Powstaną buspasy – utkniemy w korkach

To na tych ulicach urzędnicy chcieliby wydzielić buspasy.
To na tych ulicach urzędnicy chcieliby wydzielić buspasy.

RZESZÓW. Zgodnie z harmonogramem buspasy mają pojawić się w II kwartale 2014 roku.

Urzędnicy miejscy przymierzają się do wyznaczenia kolejnych, po al. Sikorskiego, buspasów. Wśród wytypowanych dróg są: al. Piłsudskiego, al. Cieplińskiego, ul. Lisa-Kuli, ul. Dąbrowskiego oraz ul. Marszałkowska. Wszystkie poza al. Cieplińskiego posiadają tylko po dwa pasy ruchu. Jeśli buspasy powstaną, kierowców będzie czekał istny koszmar.

Do tematu buspasów Super Nowości powracały wielokrotnie. W rozmowach z urzędnikami miejskimi zwykle słyszeliśmy, że miasto nie zdecydowało jeszcze, gdzie zostaną one wydzielone. – To są tylko propozycje. Zostały wskazane ulice, które spełniają formalne wymagania na to, aby pojawiły się na nich buspasy. Nie znaczy to, że na każdej z nich się pojawią – wyjaśniał w październiku 2012 r. Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta. Później podobne sformułowania padały z ust innych urzędników. Wielu mieszkańców zaczęło wierzyć, że miasto, po krytyce związanej z buspasami, które w 2011 roku pojawiły się na al. Sikorskiego, zrezygnuje z zabierania kierowcom kolejnych pasów drogowych.

Analizują drogi
Na stronie internetowej poświęconej tzw. dużemu programowy transportowemu, który realizuje Rzeszów (www.transport.erzeszow.pl), widzimy jednak co innego. Urzędnicy planują, że w okolicach czerwca 2014 roku w istniejących pasach drogowych powstaną kolejne buspasy. Zająć się tym ma Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie.

Przeanalizowano główne ciągi komunikacyjne obciążone znacznym ruchem komunikacji zbiorowej i ruchem samochodowym. Jednym z głównych celów projektu jest zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego i ograniczanie ruchu samochodowego, co w perspektywie przyczyni się m.in. do znacznego ograniczenia emisji zanieczyszczeń do powietrza – czytamy na stronie. Urzędnicy uznali, że lepiej jest wykorzystać istniejące jezdnie w celu udrożnienia komunikacji niż dobudować dodatkowe pasy dla autobusów, bo, ich zdaniem, jest to kosztowniejsze i trudniejsze we wdrożeniu.

Miasto poddało analizie kilka ciągów komunikacyjnych, na których buspasy mogłyby powstać: al. Piłsudskiego (od ronda Dmowskiego do ul. Targowej), al. Cieplińskiego (odcinek południowy), ul. Lisa-Kuli, ul. Dąbrowskiego (do al. Powstańców Warszawy) oraz ul. Marszałkowska (od ronda Dmowskiego do ronda Jana Pawła II).

To nic nie da
Na wszystkich wskazanych odcinkach kierowcy poruszają się po dwóch pasach ruchu (wyjątkiem jest al. Cieplińskiego z trzema pasami), a mimo to włodarze miasta nie widzą przeciwwskazań, dla których buspasy miałyby nie powstać.

Kierowcom pomysł się nie podoba. Od dwóch lat uskarżają się na sytuację na al. Sikorskiego i nie chcą, aby miasto zabierało im kolejne pasy. – Skoro tak chcą zachęcić wszystkich do jeżdżenia z autobusami, to niech najpierw uporządkują bałagan w ZTM-ie i MPK – mówi pan Mariusz z osiedla Nowe Miasto. – Autobusy co chwile zmieniają rozkłady, tabliczki nie zawsze są aktualne, więc ludzie wolą jeździć autami niż autobusami. Robienie buspasów w niczym nie pomoże, a tylko pogorszy sprawę – dodaje.

Ewelina Nawrot

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
21 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
jasio
jasio
7 lat temu

na początek zwolnić Chłodnickiego – powinno się poprawić

alek.fl
alek.fl
7 lat temu

Buspasy powinny się rozpoczynać od dawnego Budziwoja tak aby mój kolega Michał nie czekał długo jak jedzie na oddelegowanie związkowe od poniedziałku do niedzieli

madzia
madzia
7 lat temu

No cóż debilizm ratusza wywindowany na wyższy poziom. Tej bandzie trzeba powiedzieć dość. Starcy do opieki paliatywnej ( aby nie zagubili sie ba buc -pasach).

ROMAN
ROMAN
7 lat temu

no nie Bogdan – czy ty z innej epoki – dawniej każdy koniem pod próg dojeżdżał – teraz też koniem tylko mechanicznym – w czym problem ?

Bogdan
Bogdan
7 lat temu

No to trzeba przesiąść się do komunikacji, wycwanili się i teraz każdy samochodem pod próg chce dojechać.

Janeek
Janeek
7 lat temu

Nie mam nic do bus pasów, pod warunkiem że obok niego są jeszcze 2 pasy ruchu, natomiast z 2 pasów jeden zabierać na buspas to to juz zagrywa na totalny debilizm !

Dd
Dd
7 lat temu

No , nareszcie. Już nie mogę się doczekać.Pasażer autobusu.

pisul
pisul
7 lat temu
Reply to  Dd

I dobrze beda korki to w koncu znajda sie pieniadze na kolejke nadziemna. No bo jak w zakorkowanym miescie z 4 pasow likwidowac 2 na tylko autobusy? Glupota? Nie celowe dzialanie. Czym szybciej powstanie kolejka tym lepiej. Na metro nas nie stac a kolejka po nad korkami to jedyne rozwiazanie

ROMAN
ROMAN
7 lat temu

no nie – to jest jakiś oderwany projekt ; proponuję BUC-PAS przedłużyć już do AUCHAN – to wtedy korek zacznie się w Przeworsku – będzie ciekawie – – z drugiej strony już powinni malować BUC-PAS od Boguchwały – też będzie fajnie korek od Barwinka – a z kolei od strony północnej to bym widział już od Miłocina i Jasionki – wtedy też będzie cacy bo korki zaczną się w Kolbuszowej albo w Nowej Dębie i w Nisku – a od zachodu jak farba jeszcze w puszce zostanie to malować już BUC-PAS od Sędziszowa to korek zacznie się w Krakowie –… Czytaj więcej »

tomek29i pol
tomek29i pol
7 lat temu
Reply to  ROMAN

Za dwa lata ludzie nie beda prosic oni beda zadac kolejki. Korek juz teraz jest, dojdzie koncowka inwestycji mieszkan (kilka tys mieszkan!) i te ebane bucpacy i RZESZOW STANIE BEZ ALTERNATYWNEJ FORMY KOMUNIKACJI JAKA JEST KOLEJKA NADZIEMNA!

józek
józek
7 lat temu

Mam propozycje do Prezydenta aby wyznaczyć nie po jednym pasie dla autobusów ale całą jezdnie a chodniki dla samochodów , a pieszych skierować na ścieżki dla rowerów a jak nie ma ścieżek nie chodzą i sprawa rozwiązana w całym Rzeszowie . Wyznaczyć czas dla samochodów od 22 do 6 rano i to wystarczy do wyborów , bo jak tak dalej będzie to wybory przegra Pan Panie Prezydencie z kretesem – tej jazdy spowolnionej nikt nie wytrzma.
Pozdrowienia dla Prezydenta – zmienić trzeba tylko co nie których doradców.

RZ
RZ
7 lat temu

No i rysuje się piękna wizja komunikacyjna! Promowanie transportu zbiorowego, czytaj opóźnienia, stare złomy na drogach (Merce i Autosany jeżdżą do okolicznych wioch). Brawo! Stolica Imitacji…

qwerty
qwerty
7 lat temu

wpuszczać do Rzeszowa auta tylko z rejestracją RZ

jack
jack
7 lat temu
Reply to  qwerty

Nie wypuszczać z mojrzeszowa aut z rej RZ

mamnick
mamnick
7 lat temu
Reply to  jack

RZE to nie jest zwykła rejestracja!To stan umysłu!

Bonifacy Krufka
Bonifacy Krufka
7 lat temu

Riksze!
Tylko riksze / piesze riksze, takie tup-tup / rozwiążą problem.
W Azji rozwiązują, rozwiążą i w Rzeszowie.
A ile nowych miejsc pracy dla absolwentów rzeszowskich uczelni powstanie – ilu nowych przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą zostanie klientami URzędu Skarbowego!

zarobkiewicz
zarobkiewicz
7 lat temu

Dokad w Rzeszowie beda jezdzily tymi pasami TYLKO autobusy przez caly dzien to beda to BUCPASY !
W krajach zachodnich te BUSPASY dzialaja tylko w kresie szczytu porannego i popoludniowego, a oprocz autobusow moga korzystac TAXI i wszystkie samochody osobowe przewozace mnimum 3 osoby.

ola
ola
7 lat temu

Zastanawiam się jak długo będzie jeszcze lewoskręt na rondzie Dmowskiego? Nic to nie daje, wręcz utrudnia i robi się korek. Może już czas to zmienić. Do galerii na zakupy i tak dojadą klienci

Szymon
Szymon
7 lat temu

Nawet autobusy MPK na tym nie skorzystają, bo zanim taki autobus dojedzie do bus pasa, aby nim przejechać kilkaset metrów, bedzie stał w korku np.: od Boguchwały, czy na innej ulicy, na której nie ma bus pasa.

jan
jan
7 lat temu
Reply to  Szymon

Nie tylko MPK jezdzi ,np. przez Cieplinskiego ,Dabrowskiego a to jeszcze jezdza – MKS,PKS-Rzeszow,Krosno,Jaslo itp<,Kudlik,Marcel i duzo innych autobusow . Pilsudskiego -Guliwer,Koliber, PKSy od Przemysla itp.

janusz
janusz
7 lat temu

to jest jakieś chore najlepiej nich zrobią zakaz wjazdu do Rzeszowa ale to zwykły debilizm remontując drogi w mieście nie myśli się o poszerzeniu na bus pasy tylko teraz utrudnić ludziom życie miała być strefa płatna duże parkingi przed miastem i darmowe przejazdy dla tych ludzi może w tym kierunku trzeba iść a nie na skróty