jest dużo wyższa niż w poprzedniku. Deska rozdzielcza i materiały tapicerskie są naprawdę wysokiej jakości. Również pod względem jakości montażu nie można hondzie nic zarzucić. Jazda po dziurawej drodze lub kostce brukowej nie robi na civic-u żadnego wrażenia. We wnętrzu cały czas jest cisza. Nic nie trzeszczy, ani nie stuka, a zawieszenie pracuje bezgłośnie. Kolejnym punktem, który został poprawiony to zawieszenie. W poprzednim modelu było ono bezkompromisowe, a wg badań dla większości użytkowników zbyt twarde i głośne. Nie oznacza to, że nowym civic-iem nie można już szybko jeździć. Wręcz przeciwnie. Zawieszenie teraz jest komfortowe, ale dzięki nowej charakterystyce nadal można dynamicznie pokonywać zakręty, a układ kierowniczy nie jest już tak wrażliwy na koleiny jak w poprzednim modelu.

Komfort i funkcjonalność
Pod futurystycznym nadwoziem kryje się całkiem normalny i funkcjonalny samochód do codziennej jazdy. Nadal jest kanapa z oryginalnym systemem składania oparcia i siedziska, a bagażnik jest teraz większy i pomieści aż 477 litrów bagażu. Dodatkową pojemność uzyskano rezygnując m.in. z koła zapasowego. Ale w opcji jest koło zapasowe.
Nowy Civic dostępny jest tylko z dwoma silnikami benzynowymi 1.4/100 KM oraz 1.8/140 KM. Pod koniec roku pojawi się nowy diesel 1.6/120 KM. Wszystkie silniki są łączone z 6-biegowymi przekładniami mechanicznymi, systemem ECO Assist pomagającym w obniżaniu spalania oraz z układem Idle Stop wyłączającym silnik na biegu jałowym.
Samochody są już w sprzedaży. Ceny wersji 5-drzwiowej rozpoczynają się od 64 900 zł, natomiast sedana od 69 900 zł.

Grzegorz Burda

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.