- Super Nowości - http://supernowosci24.pl -

Oburzeni klienci telewizji n i cyfry plus

Posted By Redaktor On 4 kwietnia 2013 @ 06:10 In Region | 35 Comments

Oburzeni klienci założyli stronę Anty nc+, która ma już prawie 60 tysięcy zwolenników. Fot. Wit Hadło

PODKARPACIE. UOKiK wszczął postępowanie w sprawie traktowania klientów przez nc+.

- Jestem abonentem telewizji n i narzucono mi nowe, gorsze warunki umowy – mówi oburzony Adam z Rzeszowa (36 l.). – Jeżeli do 18 kwietnia nie wypowiem umowy, to automatycznie przerzucą mnie do nc+ i będę musiał płacić o kilkadziesiąt złotych wyższe rachunki!

Ledwo prezesi znanych telewizji: n i cyfry+ poinformowali abonentów o połączeniu sił, już zaczęła się ich porażka. Wszystko dlatego, że dotychczasowi klienci są przymuszani do zmiany warunków umowy na mniej korzystne i przejścia do nowej platformy nc+.

- Przez kilkanaście miesięcy korzystałam z cyfry+ – mówi Małgorzata z Rzeszowa (35 l.). – Wypowiedziałam umowę, ale okazało się, że jeszcze przez trzy miesiące jestem z nimi związana i muszę płacić dwukrotnie wyższy abonament za całkowicie inny zestaw kanałów, których nawet nie oglądam – dodaje.

Oburzonych klientów wciąż przybywa.

Tylko na Podkarpaciu poszkodowanych jest prawie trzy tysiące abonentów. Założony został nawet profil pod nazwą Anty nc+ i forum o tej samej nazwie.

Prezes platformy nc+ zaprosił założyciela Anty nc+ na spotkanie. Ten jednak nie zamierza przyjść, a swoją odmowę argumentuje brakiem działań na rzecz niezadowolonych klientów i jawnym oszukiwaniem dotychczasowych abonentów. Oto fragment listu:

“Jestem waszym klientem ponad miesiąc i poczułem się oszukany. Zakupiłem Telewizję na Kartę wraz z dekoderem i miesięcznym dostępem do wszystkich kanałów za 259 zł. Teraz okazuje się, że zabieracie mi program Npremium 1,2,3,4 i w zamian dajecie dwa kiczowate „Canal + Family 1,2″ w tej samej cenie co poprzednio 4 kanały.”

Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji wszczął postępowanie przeciwko ITI Neovision, które może zakończyć się nałożeniem kary finansowej do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu.

Komentarz
Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK
- Do UOKiK napływają liczne skargi konsumentów na dokonaną przez ITI Neovision wobec abonentów n jednostronną zmianę ceny oraz oferty programowej – polegającą na wprowadzeniu oferty nc+. Ze skarg wynika, że gdy konsument nie zrezygnuje do 19 kwietnia z dotychczasowej umowy, zostanie ona od 1 maja automatyczne zastąpiona ofertą nc+ obowiązującą przez 18 miesięcy. Zdaniem Urzędu, konsument, zawierając umowę na czas oznaczony ma prawo do jej realizacji na niezmiennych warunkach do końca obowiązywania kontraktu. Tym bardziej, że aby móc skorzystać z oferty n musiał ponieść koszty zakupu i instalacji dekodera oraz anteny satelitarnej – nieodzyskanie pieniędzy za sprzęt w przypadku rozwiązania umowy może skutecznie zniechęcać konsumentów do wycofania się z kontraktu.

Ponadto wątpliwości UOKiK dotyczą przekazywania istotnych informacji listem zwykłym z zastrzeżeniem zbyt krótkiego terminu na złożenie rezygnacji. Zdaniem Urzędu, taki sposób informowania nie gwarantuje, że każdy abonent będzie miał możliwość skutecznego zapoznania się z nowymi warunkami i podjęcia świadomej decyzji o korzystaniu z usług.

Bezpłatnych porad udzielają powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów. O pomoc można także poprosić: Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem 800 007 707 i w jej oddziałach.

Blanka Szlachcińska


Article printed from Super Nowości: http://supernowosci24.pl

URL to article: http://supernowosci24.pl/oburzeni-klienci-telewizji-n-i-cyfry-plus/

Prawa autorskie © 2011 Super Nowości. Wszelkie prawa zastrzeżone.