Powstaje most kolejowy nad Wisłokiem

Trwają prace przy budowie nowego mostu nad Wisłokiem na trasie w kierunku Przemyśla. Zlokalizowany zostanie obok już istniejącego mostu, który został wyremontowany. Fot. Wit Hadło

RZESZÓW. W grudniu pociągi pojadą tą przeprawą z prędkością 120 km/h.

W Rzeszowie rozpoczęto prace przy budowie nowego mostu kolejowego na trasie w kierunku Przemyśla. Powstaje on przy już istniejącej przeprawie, której remont zakończono w styczniu. To inwestycja Polskich Linii Kolejowych.

Nowy most kolejowy budowany jest w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 68 z Rzeszowa do Przemyśla. Zakłada się, że ten obiekt będzie przystosowany do prędkości 120 km/h dla pociągów osobowych. Roboty na całej linii mają zakończyć się w 2015 roku i zamkną się kwotą 590 mln zł. Wcześniej jednak, bo pod koniec 2012 roku, oddany ma być ten właśnie most.

- Modernizacja pierwszego mostu nad Wisłokiem zakończona została w styczniu 2012 roku i kosztowała około 7,5 mln zł – poinformował Janusz Kozubal, kierownik kontraktu rewitalizacji linii kolejowej Rzeszów – granica państwa. – Drugi most będzie gotowy pod koniec listopada, jego koszt to 8 mln 696 tys. zł.

and

do “Powstaje most kolejowy nad Wisłokiem”

  1. Rzeszowiak

    Rzeszów nie stara się o dostęp do Warszawy. Nowy plan Ferenca, to walka o dostęp do morza.

  2. lucy_el

    Na kija nam budować nowy most, jak obok jest drugi, dopiero co wyremontowany…

    • El Sadzonka

      Ponieważ w większości przypadków linia kolejowa ma dwa tory geniuszu. Najlepiej niech jeżdzą jednym na zmiane, pozniej pierwszy bedziesz narzekał na opóźnienia na kolei i czas podróży.

  3. Marcelinio

    A co z elektryfikacją lini kolejowej z Rzeszowa do Stalowej Woli????? Z tego co pamiętam ta linia miała być elektryfikowana i miały pociągi Intercity do Warszawy tą trasą jeździć. W tej chwili dojazdu do Warszawy praktycznie nie ma – pociągiem trzeba jechać przez Kraków a droga dla samochodó i autobusów jest tragiczna! Może ktoś z Redaktorów zajmie się tą sprawą i popyta kolejarzy co dalej z trasą do Warszawy?????

  4. byly maszynista

    A od kiedy to wolno z takim predkosciami jezdzic przez mosty ?
    Pierwszy raz slysze ze 120km/h przez most. No to Polska bedzie pierwszym krajem na swiecie na ktorym przez mosty jezdzi sie z takimi predkosciami.

  5. nnnnnnnnnnnnn

    I okazuje sie, że w ramach modernizacji mozna wybudować nowy most a nie mozna poszerzyc przejazdu pod torami na ul. Batorego ??
    Czy może ktoś z miasta nie dopilnował albo nie miał siły wynegocjowac żeby te sprawy zrealizowac równoczesnie. ? Wydaje się, że przejazd na Batorego jest tąńszy do wykonania i równoczesnie bardziej potrzebny!! A przypomnę, że obiecywany wykonanie tej inwestycji w ramach wspomnianej modernizacji linii do Medyki. Moze Pan Redaktor przyłoZy sie do tematu i zbada sprawę dokładniej.

    • galicjok

      Nie mozna obnizyc bo woda z kanalizacji by wylewala i stala pod wiaduktem. Juz obecnie kanalizacja sciekowa nie odbiera wody przy wiekszych opadach a w zimie wcale nie ma odplywu i poziom jezdni podnosi sie mimo oczyszczania ze sniegu i posypywania sola ktora dziala tylko do pwenych temperatur. Ponizej tych temperatur pozostaje tylko skuwanie lodowych narosli pod wiaduktem. To jest glowny powod nie obnizania przejazdu pod torami.

  6. clonx

    jak pociagi moga jechac przez ten most 120km/h? odjezdzajac z rzeszowa pociag jeszcze nie zdazy sie rozpedzic do tekiej predkosci a jadac od strony łańcuta zanim dojedzie do mostu juz musi redukowac predkosc przed wjazdem na stacje rzeszow;p

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.