Pod wiaduktem pojedziemy za dwa lata

W lipcu rozpocznie się przebudowa drogi pod modernizowanym wiaduktem przy ul. Batorego. Fot. Wit Hadło

RZESZÓW. W lipcu rozpoczną się roboty przy poszerzaniu i pogłębianiu ulicy Batorego.

W lipcu zakończy się przebudowa wiaduktu kolejowego nad ulicą Batorego i w tym samym miesiącu rozpoczną się prace przy nowej drodze pod tym mostem. Poszerzony i pogłębiony odcinek ma być gotowy w pierwszej połowie 2022 r. 

Druga część wiaduktu jest prawie gotowa. Po pierwszej jeżdżą już pociągi, po kolejnej pojadą za półtora miesiąca. – Wykonywane są roboty konstrukcyjne przy drugiej części wiaduktu – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. – Zabetonowano przyczółki oraz ustrój nośny, wykonano mury oporowe. Wkrótce przygotowane zostanie torowisko.

Przebudowa wiaduktu skończy się w lipcu i miasto przejmie teren pod budowę drogi pod tym mostem. – Za półtora miesiąca rozpoczniemy roboty przy poszerzaniu drogi – poinformowała nas Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego Urzędu Miasta w Rzeszowie. – Zgłosiły się już firmy do przetargu na przebudowę drogi pod wiaduktem przy ul. Batorego.

Jeszcze w czerwcu rozpoczną się prace budowlane przy przebudowie kilku ulic powiązanych z inwestycją pod mostem na ul. Batorego. Budowane będzie m.in. rondo obok budynku ZUS-u. Przebudową tych dróg zajmie się Miejski Zarząd Dróg. W sumie cała inwestycja będzie kosztować 49 mln zł. W planach jest przebudowa ulic: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego i Styki. Natomiast na skrzyżowaniach ulic: Głowackiego, Fredry, Siemiradzkiego i Śniadeckich powstanie dwupasmowe rondo.

Pod wiaduktem przy. ul. Batorego nowa droga będzie miała 22 metry szerokości i dwa pasy ruchu oraz dodatkowy awaryjny. Droga będzie obniżona o prawie 2,5 metra. Pogłębiona zostanie z 2,8 metra do 4,5 metra. Dzięki temu bez problemu zmieszczą się tam wyższe samochody, w tym autobusy MPK, które na dachach mają instalacje gazowe.

Jak zapewnia Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie, roboty przy przebudowie drogi przy ul. Batorego zakończą się w pierwszej połowie 2022 roku. 

pr

19
Dodaj komentarz

avatar
8 Comment threads
11 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
14 Comment authors
edekSydneyOloOlenkagracjan Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
edek
Gość
edek

Dobre założenie, ale dlaczego dyrektora MZD władze chcą wymienić czy dlatego że ma inne zdanie na temat dziwnych nie jasnych przetargów ustawianych pod znajomych.Stołek dyrektorski w MZD jest bardzo gorący,co chwila ktoś na nim wylatuje albo dyscyplinarnie albo za porozumieniem bo wynika z tego ze to lobbiści i grupy korumpujące i wpływowe dyżurne spółki decydują bo tam jest duża kasa i jest z czego coś ugrać dla siebie.

Sydney
Gość
Sydney

2 lata ??dobry pan ,pozwoli przejechać, za 2 lata, dobry pan

romek
Gość
romek

ale były pokazywane plany ze batorego będą jeździć tylko rowery i chodzić piesi ????

mieszkaniec z 1000-lecia
Gość
mieszkaniec z 1000-lecia

Jak zostanie rozwiazane odwodnienie przejazdu pod wiaduktem w okresie zimowym ?
Poprzednio kazdej zimy kanalizacja byla zamarznieta i topniejacy snieg zamarzal na przejedzie zmniejszajac przeswit pod wiaduktem az nadchodzila odwilz wiosenna i powoli wszystko wracalo do stanu poprzedniego gdy nie bylo lodu.
Ciekawe jak bedzie rozwiazana ta sprawa obecnie.

Jan Pakosławic Rzeszowski
Gość

Pewnie 2 pompy w studzience (jedna podstawowa, druga rezerwowa na przemian) i grzałka lub mata grzewcza w nawierzchni wokół wpustu ulicznego (popularnie kratki). W centralnej Polsce takie rozwiązania choć nie sterowane elektroniką lecz elektromechanicznie stosowano już przed pierwszą wojną światową.

mieszkaniec z 1000-lecia
Gość
mieszkaniec z 1000-lecia

No to wokól kratki sciekowej będzie dól bo lód będzie stopiony a reszta przejazdu będzie rosła w góre wraz z opadami sniegu i marznięciem wody. Musi być cały przejazd podrzewany a nawet kilka metrów przed wiaduktem aby takie rozwiązanie działało poprawnie.

gosc
Gość
gosc

Ta inwestycja już trwa ponad rok, a jeszcze ma portwać 2 lata? Czy w tym urzędzie kompletnie już im odbiło? PRzecież przedostanie się z centrum na północ miasta zostało znacznie utrudnione, a teraz jeszcze słyszymy, że to ma potrwać 2 lata? Przy najbliższych wyborach podziękujemy już Ferencowi i spółce

mieszkaniec centrum
Gość
mieszkaniec centrum

Panie Świder jest pan tak pewny , że da pan swoje 2 j….a jak drogi nie zbudujecie?

mieszkaniec
Gość
mieszkaniec

Szanowna redakcjo, albo napiszcie dlaczego tak długo trwa wykonanie tak bzdurnej pracy, albo nie piszcie wcale. Czytanie o tym, że za kilka lat będzie gotowe to, co powinno być wykonane w kilka miesięcy jest żenujące.

gracjan
Gość
gracjan

Ale jakiej bzdurnej? Kolej robi swoją inwestycję czyli przebudowę (a raczej zburzenie i postawienie zupełnie nowego) wiaduktu od września i mają skończyć w lipcu. To jest raczej szybko. Miasto ma robić swoją część, czyli układ drogowy. To, że nie przygotowali się do tego wcześniej, i zabierają się gdy kolej prawie oddaje wiadukt, skutkuje tym, że wiadukt będzie gotowy czekał aż miasto zrobi drogi do niego. I to wina nie PiS, jak tu piszą niektórzy ale ratusza pod wodzą wiadomo kogo (chyba nie z PiS).

Olo
Gość
Olo

Chyba nigdy nie byłeś za granicą, bo tam tak poważne inwestycje robione są w ciągu kilku miesięcy. Nie wspomnę Chin, robiących to w dobę. U nas sam przetarg z odwolywaniami trwają rok. Więc należy mocno bronić tego dziadostwa 😀

1 min truth
Gość
1 min truth

Za dwa lata pojedziemy?! Normalnie to jest żart. U nas samo rozstrzygnięcie przetargu potrwa z rok. Marszałek i wojewoda (Ortyl,Leniart) z PIS, w radzie miasta kilku radnych z PIS (Kultys,Fijołek, Szumny…). Rzeszów nazywany jest bastionem PIS. Zawsze w Rzeszowie ludzie na was głosują i wygrywa PIS. To tak się PIS odwdzięcza że te kilka metrów powstanie za 2 lata a Rzeszowianie w korkach będą stali przez ten czas? Ruszcie pisowskie 4 literery, jedzcie do Warszawy do ministra od dróg i zapracujcie na swoją pensję którą wam rzeszowscy podatnicy płacą. 2 lata? No chyba ktoś biegunki w PISie dostał?

1 min truth
Gość
1 min truth

… czyli dalej w grajdole nic się nie zmieniło:

comment image

gosc
Gość
gosc

Odkąd pamiętam to i Rzeszowowi i całemu Podkarpacu PiS wyłacznie szkodził. Nie dbali ani o miejsca pracy ani i rozwój regionu, nawet wybudowanie drogi czy lini kolejowej do Warszawy ich przerasta i zamiast tego oferują drogę do Lublina, atym samym o ponad 100 km dłuższy dojazd do Warszawy. Nigdy nie mieliśmy silnych polityków, którzy dbaliby o swój region. Jak już ktoś coś osiągnął w polityce to dbał jedynie o własne 4 litery jak np Kuchciński, który jedyne co Podkarpaciu przyniósł to złą sławę przez swoje loty i posówanie nieletnich ukrainek w burdelach. Z innych partii wcale nie było lepiej. Czy… Czytaj więcej »

mieszkaniec Malawy
Gość
mieszkaniec Malawy

Tak masz racje zawsze dbali o swoją du…ę i obiecywali bardzo dużo. Dobrze że przypomniałeś Bury obiecał nam że przyłączy Krasne do Rzeszowa i co ano nic. Teraz przed wyborami PiS w Malawie też nam obiecywał zobaczymy czy Pan Warchoł słowa dotrzyma bo to miało być jego zadanie którym obdarzył go Pan Ziobro, raczej jestem dobrej myśli bo Pan Warchoł widać że jest dosyć zaangażowany w nasze środowisko i widać że coś robi.

ręce opadają
Gość
ręce opadają

Leniart(Pis) zablokowała miastu budowę obwodnicy południowej z mostem i Rzeszów stracił 277 mln unijnej dotacji!

https://rzeszow-news.pl/projektant-obwodnicy-poludniowej-wojewoda-dziala-szkode-rzeszowa/

Olenka
Gość
Olenka

Przecież do Warszawy można jechać przez Radom. Jaki problem. Poza tym nikt nie będzie budował autostrady bezpośrednio dla samego Rzeszowa. Można też ewentualnie jechać przez Kraków.

Jan Pakosławic Rzeszowski
Gość

Strasznie bredzisz dobry człowieku. Wszystko Ci się pomieszało: urząd wojewódzki (PiS) który nic do tego nie ma, urząd marszałkowski (PiS), który realizuje z PKP budowę wiaduktu i urząd miejski (SLD), który ma wybrać ziemię i wybudować drogę pod tym wiaduktem.

Adrian
Gość
Adrian

W mieście rządzi Ferenc i nie jest z PISu ,a odpowiada za budowę dróg w mieście