Nowa twarz Peugeota

Już za kilka tygodni Peugeot zaprezentuje nowy flagowy model. Peugeot 508 zaprojektowany w nowym stylu i odznaczający się wysoką jakością wykonania. Czy to wystarczy, aby skutecznie konkurować z niemieckimi rywalami?

Peugeot 508 będzie miał trudne zadanie, gdyż musi spełnić oczekiwania kierowców z dwóch segmentów. Zastępuje bowiem dwa schodzące z rynku modele 407 i 607. Pod względem wymiarów zewnętrznych plasuje się praktycznie pośrodku pomiędzy tymi modelami. Jest dłuższy od 407 o 12 cm i krótszy od 607 o 8 cm. Natomiast pod względem prestiżu i jakości wykonania modelowi 508 ma być bliżej do 607.

Peugeot 508 otwiera nową kartę w stylistyce marki. Ogólny zarys sylwetki przypomina nieco 407 i nadal elementem charakterystycznym przodu pojazdu jest duża atrapa, która jednak powędrowała nieco do góry i teraz zachodzi ona na pokrywę silnika. Dostępne będą dwie wersje nadwozia: sedan i kombi. Bagażniki mają pojemność 515 i 560 litrów. 508 będzie produkowany we Francji dla rynku europejskiego i w Chinach, dla największego rynku na świecie.

Wnętrze wygląda na bardzo klasyczne oraz szlachetne i jak zapewnia Peugeot jakość zastosowanych materiałów oraz jakość wykonania będzie na najwyższym poziomie.

Gama silników na początku produkcji składa się z pięciu jednostek. Dwa z nich to benzynowe, o małej pojemności jak na tak duże auto (1.6/120 i 156 KM). Większą gamę mamy w dieslach. Do wyboru jest motor 1.6/112 KM, 2.0/140 i 163 KM oraz 2.2/204 KM. Kilka miesięcy po wprowadzeniu modelu 508 na rynek, w sprzedaży pojawi się wersja z technologią HYbrid4, z silnikiem o mocy 200 KM i napędem na 4 koła.

Oficjalnie peugeot 508 będzie zaprezentowany podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu w październiku tego roku, a do sprzedaży trafi na początku 2011 roku.

Grzegorz Burda

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.