Poinformuj sąsiadów o swoim biznesie. Postaw na lokalne pozycjonowanie!

Prowadzenie firmy z nastawieniem na rynek lokalny nie jest tak prostą sprawą, jak mogłoby się wydawać. Nie wystarczy rozwiesić ulotek na osiedlu, żeby wszyscy pobliscy mieszkańcy zaczęli ustawiać się w kolejce przed Twoją siedzibą. W dobie mocno rozwiniętej gospodarki oraz handlu internetowego konkurencja jest czasem tak duża, że trudno wyróżnić się spośród niej i sprawić, że to właśnie do Ciebie przyjdą klienci. Pomocne okaże się tutaj lokalne pozycjonowanie i marketing skoncentrowany na najbliższej okolicy. Jak to działa?

Promowanie miejscowych firm wymaga umiejętności. Sprawdź, dlaczego

Dziś niemal każdy przedsiębiorca, który chce sprzedawać produkty lub usługi, posiada własną stronę internetową. Jest to niezbędne, gdyż współczesny konsument, szukając konkretnej rzeczy, pierwsze swoje kroki kieruje do sieci. Na dodatek, otwierając wyszukiwarkę Google i wpisując słowa kluczowe, często nie przechodzi nawet na drugą stronę wyników wyszukiwania. Oznacza to, że jeżeli chcesz zapisać się w jego świadomości, powinieneś umieścić swoją witrynę internetową na pierwszej karcie w wyszukiwarce. Nie jest to łatwe, dlatego na rynku powstaje coraz więcej agencji takich jak ESEO, które pomagają firmom w wybiciu się spośród konkurencji. Decydując się na współpracę z profesjonalistami, warto zwrócić uwagę, czy mają na koncie skuteczne wypromowanie lokalnych firm. Pozycjonowanie na miejscowym rynku, wbrew pozorom, jest dość trudne. Pod lupę należy wziąć nie tylko lokalizację, ale też specyfikę obszaru, na jakim zamierzasz działać.

Jak wpisać się w oczekiwania klienta lokalnego? Eksperci dobrze to wiedzą

Wiesz już, że pozycjonowanie jest niezwykle ważne, by dotrzeć do potencjalnych klientów. Na czym jednak polega promowanie lokalne? Opiera się ona przede wszystkim na słowach kluczowych wskazujących na lokalizację, co pomaga ludziom znajdującym się w najbliższej okolicy znaleźć ofertę Twojej firmy (więcej informacji https://www.eseo.pl/). Na dodatek roboty wyszukiwarki wiedzą, co proponujesz klientom, gdzie świadczysz swoje usługi i są w stanie przyporządkować Cię do konkretnego obszaru. Wielu internautów, rozpoczynając swoje poszukiwania, wpisuje w Google frazę z nazwą miasta, na przykład: „restauracja Warszawa”, „gdzie w Warszawie można zjeść”. A jeżeli tego nie zrobi, wyszukiwarka samodzielnie podpowie mu najbliższe propozycje. Warto wiedzieć, że samo umieszczenie nazwy miejscowości w stopce albo w zakładce „Kontakt” nie gwarantuje, że Twoja witryna wyświetli się wysoko w wynikach wyszukiwania na frazy lokalne. Trzeba ją zawrzeć w tekstach przynajmniej kilka razy – ale nie w sposób nienaturalny. Wpisywanie w każdym zdaniu „Warszawa” w formie nieodmienionej będzie brzmiało sztucznie dla czytelnika, a Google takie działania definiuje jako spam. Lepszym wyjściem okaże się zlecenie napisania profesjonalnych treści specjalistom z ESEO, którzy doskonale wiedzą, jak rozmieścić lokalne frazy w tekstach. Możesz zdecydować się też na uruchomienie bloga firmowego, gdzie łatwiej będzie wpasować słowa kluczowe w publikowane treści.

Artykuł partnera