Okrągła kładka rośnie. ZDJĘCIA

Fot. Wit Hadło

RZESZÓW. Budowa okrągłej kładki dla pieszych nad skrzyżowaniem alei Piłsudskiego i ul. Grunwaldzkiej potrwa jeszcze do końca listopada.

Obecnie trwa montaż balustrad wykonanych z paneli z hartowanego szkła. Na szybach windowych pomalowano na niebiesko-biało herb miasta Rzeszowa.

W dalszej kolejności nawierzchnia kładki zostanie wyłożona egzotycznym gatunkiem drewna. A cały obiekt zostanie podświetlony diodowymi światłami.

Koszt inwestycji to ponad 12 mln zł.

A co Państwo sądzicie na temat budowanej okrągłej kładki? Czy taka inwestycja jest potrzebna? Zachęcamy do komentowania!

en

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

do “Okrągła kładka rośnie. ZDJĘCIA”

  1. oberwator

    może wydac te piniązki na tramwaje to by usprawniło i obniżyło koszty przemieszczania sie po rzeszówie

  2. mieszkaniec 2

    mam ja koło biura i zastanawiam się czy będzie przekręt na oświetleniu i ledowych oprawach !!!! SN bądzcie czujne

  3. Mieszkaniec

    Myślę że mieszkańcy zostali oszukani, ponieważ miały być zlikwidowane światła, a okazuje się że będą. Dla mnie porażka.

  4. socjolog

    tak samo potrzebna jak fontanna multimedialna , a niech nikt nie pisze że trzeba nam nowych dróg bo tych mamy pod dostatkiem :)

  5. paweł

    Do tego szczescia to jeszcze w Rzeszowie ronda dla pieszych brakowało. Jest wiele innych inwestycji potrzebnych.

  6. yamalo

    Efekt! Według mnie ma liczyć się efekt.
    To ja wasz prezydent , dałem temu miastu,Wam okrągłą kladkę!
    Pęwnie i będzie piękna ,
    ale takim kosztem przeprawa dla pieszych na drugą stronę ulicy?
    W Wa-wie w takich miejscach o b. intensywnym ruchu ,
    pewnie dużo intensywniejszym niż w Rz. w tym miejscu
    poprostu są przejścia podziemne.
    Zaczyna przypominać latający spodek,UFO w Rz.?

  7. slatup

    przeciez połowe tej kasy to oświetlrnie kladki. mozna by ją pewnie zrobic za 6mln i wykorzystac osw uliczne ale nie byloby tego efektu

  8. Kasprzak

    rzeszowiak, a brałeś pod uwagę co to za mosty na Wisłoku? Są to standardowe przeprawy, których na ogól się nie projektuje tylko dobiera z katalogu, projektuje się tylko przyczółki z posadowieniem. Stąd też koszty są aż tak „niskie”. Okrągła kładka ma konstrukcje stalową( stal jest sporo droższa od żelbetu). Kładka jest budowlą charakterystyczną, dla której musi powstać kompletny i ogromny projekt. Przełożenie dużej liczby instalacji podziemnych też nie jest tanie!

  9. rzeszowiak

    I pomyslec ze kladka dla pieszych kosztowac ma 12 milionow, a koszt mostu na autostradzie przez Wislok to okolo 2,5 miliona.
    Jaka proporcja kosztow obiektu ktory musi miec konstrukcje dla nosnosci ciezkich pojazdow do sciezki dla pieszych na ktora wejdzie kilkadziesiat ludzi. Skad takie koszty budowy ? Kto na tym zrobil taki interes ??
    Cos mi to smierdzi defraudacja cala ta sprawa.

  10. Wojtek

    Witam.
    Chciałbym powiedzieć tylko tyle że obserwuję cały czas budowę tej kładki. Nie wzbudzała we mnie żadnych emocji pomijam fakt czy jest wogóle potrzebna. Ale jedno mnie zastanawia, a mianowicie barierki ze szkła hartowanego. Podobnymi płytami ze szkła została kiedyś obłożona elewacja zewnętrzna na Galerii Krakowskiej i wewnątrz wystrój. Wszystko było fajnie dopóki te płyty nie zaczęły odpadać. Mam tylko nadzieję że te mają dużo lepsze mocowania, chociaż wyglądają podobnie.

  11. rzeszowiak

    To jest „dupna dziura” ktorej brakowalo do komletu w miescie !

  12. Antoni Kosiba

    Nie jestem płatnikiem podatków PIT w Rzeszowie, więc do tej budowy się nie dołożyłem. Jednak wydaje mi się, że jest to najmniej potrzebna rzecz w mieście. Można było (jesli już) wybudować zwykłą kładkę bez udziwnień za 1200 000 tys. (10 razy tańszą). 10 milionów można było przeznaczyć na oddłużenie jakiegoś szpitala albo dać np. policji na zwiększenie etatów i poprawę bezp. w mieście.
    Ale pan Ferenc zawsze znajdzie pieniądze na monstrualne budowle, uciążliwe bus-pasy tudzież trzymiesięczne rzęsiste oświetlenie ulic w zimie.

  13. flaczorz

    A ja po schodach chodzil nie bede. Ide dalej na przejscie.

  14. VV

    pomieszanie kiczu z nowomodna architektura. pomijam juz niepraktyczne zastosowanie tej kladki ale fakt, ze jest po prostu brzydka.

  15. Kasprzak

    Jeśli coś nie jest najtańsze, nie jest najkrótsza drogą – najlepiej skrótem, to zwykłemu śmiertelnikowi podobać się nie może. Bo takiż oto osobnik, tylko marzy pójść do pracy, zjeść i pójść spać. Nie potrzebne mu, kina, sklepy, galerie, filharmonia czy deptak z fontanną… bo po co, jeśli ma drogę którą dojeżdża ze wsi(czy miasta) do pracy, a potem w odwrotną stronę. Wtedy każda inwestycja jest niepotrzebna, bo po co jeśli ja z tego i tak nie skorzystam?? Lepiej jakby mi wyremontowali dom, baaa wybudowali nowy… przecież za 12 milionów, to można sporo domów wybudować, to by się dopiero ludzie ucieszyli, bo darmowe i bezpośrednio dla nich…

    paranoja!!

    • darek

      Za 12 mln zł miasto powinno wybudować mieszkania komunalne bo potrzeby mieszkańców są duże, świadczy o tym kolejka oczekujących. Miasto ma tereny min. w nowo przyłączonych gminach tylko trzeba je dozbroić ale po co, kiedy można m.i.n. dostać offset na prywatne konto za nikomu niepotrzebne projekty czy inwestycje miejskie.Przyjdzie taki czas, że mieszkańcy przejrzą na oczy i zobaczą co się w mieście imitacji wyprawia.Na prokuraturę nie ma co liczyć trzeba sie zorganizować i pogonić ten miejski układ biznesowy.

  16. oko

    potrzebna jest jak qr*ie majtki!!

  17. andrzej

    jest zajebista nie ma takiej drugiej w Polsce piękna wizytówka miasta dzięki Tadkowi

  18. Wojtas

    Jak skończą to wpuścić dziadka, niech biega jak chomik w koło po tej kładce aż padnie na zawał…

  19. ROMAN

    czy jest już ekipa do; malowania i konserwacji tego „niezniszczalnego drewna ” do sprzątania / odśnieżania / czy już są zapasy soli na zimę i zatrudniony konserwator do wind ?

  20. mamnick

    AUREOLA FERENCA:D

  21. ja

    Kładka może stać się atrakcją turystyczną, którą spacerujący po grunwaldzkiej chętnie zechcą się przejść. Promocja miasta jest pewna bo to pierwsza w Polsce okrągła kładka dla pieszych, nawet gdy ktoś ją nazywa aureolą czy sedesem Ferenca to i tak będzie przedmiotem zainteresowania innych miast. Wykończenie schodów i szybów wind powinno być wykonane z jak najlepszych materiałów i szkła co sprawi, że konstrukcja będzie przyjemnie się prezentować; jeżeli zostaną betonowe bunkry to niestety będzie to wielka porażka i nieodwracalne zaśmiecenie otoczenia. Koszty budowy są olbrzymie i bez przełożenia na usprawnienie ruchu i w związku z tym piesi chodzić będą przez Asnyka, a nie kładkę na czym skorzystają sprzedawcy tej ulicy i Sobieskiego, drugi strumień ruchu pieszego skierowany będzie w stronę ronda przy budowanej galerii. Sporo osób będzie chodzić na przełaj pod kładką i jej otoczeniem, chyba że zostaną zainstalowane bariery im to uniemożliwiające.
    Bezpośrednie otoczenie tej kładki nie nadaje jej uroku:
    obskurny budynek Tepsy, odrażająca Europa II, PKO na szczęście w remoncie zmienia swój wizerunek, blok w oddali w ulicy Asnyka z tymi swoimi obudowanymi blachą balkonami pachnący socrealizmem , kamieniczki przy grunwaldzkiej na wprost PKO przy gmachu Europy też niezbyt piękne, budynek gromady widział też nie jedno. Abstrahując od stanu obecnego, być może wzorem PKO również kolejni właściciele budynków zdecydują się na ich estetyzację. Przy Europie II bezpośrednio przy zejściu z kładki stoją dwa bardzo obskurne barakowozy z których kiedyś sprzedawano zapiekanki i jakieś inne podrzędne jedzenie – to dziadostwo musi stamtąd zniknąć.

    Zastanawiam się czy projektanci a później wykonawcy uwzględnili konieczność „melioracji” kładki. Przy obfitych ale i mniejszych opadach oraz zimą jest to niezwykle ważne. Oby na konstrukcji kładki odprowadzanie wody było dobrze przemyślane. Słabe zabezpieczenie antykorozyjne zweryfikuje jakość konstrukcji szczególnie po zimie, gdy zostanie oblepiona solą i piachem oraz zalegającą pod drewnianymi elementami bieżni wodą nie mogącą szybko odparować przy słonecznej pogodzie. Dodatkowo żrące opary spalin będą efektywnie ingerować w strukturę pokrycia antykorozyjnego aby potem rozprawić się ze stalą. Kompleksowa re-konserwacja tego obiektu będzie wyjątkowo kosztowna – ale nie nieunikniona już po paru latach. Koszty re-konserwacji można oszacować na przykładzie kładki nad torami kolejowymi.
    Kolor kładki – biały, w miejscu gdzie 20 tys. samochodów przejeżdża każdej doby może długo nie wytrwać, dodatkowo od spodu konstrukcji przebijają arkusze blachy co świadczy o kiepskim wykonaniu.

  22. roman

    Zbędne a wręcz marnotrawcze trwonienie publicznych pieniędzy !
    Tak jak Buzek (Handke za gimnazja) za CZTERY WIELKIE REFORMY powinien wisieć, tak za kladkę tez ktoś powinien beknąć.
    Konfiskata majątku i banicja to najniższa kara za takie wybryki powinna być !

  23. Aśka

    To jest nienormalne …. 12 mln zł??? a człowiek z miesiąca na miesiąc wegetuje ….

  24. kaj

    Szkoda każdego słowa. Już się stało. Teraz pytanie? Kiedy burzymy?

  25. majstefan

    Ciekawe co zrobią jak sypnie pół metra śniegu… Pewnie zamkną rondo i włączą światła na dole.

    • wujal

      Bez względu ile śniegu sypnie to na kładce będą tworzyć się zaspy.Średnio przy każdym opadzie na kładce będzie około dwie ciężarówki śniegu który trzeba będzie taczkami zwozić na dół.Tak zaprojektowane bariery działają jak płotki przeciwśnieżne przy drogach i będą same tworzyć zaspę, a dokładnie 2 zaspy po dwóch równoległych stronach kładki. Widać że kładkę projektowała politechnika. Prof Siwoski zaprojektował most na Wisłoku w Strzyżowie że zaspy spadają na jadące samochody.Kłada winna mieć zadaszenie by śnieg zsuwał się systematycznie w czasie trwania opadu.

  26. Renald

    Jeżeli kładkę poświęci Jego Eminencja Ksiądz Biskup Profesor Habilitowany Kazimierz Górny i przybije do niej Krzyż Jezusa Chrystusa Syna Bożego to warto budować !!!! Im więcej poświęconych obiektów w Rzeszowie, tym bardziej zblizymy się do Królestwa Bożego i tym mniej będzie rozbojów w mieście. Rzeszów tylko katolicki !!!!

  27. mazambik

    Ferenc musi odejść !! i zapłacić za to gówno z własnej kieszeni

  28. stef

    Jest potrzebna jak kolec w tyłku!

  29. RZESZOWIAK

    12 baniek trochę za dużo jak za ominiecie jednego przejścia dla pieszych czy niema poważniejszych inwestycji w Rzeszowie

    • wojtek

      Ja uważam,że prezydent oszukał mieszkańców bo tak kosztowna (12 mln zł) kładka nic nie usprawni ani nie zmieni. Nadal będzie przejście dla pieszych i sygnalizacja świetlna na ul.Asnyka więc przepustowość będzie taka sama mało tego to był chyba prezent od miasta dla inwestora City Center aby ruch samochodowy skierować w stronę galerii na drogę wzdłuż torów.Chyba co innego było mówione na posiedzeniu rady miasta, warto sprawdzić bo powinno to być w archiwum.Jestem przekonany, że skończy się to stosownym wnioskiem do prokuratury o marnowanie publicznych pieniędzy i poświadczenie nieprawdy.

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.