Połączą z autostradą, otworzą na oścież drzwi inwestorom

Janusz Chodorowski (69 l.), prezydent Mielca: – Wiele razy byliśmy atakowani, że do Parku Przemysłowego na os. Wojsław prowadzi kręta droga. Ludzie się dziwili i pytali, co za dureń wymyślił, że ta ulica tak się wije. Tłumaczyłem, że ona jest tymczasowa. Mówiłem również, że sam park zostanie bezpośrednio podłączony do obwodnicy, co zupełnie zmieni jego obraz. Dziś staje się to faktem. Fot. Autor

MIELEC. Rusza budowa najważniejszej części obwodnicy Mielca. 

Jeśli tylko na to aura pozwoli, wkrótce ruszy budowa najważniejszego z punktu widzenia mielczan odcinka obwodnicy. Droga ta nie tylko połączy miasto z dojazdem do autostrady A4, ale również otworzy na oścież drzwi do terenów przemysłowych na os. Wojsław. – Cała koncepcja powstania Parku Przemysłowego oparta była na tym, że kiedyś ta obwodnica powstanie – wyjaśnia prezydent Janusz Chodorowski (69 l.).

Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich rozstrzygnął przetarg na budowę kolejnego etapu obwodnicy Mielca, tym razem traktu łączącego ul. Wolności z drogą prowadzącą w kierunku Dębicy. – Ten odcinek jest niezwykle ważny nie tylko z uwagi na połączenie z autostradą, ale również przez pryzmat terenów przemysłowych – mówi prezydent Janusz Chodorowski (69 l.). – Już za rok z obwodnicy będzie wprost wjazd na ul. Inwestorów.

Roboty przygotowawcze trwają na innym odcinku obwodowej Mielca. Chodzi o trakt Szydłowiec-Tuszów Narodowy. – Podpisane są umowy z wykonawcą i, jeśli tylko pozwolą na to warunki atmosferyczne, to prace się tam rozpoczną – zapewnia prezydent. – Pierwsze warstwy asfaltu położone są już na odcinku od ul. Wolności do Szydłowca. Wkrótce ruszają roboty przy budowie skrzyżowań z droga szydłowiecką i ul. Wolności, gdzie będzie rondo.

Obwodnica Mielca ma być 18-kilometrową trasą. Jej budowa została podzielona na trzy etapy. Trakt ma omijać miasto od wschodu i kończyć swój bieg przy moście na Wiśle w Połańcu. Na odcinku ok. 6 km zamontowane mają być 2,5-metrowe ekrany dźwiękochłonne i siatki o tej samej wysokości, które mają chronić leśną zwierzynę. Koszt inwestycji to ok. 228 mln zł, z czego 58 mln zł ma być wkładem województwa. Resztę mają pokryć środki unijne.

Paweł Galek

do “Połączą z autostradą, otworzą na oścież drzwi inwestorom”

  1. zibi

    JUŻ WIEMY GDZIE POSZŁY PIENIĄŻKI ,KTÓRE MIAŁY BYĆ PRZEZNACZONE NA OBWODNICE ŁAŃCUTA CZY TEŻ PRZEWORSKA . WIADOMO KTO SIEDZI NA STOŁKU WICEPOPAPRAŃCA SPRZEDAWCZYKA .

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.