PKP prosi podróżnych… o zdjęcia brudnych toalet

Czy tak trudno pracownikom kolei zauważyć zanieczyszczone wc?

PODKARPACIE. O tym, że w wagonach kolejowych są brudne toalety wie każdy podróżny, który choć raz pojechał pociągiem.

Tej wiedzy potrzebuje spółka PKP Intercity, która chce żeby pasażerowie zrobili zdjęcia i filmy i udokumentowali w ten sposób stan przedziałów i wc. Ma to poprawić komfort podróżowania. Akcja spotkała się już z odzewem internatów, którzy śmieją się z pomysłu PKP i wyrażają gesty politowania dla kolei.

Akcja ma kryptonim „Czysty wagon” i dotyczyć to będzie pociągów TLK i ekspresów przejeżdżających przez Podkarpacie. Zdjęcia można przesyłać na adres: czystywagon@iintercity.pl Na kolejowych forach internetowych pojawiły się zapisy, które podpowiadają żeby sami pracownicy kolei zabrali się do roboty. Powinni wziąć szmaty i posprzątać toalety. Ich zdaniem nie są do tego potrzebne zdjęcia, bo jak jest w wagonach każdy widzi.

PKP nie obiecał wprawdzie nagród za ki, ale wielu pasażerów przykłada się do pracy i wyciąga aparaty ograficzne oraz telefony komórkowe pstrykając coś co w pociągach oznaczone jest jako wc, a co tego miejsca w ogóle nie przypomina. Odpadają tam bowiem sedesy, brakuje papieru toaletowego i dodatkowo zapachy są tam takie, że trudno wytrzymać.

Można się spodziewać, że jeżeli zdjęć nie będzie dużo, to kolej stwierdzi, że wszystko gra i toalety są czyste, a tylko nieliczne z nich trzeba wysprzątać.

Zapytaliśmy przedstawiciela PKP dlaczego to podróżni mają dokumentować brud w toaletach.

- Chcemy, aby akcja „Czysty wagon” była odpowiedzą na potrzeby pasażerów – podkreśla Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity. – Pragniemy zmieniać i dostosowywać nasze standardy do oczekiwań klientów. Ich opinia jest dla nas bardzo ważna, a dzięki płynącym z ich informacji wnioskom zależy nam na poprawie jakości usług. Akcję zdjęciową uzupełnią wewnętrzne, szczegółowe kontrole ze strony upoważnionych pracowników spółki PKP Intercity.

Akcja ma zakończyć się 10 grudnia. Dzięki niej będzie wiadomo, które miejsca w pociągu wymagają częstszego sprzątania. Drugim etapem będzie uruchomienie e-maila i numeru telefonu pod którym będzie można zgłaszać uwagi dotyczące czystości w pociągach.

Mariusz Andres

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.