PRZEGLĄD FILMÓW NOWOHORYZONTOWYCH

Wojewódzki Dom Kultury w Rzeszowie zaprasza wszystkich miłośników dobrego kina na PRZEGLĄD FILMÓW NOWOHORYZONTOWYCH
Projekcje w każdą środę maja 2011 r. o godz. 19:00

11.05 – Gorzkie Mleko – reż. Claudia Llosa (Hiszpania/Peru) – 94 min.

Nagrody:

Złoty Niedźwiedź i Nagroda FIPRESCI MFF Berlin 2009

Festiwal Nowego Kina w Montrealu 2009: Najlepszy film, Najlepsza aktorka

Festiwal Kina Meksykańskiego w Gualdalajarze 2009: Najlepszy film, Najlepsza aktorka

18.05 – Święta Rodzina – reż. Sebastian Campos (Chile) – 99 min.

Nagrody:

Grand Prix MFF Era Nowe Horyzonty 2006,

najlepszy film, nagroda FIPRESCI Festiwalu Filmów Latynoamerykańskich Tuluza 2006;

specjalne wyróżnienie za debiut MFF Austin 2006; nagroda SIGNIS na BAFICI Buenos Aires 2006; nagroda Festiwalu Tout Ecran Genewa 2005;

specjalne wyróżnienie Festiwalu Latynoamerykańskiego Lleida 2006;

najlepszy aktor Festiwalu Filmów Latynoamerykańskich Vina del Mar 2005

25.05 – Łagodny potwór – projekt Frankenstein (Węgry, Niemcy, Austria) – 105 min.

Nagrody:

Sarajevo Film Festival 2010 – specjalne wyróżnienie Jury

Filmfest Munich 2010 – specjalne wyróżnienie Jury Arri-Zeiss Award

Wszystkie pokazy odbędą się w sali widowiskowo kinowej WDK, ul. Okrzei 7
bilet wstępu na film – 10 zł

GORZKIE MLEKO – Hiszpania/Peru – 94 min.

Reżyseria: Claudia Llosa

Występują: Magaly Solier, Marino Ballon, Susi Sanchez, Efrain Solis, Barbara Lazon

Bohaterką filmu jest Fausta, młoda Indianka (w tej roli znana z Madeinusy Magaly Solier), która przyjeżdża z prowincji do Limy. Llosa pokazuje jej drogę od głębokiej traumy do wyzwolenia z dziedzicznych pęt, narzuconych przez zabobonne wierzenia. By tego dokonać, bohaterka musi zdobyć się na odwagę bycia wolną. Jej drogą do wyzwolenia staje się muzyka.

GORZKIE MLEKO, podobnie jak MADEINUSA, zanurzone jest w indiańskiej magii i andyjskich mitach. Wspaniałe zdjęcia, a przede wszystkim nasiąknięta emocjami muzyka i śpiew głównej bohaterki, czynią z GORZKIEGO MLEKA obraz pełen poetyki i liryzmu. Muzyka pełni tym filmie szczególną rolę. To ona sprawia, że Fausta po raz pierwszy się uśmiecha. Dotychczas śpiew był ucieczką od tego, co ją boli, przeraża. Nagle, ta zagubiona i przestraszona dziewczyna, doświadcza muzyki na zupełnie innym poziomie; jej siły oczyszczającej. To właśnie muzyka staje się ścieżką do narodzin nowej Fausty, osoby wolnej, która znajduje w sobie siłę, by oswobodzić się z brzemion traumatycznej przeszłości.

Fausta cierpi na syndrom “gorzkiego mleka”. Żyje w przekonaniu, że “zaraziła się” poprzez mleko swojej matki. Jednak nie jest to przypadłość spowodowana bakterią czy wirusem. Według andyjskiego mitu stan ten dotyka kobiety, które były wykorzystywane seksualnie lub gwałcone. Zgodnie z tym przesądem, dzieci wykarmione mlekiem zgwałconej matki dziedziczą strach, który ograbia je z duszy.
Kiedy umiera matka Fausty, dziewczyna musi zmierzyć się ze swoimi lękami. Są one tak silne, że decyduje się na desperackie rozwiązanie. Nosi w sobie “coś”, co ma spełniać funkcję tarczy ochronnej przed złem świata, a zwłaszcza przed mężczyznami…

Śmierć matki staje się początkiem łańcucha zdarzeń, które diametralnie odmienią życie Fausty. Wyjazd do Limy, praca u słynnej pianistki i konfrontacja z życiem w wielkim mieście są dla niej swoistą podróżą Fausty w kierunku wyzwolenia. Niespodziewanie, zrodzi się w niej chęć wyzbycia się lęku i odnalezienia radości życia.

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.