Poprawcie te skrzyżowania!

Skrzyżowanie krajowej czwórki z ul. Witosa w Sędziszowie i drogą na Iwierzyce. Przegrody rozdzielające kierunki jazdy ograniczają widoczność wyjeżdżającym z Sędziszowa.

SĘDZISZÓW MAŁOPOLSKI. Samorządy: To trzeba poprawić, będziemy naciskać do skutku.

Ruchliwe skrzyżowania krajowej czwórki z drogami na Sędziszów Małopolski, Wielopole Skrzyńskie i  Podlasek zdaniem samorządowców z Sędziszowa i Iwierzyc nie spełniają swojej roli. Dochodzi na nich do licznych kolizji i wypadków także śmiertelnych.  Ponadto skrzyżowania często się korkują a w godzinach szczytu włączenie się do ruchu na czwórkę bądź przecięcie jej jest praktycznie niemożliwe bez wymuszania pierwszeństwa na kierowcach jadących drogą krajową.

- W tym miejscu głównym problemem jest nieprzestrzeganie przepisów. Realna prędkość samochodów to 100 km na godz., w miejscu gdzie jest ograniczenie do 50 km na godz. i znajduje się przejście dla pieszych – mówi Joanna Rarus, rzecznik prasowy GDDKiA w Rzeszowie. Kazimierz Kiełb, burmistrz Sędziszowa Małopolskiego i Bogusław Mucha, wójt Iwierzyc popierani przez okolicznych mieszkańców domagają się od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie przebudowy skrzyżowań.

– Proponujemy przebudowę skrzyżowania czwórki z ulicą Węgłowskiego i z drogą na Wielopole Skrzyńskie na rondo a jeśli jest to niemożliwe to zainstalowanie tam sygnalizacji świetlnej – mówi Kazimierz Kiełb Zdaniem samorządów konieczna jest budowa przejścia dla pieszych w miejscu gdzie droga krajowa krzyżuje się z ulicą Południową. Samorządowcy postulują przebudowę na rondo przecięcia czwórki z ulicą Witosa w Sędziszowie i drogą na Iwierzyce. W tym miejscu proponują też usunięcie przegród rozdzielających kierunki jazdy ponieważ ograniczają widoczność.

- Rozwiązania zastosowane na tych skrzyżowaniach są zgodne z przepisami i poprawnie wykonane – dodaje Joanna Rarus. – Nie utrudniają widoczności. Według GDDKiA ewentualna realizacja postulatów samorządowców polegających na przebudowie skrzyżowań będzie mogła być analizowana dopiero po wybudowaniu autostrady A4, która przejmie część ruchu tranzytowego z DK4.

- Zgodność z przepisami to jedno, a funkcjonalność tych skrzyżowań to drugie. To trzeba koniecznie poprawić i będziemy stosować wszelkie środki nacisku na jakie pozwala nam prawo łącznie z pikietami i blokadą drogi – mówi Bogusław Mucha, wójt Iwierzyc.

Artur Getler

do “Poprawcie te skrzyżowania!”

  1. Mieszkaniec

    Macie rację, z tymi debilami z GDDKiA mozna rozmawiać tylko siłą. Tylko powtarzajace się blokady i nagłosnienie sprawy na cała Polskę sprawią, że urzędnicy rusza du… zza biurka i coś zrobią.

  2. sss

    Dlaczego tym nieudacznikom w GDDKiA wydaje się, że wiedzą wszystko najlepiej.
    Swoją drogą , jeśli udowodnione zostanie, ze coś zostało źle zaprojektowane to powinien ktos zapłacić za koszt przeróbek. Dlaczego np od Łańcuta do Dębicy są trzy rodzaje barier rozdzielających od betonu po metal – co to jest poligon czy co ? uczą się na nas ? . nasrali wysepek zepsuli drogę a teraz dodatkowa kazą za nią płacic. Premie pewnie tez dostali.

    • robert

      Ciekawe ile wytrzema ten odcinek Łańcut – Rzeszów 2 lata sie pie….. li i wyszło byle co za wielkie pieniądze. Za sam remont tego odcinka tj. czas trwania i jakość roboty powinni zwolnić całą tą bande w GDDKiA. ale pani rarus wam wytłumaczy, że tak miało być i to było najlepsze rozwiązanie.

  3. mieszkaniec

    Też jestem za tym aby zablowować 4, zbierane podpisy mieszkańców pewnie nic nie dadzą dlatego trzeba zrobić coś bardziej radykalnego może ktoś się w końcu obudzi zanim dojdzie do jakiejś tragedii.

  4. Luk

    Ludzie to jest paranoja, należy pogratulować projektantowi i zaraz po tym odebrać mu uprawnienia, a tych co wydali pozwolenie pozamykać. Dzień w dzień zmagam się z tymi skrzyżowaniami i za każdym razem najpierw czekam ok. 8 min. aby do niego dojechać, następnie jestem zmuszony łamać przepisy aby skręcić w lewo (od Iwierzyc w stronę Ropczyc). Co tydzień zdarzają się tam wypadki. Barierki skutecznie utrudniają widoczność. Także znaki zasłaniają widok. GDDKiA nie robi nic aby usprawnić ruch tłumacząc że wszystko zrobione jest zgodnie z prawem. BRAWO!!! To jest Polska właśnie!!!! Z tego co wiem było już parę spotkań z przedstawicielami tej instytucji które niestety nic nie wniosły. WSZYSTKO TERAZ W RĘKACH LUDZI Należy wyjść i zablokować 4 może wtedy ktoś się obudzi. Bo straty w ludziach się nie liczą, dopiero jak przewoźnicy stracą trochę kasy może zostanie to zmienione…

  5. MMMM

    Wyjeżdżając z Podlasku na 4, w ogóle nie widać samochodów jadących z prawej strony, i nie jest to wina szybkości jazdy, jak wypowiada się w artykule rzecznik-JAKAŚ Joanna z GDDKiA w Rzeszowie . Przyjedź JOANNO i spróbuj wyjechać na 4, wtedy pogadamy. BARIERKI ZASŁANIAJĄ WSZYSTKO, NIE WIDAĆ, NIE WIDAĆ NIE WIDAĆ!!!!!!!!!!!!!! Faktycznie powinien siedzieć w kryminale ten co to wymyslił.

  6. asior

    A będzie jeszcze gorzej bo docelowo po remoncie linii kolejowej zamkną przejazd przez tory kolejowe na ‚Księżomoscie’ i będzie to jedyny wjazd/wyjazd od strony Rzeszowa… Projektant tych barierek powinien siedzieć w kryminale, jedyne rozwiązanie tam to rondo lub skrz. bezkolizyjne (zapomnijmy), a pani rzecznik chyba zapomniała że jest tam fotoradar, który nic nie daje tylko spowalnia ruch, tworzy się kolumna samochodów i bez wymuszania pierwszeństwa jazdy nie ma….

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.