Oburzeni klienci telewizji n i cyfry plus

Oburzeni klienci założyli stronę Anty nc+, która ma już prawie 60 tysięcy zwolenników. Fot. Wit Hadło

PODKARPACIE. UOKiK wszczął postępowanie w sprawie traktowania klientów przez nc+.

- Jestem abonentem telewizji n i narzucono mi nowe, gorsze warunki umowy – mówi oburzony Adam z Rzeszowa (36 l.). – Jeżeli do 18 kwietnia nie wypowiem umowy, to automatycznie przerzucą mnie do nc+ i będę musiał płacić o kilkadziesiąt złotych wyższe rachunki!

Ledwo prezesi znanych telewizji: n i cyfry+ poinformowali abonentów o połączeniu sił, już zaczęła się ich porażka. Wszystko dlatego, że dotychczasowi klienci są przymuszani do zmiany warunków umowy na mniej korzystne i przejścia do nowej platformy nc+.

- Przez kilkanaście miesięcy korzystałam z cyfry+ – mówi Małgorzata z Rzeszowa (35 l.). – Wypowiedziałam umowę, ale okazało się, że jeszcze przez trzy miesiące jestem z nimi związana i muszę płacić dwukrotnie wyższy abonament za całkowicie inny zestaw kanałów, których nawet nie oglądam – dodaje.

Oburzonych klientów wciąż przybywa.

Tylko na Podkarpaciu poszkodowanych jest prawie trzy tysiące abonentów. Założony został nawet profil pod nazwą Anty nc+ i forum o tej samej nazwie.

Prezes platformy nc+ zaprosił założyciela Anty nc+ na spotkanie. Ten jednak nie zamierza przyjść, a swoją odmowę argumentuje brakiem działań na rzecz niezadowolonych klientów i jawnym oszukiwaniem dotychczasowych abonentów. Oto fragment listu:

“Jestem waszym klientem ponad miesiąc i poczułem się oszukany. Zakupiłem Telewizję na Kartę wraz z dekoderem i miesięcznym dostępem do wszystkich kanałów za 259 zł. Teraz okazuje się, że zabieracie mi program Npremium 1,2,3,4 i w zamian dajecie dwa kiczowate „Canal + Family 1,2″ w tej samej cenie co poprzednio 4 kanały.”

Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji wszczął postępowanie przeciwko ITI Neovision, które może zakończyć się nałożeniem kary finansowej do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu.

Komentarz
Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK
- Do UOKiK napływają liczne skargi konsumentów na dokonaną przez ITI Neovision wobec abonentów n jednostronną zmianę ceny oraz oferty programowej – polegającą na wprowadzeniu oferty nc+. Ze skarg wynika, że gdy konsument nie zrezygnuje do 19 kwietnia z dotychczasowej umowy, zostanie ona od 1 maja automatyczne zastąpiona ofertą nc+ obowiązującą przez 18 miesięcy. Zdaniem Urzędu, konsument, zawierając umowę na czas oznaczony ma prawo do jej realizacji na niezmiennych warunkach do końca obowiązywania kontraktu. Tym bardziej, że aby móc skorzystać z oferty n musiał ponieść koszty zakupu i instalacji dekodera oraz anteny satelitarnej – nieodzyskanie pieniędzy za sprzęt w przypadku rozwiązania umowy może skutecznie zniechęcać konsumentów do wycofania się z kontraktu.

Ponadto wątpliwości UOKiK dotyczą przekazywania istotnych informacji listem zwykłym z zastrzeżeniem zbyt krótkiego terminu na złożenie rezygnacji. Zdaniem Urzędu, taki sposób informowania nie gwarantuje, że każdy abonent będzie miał możliwość skutecznego zapoznania się z nowymi warunkami i podjęcia świadomej decyzji o korzystaniu z usług.

Bezpłatnych porad udzielają powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów. O pomoc można także poprosić: Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem 800 007 707 i w jej oddziałach.

Blanka Szlachcińska

do “Oburzeni klienci telewizji n i cyfry plus”

  1. Jagoda

    Piszę z prośbą o wyjasnienie-posiadam.c+od kilku lat,z każdym rokiem placimy wiecej,doszlismy do 164 zł i teraz zabraliscie nam ligę europejską i lige mistrzow na stacje Eleven-ktorej nie mam-to ile muszę płacić,żeby ogladać mecze-czy lepiej zrezygnować??Wroclaw-Kozanowska 42/10-nikt nie płaci tyle co my

  2. anna

    Jestem oburzona ,nie tak traktuje się klientów ,nie wypowiedziałam umowy bo liczyłam że sama wygaśnie (nie płaciłam też abonamentu )nie oglądam bo jestem za granicą a teraz niespodzianka SAMI przedłużyli mi umowę za 3krotnie wyższy abonament miałam 49,90 a teraz naliczają mi 120 złodzieje co się dzieje w tym kraju , złodziej na złodzieju ,Co mam zrobić nie ma mnie w kraju telewizor milczy a Ty kobito płać bo Cyfra tak chce ,Co mam zrobić NIEWIEM

  3. jerzy

    Zapłaciłem a oni mi wyłączyli. Tłumaczą się że musi się zaksięgować ile to trwa aż dwa dni.
    Parodia. Mają bałagan i tyle. POZDRAWIAM WSZYSTKICH

  4. Damian

    Nazywam się Damian Piłat zostałem oszukany przez firmę cyfra plus oszukany przez rozmowe telefoniczną ,zgodziłem się płacić około 90 zł,apotem musiałem płacić karę za rozwiązanie umowy bo kazali mi za miesiąc płacąc 135zł mimo,że na takie pieniądze się nie godziłem.Chciałem oglądać gp.na żużlu i polską piłkarską ekstraklasę.Obecnie jestem w cyfrowym polsacie i też robią ludzi na szaro,dość,że tego co się chce oglądać w dużej części nie oferują,to każą sobię dodatkowo płacić za eleven,mimo,że reklamowali formułe 1 na polsat sport.Uważam to za nie zgodne z prawem.Obecnie mieszkam w Trzcińcu koło Lubartowa i nie ma,uczciwej firmy oferującej te kanały.Wcale się nie dba o interesy abonentów .Pozdrawiam.Mogło by to się wreszcie zmienić na lepsze.

  5. Edyta

    To prawda oszukują i to bardzo- ja osobiście nie polecam tej tandetnej telewizji-

  6. maciek

    W zwiazku z tym że C+ połączył się z N, nie zamierzam dalej podpisywać umowy.
    Przejechałem sie na N, ukradli mi 1000zł oddajac sprawę do sądu za zagubienie dekodera. A dekoder został oddany i mam na to potwierdzenie. Niestety jestem z plecy 1000zł.

    • di

      Jakos Ci nie wierze.
      Jesli masz potwierdzenie na oddanie dekodera, to sorry, ale N moze oddac sprawe do sadu, ok, masz wtedy rozprawe o nieoddanie dekodera – pokazujesz sedziemu kwitek potwierdzajacy oddanie – sprawa zamknieta. Nie ma w tym przypadku opcji abys przegral i cokolwiek musial placic. Wiec gdzies tutaj piszesz bzdury.

  7. ewa

    Ja miałam umowe do 31-07 rozwiązałam ją i muszę jeszcze miesiąc płacić abonament
    a co ciekawe to prawie 200 zł bo mi sie skończyła promocja a klientem cyfry + byłam 8 lat.
    Pan z cyfry zadzwonił dlaczego rozwiązuję umowe i zaproponował że obniży mi abonament ten z 200 na 160 i żebym podpisala umowe na 12 m-cy

    syn był w Polsacie a jak mu się skończyła to płacił dalej taki sam abonament

  8. arek

    Mi natomiast po rozwiązaniu umowy przysłali że mam nie zapłacony 1 gr (list wysłali na adres domowy gdzie już nie mieszkam – wcześniejsza korespondencja od nich przychodziła na adres zamieszkania).
    Albo ja jestem chory albo oni – koszt wydrukowania tego ich śmiesznego pisma oraz jego nadania przekracza znacznie moją zaległość :). Mało tego to na piśmie są aż 3 pieczątki z różnych instytucji którymi mnie straszą BIG, KRD i REJESTR DŁUŻNIKÓW ERIF :)
    1 grosza oczywiście zapłaciłem. Smutne natomiast jest to, że w tym kraju coraz więcej rzeczy zaczyna przypominać sytuację żywcem ściągniętą z MIŚIA oraz innych filmów Barei

  9. justyna

    jestem oburzona faktem iż umowę miałam do końca czerwca. a dalej odbieram telewizję.zadzwoniłam i okazało się ze umowa jest z trzy miesięcznym wypowiedzeniem . a na umowie miałam na czas określony ,mało tego mam zapłacić jeszcze więcej niż to było określone w abonamęcie.ZŁODZIEJE

  10. blokers

    takie samo gówno programowe oglądam za darmo w naziemnej t.c.Po wielu latach rozwiązalm umowe z polsatem

  11. janek

    Do Pani Małgorzata z Rzeszowa z dniem 1 kwietnia wycofano kilka kanałów z oferty cyfry i można rozwiązać umowę z powodu zmiany oferty programowej innej niż Pani podpisała więc przysługuję abonentowi zerwanie umowy bez karnie do końca kwietnia,wypowiedzenie dla pewności polecony za potwierdzeniem odbioru.Proszę nie słuchać konsultantów i dystrybutorów c+ wiadomo biznes .

  12. leon

    Teraz mam Cyfrę+ i spliter, dzielę to mieszkaniu na trzy telewizory a instalację mam zrobioną na 6 telewizorów.
    Abonament 128zł czy jakoś tak, ale co oferuje nc+ to czyste przegięcie PAŁY!
    Canal+ nadaje byle co tak samo HBO i pozostałe kanały to DNO!
    Najlepiej będzie wykupić mega szybki internet i ściągać filmy w HD w 30 minut bez reklam i abonamentu!

    • cichy

      Jestem abonentem C+ i być może zostanę z nc+. Jednak CP jakoś nie przemawia do mnie. Wszyscy narzekają na ceny… ale większość podpisywało umowy z C+, n na promocyjnych warunkach. Promocje ni trwają wiecznie. Policzyliście ile kosztowałyby was kanały bez promocji. Ja policzyłem… Jest drożej w nc+, ale bez przesady…
      A taki tekst: Najlepiej będzie wykupić mega szybki internet i ściągać filmy w HD w 30 minut bez reklam i abonamentu! – to beznadzieja, bo w całym kontekście to jak deklaracja piractwa :D

  13. rzeszowiak

    „Jestem waszym klientem ponad miesiąc i poczułem się oszukany. Zakupiłem Telewizję na Kartę wraz z dekoderem i miesięcznym dostępem do wszystkich kanałów za 259 zł.”
    TEN KLIENT MUSI SPORO ZARABIAĆ SKORO STAĆ GO NA TO ABY BULIĆ TAKĄ KASĘ TYCH OSZUSTOM MIESIĘCZNIE , – BYŁEM PEWNIEN ŻE CI CO PŁACĄ DUŻO KASY SĄ LEPIEJ TRAKTOWANI PRZEZ TĄ FIRMĘ NAJWYRAŹNIEJ IM WSZYSTKO JEDNO ,WAŻNE ABY 1 i SZEŚĆ ZER IM SIĘ ZGADZAŁO.

  14. leon

    @s

    Złodziei to mamy w rządzie no i teraz w nc+.
    Wystarczy pilnować do kiedy mamy umowę i będzie OK.
    Pozdrawiam
    Leon

  15. rzeszowiak

    Masakra, w dodatku ci oszuści wygrali batalię o transmisję meczów żużlowych – to jest Polska tutaj oszuści są lepiej traktowani aniżeli uczciwi obywatele – brawo Pani Tusk oby tak dalej a sam w to bagno nadepniesz, i skaczysz tak jak ci których wykończyłeś za to że mieli wiedże którą mogli tobie zaszkodzić typu śp. gen. Petelicki czy A.Lepper – za 10 lat tutaj będą sami emeryci bez emerytur bo nie będzie młodych aby pracowali na te emerytury emerytów. Ale co premiera obchodzą tak odległe czasy wazne że teraz robi czystki w kraju,.

  16. leon

    Szkoda że Polsat ma tylko 2 dekodery w opcji multiroom, nawet żeby do full pakietu dopłacać za każdy kolejny dekoder 5zł było by extra!

  17. s

    Tak kupcie Polsat, gdzie kończąca się umowa zawiązuje się sama na kolejne 12 miesięcy. Złodzieje.

  18. nergal

    Niewolnicy telewizorów – na ulicę !!!

  19. Ogar

    Poszło wypowiedzenie 6,45 zł, polecony priorytet, od dwóch dni nie odbierają, napisałem cieciom z c+ rowniez maila, bo mailem powiadomili mnie o zmianach (óczciwa cyfra+) , łaskawy pan odpisał mi że nie zarejestrowali mojego wypowiedzenia i że jak zadzwonię mają dla mnie zaje..istą promocją :) niech się je..ą. Nigdy wiecej zadnej cyfry czy ncplus .

  20. Łukasz

    Leonie, ktoś próbuje Cię naciągnąć. Z Polsatem wystarczy umowa na 15 miesięcy w tym pierwsze 6 byli abonenci n i c+ dostają gratis. Potem za full pakiet płacą 89 zł/miesiąc. Termin na wypowiedzenie dotychczasowe3j umowy w piśmie od ITI Neovision to 19 kwietnia, a nie 18. Autorka powinna sprawdzać takie szczegóły, o ile chce być wiarygodna dla Czytelników. Pani Małgorzata cytowana w artykule ma błędne informacje. Otóż gdyby sama z własnej woli wypowiedziała dotychczasową umowę, to rzeczywiście okres wypowiedzenia wynosiłby trzy miesiące. Jednak to usługodawca zaproponował zmianę warunków umowy nie dotrzymując regulaminowego terminu wypowiedzenia. Wypowiedzenie Pani Małgorzaty jest więc skuteczne od 1 maja. Warto, by jak najwięcej dotychczasowych abonentów N i C+ właściwie potraktowało próbę zbójeckiego działania nc+, wypowiedziało umowy i przeszło do Polsatu. Firma nc+ odcięta od dopływu pieniędzy przestanie istnieć jeszcze w tym półroczu. Taki spektakularny upadek byłby dobrą nauczką dla wszystkich przedsiębiorców, którzy mieliby pomysł robienia w konia klientów.

    • czytelnik

      Kolego Łukaszu, Polsat daje 6-mcy za darmo przy umowie na 29m-cy autorka faktycznie bachneła się o jeden dzień, ale ty jako jedyny jesteś tym oburzony, szanuj to że wszystkie media milczą a SN napisały, jesli Ci się nie podoba nie pisz nikt Ci nie kazał!!!!!! pozdrawiam wszystkich oszukanych Klientów n-ki i Cyfry +

  21. Marek

    Prze tą N-ke firma pójdzie z torbami. Ta firma nie zajmuje się udostępnianiem programów tylko sprzedażą nikomu niepotrzebnych i sparowanych tunerów. Policzcie. Cyfra miała 1,5 miliona klientów. Część i to spora miała swoje tunery, nowe odbiorniki TV też je mają a oni traktują nas jak złodziei nagranego materiału. Teraz każdemu trzeba wyprodukować i „sprzedać” sprzęt, który w przypadku rezygnacji jest już złomem. Maja kontrakt z firmą Phillips na grube miliony, nasze miliony!!!!!

  22. rogol

    Kazda jakakowie knajmniejsza zmiana jest okazja do lupienia klijeta

  23. Leon

    Ja też wypowiadam umowę z Cyfrą+, z terrorystami się nie negocjuje.
    Pytałem o Polsat i mają super warunki, przynosząc 3 ostatnie faktury z cyfry+ czy N, dostaje się 6 miesiecy polsatu za darmo przy umowie na 29 miesięcy.

  24. gość

    wysłałem cztery SMS i kilkakrotnie zalogowałem się na ich stronie podając swój nr tel , od ponad tygodnia cisza nikt się zemną jeszcze nie skontaktował – tak traktują swoich starych klientów , czas by ich tak potraktować jak na to zasłużyli wypowiedzeniem umowy

    • Markiz de Sade

      Ja zrobiłem tak samo i w ciągu dwóch tygodni nikt sie ze mną nie skontaktował.
      Jestem klientem C+, a moja umowa kończy się 19 kwietnia.
      Dlatego wysłałem listem poleconym rezygnację z jej przedłużenia i teraz czekam na informację o potwierdzeniu rezygnacji.
      Polecam przejscie do Polsatu z opcją Multiroom, za 59,90 jest bardzo dobry pakiet, są lepsze dekodery pozwalające m.in. na tworzenie własnych list kanałów z dowolną ich kolejnością.

    • adam

      Powiem Ci jak traktuja starych klientów. Pomijając fakt że mam obecnie taką samą sytuację jak Ty.
      Spróbuj zadzwonić na numer do podłaczeń nowych abonentów to od razu telefon jest odbierany.
      Odbierają jacys gości którzy zachowują się w sposób bezczelny i arogancki na kulturalne pytania czu oni maja wogóle dostęp do CRM i co moga zaoferowac mi w zamian odpowiedzią jest klechanie jak papuga wyuczonej regułki : ” czy podac panu nr do obsługi klienta”
      Generalnie poczułem się totalnie olany i miałem wrażenie że rozmówca zachowuje się jak gówniarz któremu sie wydaje że wszystkie rozumy pozjadał, poczułem się dośc mocno ponizony.
      Dlatego tez wczoraj wyslałem wypowiedzenie listem POLECONYM za potwierdzeniem odbioru ( 6,50 zł ) i po sprawie

  25. czytelnik

    wszystkich pokrzywdzonych zapraszam do wejścia na ogólny profil społecznościowy https://www.facebook.com/antyncplus na którym możecie sie również wypowiadać i zadawać pytania, pozdrawiam WSZYSTKICH NABITYCH W BUTELKĘ :)

    • justyna

      jestem oburzona faktem iż zerwałam umowę a okazało się że dalej odbieram cyfrę + zadzwoniłam i okazało się że mam zapłacić jeszcze za jeden miesiąc i to podwójnie , powiedziano mi że umowa jest z 3-mieszięcznym wypowiedzeniem , a ja na umowie mam czas określony.ZŁODZIEJE.

      • naiwniak

        zgadza się ZLODIEJE
        byłem w platformie N płaciłem 38 zł. Umowa wygasła i pozostałem na starych warunkach. Nagle dostałem wezwanie do zapłaty 48 zł bo wzrósł abonament. Ponieważ nie dostałem aneksu do umowy nie zapłaciłem. Po 3 miesiącach wyłączyli mi sygnał. Oddałem więc dekoder i zmieniłem dostawcę usługi.
        Przez jakiś okres były telefony, maile nawet jakieś biuro windykacyjne się zgłaszało i też odpuścili jak żądałem dokumentów przeze mnie podpisanych.
        po dwóch latach chciałem wziąć kredyt i okazało się, że jestem notowany w KRD. Musiałem zapłacić UWAGA 540 zł i jakieś grosze. Tak złodzieje rżną polaków.
        Sprawa całkiem świeża i jeszcze nie wiem co z tym zrobię. Muszę skonfrontować to z prawnikiem.

        • Janusz

          Jestem od ponad 12-tu lat abonentem cfrowego polsatu.Po podpisaniu umowy na kolejne 29 miesięcy zostałem wrobiony na dodatkowe 11miesięcy a to przez to że otrzymałem tak zwany bonus dla stałych klientów:5pln przez 4 miesiące.Czyste oszustwo!!!!!!!!!! Swoich praw mogę dochodzić na drodze sądowej

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.