Ratusz wytyka PKS-owi kA�amstwo

Jeszcze w 2016 roku byA�a mowa, A?e dworzec PKS przebuduje prywatny inwestor, ktA?ry nad pA�ytA� dworca zbuduje komercyjny obiekt. PomysA� ten upadA�. Fot. PaweA� Dubiel
Jeszcze w 2016 roku byA�a mowa, A?e dworzec PKS przebuduje prywatny inwestor, ktA?ry nad pA�ytA� dworca zbuduje komercyjny obiekt. PomysA� ten upadA�. Fot. PaweA� Dubiel

RZESZA�W. Miasto twierdzi, A?e jest gotowe przejA�A� PKS, A?eby wyremontowaA� dworzec autobusowy.

We wtorkowym wydaniu a�zSuper NowoA�cia�?, piszA�c o Rzeszowskim Centrum Komunikacyjnym cytowaliA�my wiceprezesa PKS, Piotra Klimczaka, ktA?ry powiedziaA�, A?e spA?A�ka chce remontowaA� dworzec autobusowy, ale RzeszA?w nie chce dopuA�ciA� ZwiA�zku Gmin do A�rodkA?w unijnych. Po tym artykule prezydent zorganizowaA� w ratuszu konferencjA�, na ktA?rej wytkniA�to PKS-owi kA�amstwo. Kto ma racje?

– ZadajA� kA�am tym wypowiedziom. Sugestie Piotra Klimczaka, A?e my jako miasto powinniA�my przynieA�A� pieniA�dze i poA�oA?yA� im na stA?A�, sA� nieprawdA�. W 2016 roku, kiedy wszyscy staraliA�my siA� o A�rodki unijne, panowie z zarzA�du PKS byli zajA�ci czymA� innym. Pan Klimczak, ktA?ry teraz nas atakuje, byA� wtedy wiceburmistrzem BoguchwaA�y i nie miaA� czasu zajmowaA� siA� dwoma sprawami. PKS przespaA� sprawA� – mA?wi Anna Kowalska.

Jak powiedziaA� PaweA� PotyraA�ski, dyrektor WydziaA�u Pozyskiwania Funduszy, ZG PKS ma swA?j program transportowy dziA�ki temu, A?e RzeszA?w zgodziA� siA� uczestniczyA� w ZIT. Jest to projekt wart 120 mln zA�, z ktA?rych PKS zamierza sfinansowaA� zakup autobusA?w i bazy autobusowej, a nie remont dworca autobusowego.

KaA?dy swojA� czA�A�A�
Temat budowy RCK jest podnoszony od 2007 roku. W kwietniu 2014 r. w UrzA�dzie MarszaA�kowskim doszA�o do spotkania wA�adz wojewA?dztwa, Rzeszowa, PKS i starostwa. – JuA? wtedy dyskutowaliA�my, w jaki sposA?b zorganizowaA� przystanek multimodalny, gdzie bA�dzie moA?na siA� przesiadaA� z kolei na autobusy, na autobusy MPK, bo zamysA� jest taki, aby w tym miejscu powstaA� przystanek, ktA?ry bA�dzie w sobie zbieraA� przystanki dla komunikacji miA�dzynarodowej, miA�dzymiastowej, komunikacji miejskiej, rowerowej, taxi, PKP i w przyszA�oA�ci monoraila – mA?wi Marek UstrobiA�ski, zastA�pca prezydenta.

RzeszA?w juA? niedA�ugo ogA�osi przetarg na zabudowA� terenu przed dworcem. Zmianie ulegnie ukA�ad komunikacyjny, pojawi siA� podziemny parking na 150 miejsc, przystanek multimodalny. SwojA� czA�A�A� bA�dA� robiA�y teA? PKP, ktA?re caA�kowicie przebudujA� dworzec, robiA�c przejA�cie podziemne do czA�A�ci miejskiej. Tylko dworzec autobusowy wciA�A? bA�dzie straszyA�. Miasto jest gotowe tA� sytuacje zmieniA�.

– Niech powiedzA�, A?e nie sA� w stanie remontowaA� dworca autobusowego. My chA�tnie przejmiemy PKS i zrobimy porzA�dek, jeA�li tylko bA�dzie zgoda wszystkich wA�aA�cicieli – sA�yszymy w ratuszu.

Blanka SzlachciA�ska

20
Dodaj komentarz

avatar
13 Comment threads
7 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
14 Comment authors
adaradny z BoguchwałypiotrMłodyJanusz Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
ada
Gość
ada

Widac ze wybory samorzadowe tuz tuz……………znow „buduja”

piotr
Gość
piotr

Pan Klimczak już wybudował baseny w Boguchwale to może się zając remontem bazy PKS . A że często mija się z rzeczywistością to już inna bajka

radny z Boguchwały
Gość
radny z Boguchwały

Pan Klimczak od 3 lat nie pracuje już w gminie Boguchwała ale to on nadzorował budowę otwartych basenów, żłobków, chodników, rynku Jak odszedł z gminy to jest jak dawniej czyli wielkie NIC!!! Jak by został w Boguchwale to te baseny już by były otwarte. Został zrobiony projekt, załatwił pieniądze z ministerstwa sportu tylko burmistrz się wycofał. Jeśli masz głupio pisać Piotr to lepiej zamilcz bo bredzisz. Pan Klimczak byłby świetnym burmistrzem dla gminy.

piotr
Gość
piotr

Panie pseudo radny z Boguchwały Idź do lekarza a po drodze zapytaj mieszkańców o zdanie na temat Pana Piotra. Żadnych dobrych wspomnień a jedynie ulga ze poszedł. Wszelkie jego akademickie pomysły nie przekładały się na rzeczywistość. Tak jak jego kariera naukowa. Formuła budowy basenów jaką zaproponował do dzisiaj nie rozstrzygnięta bo to kolejny gniot intelektualny. Powołanie spółki sportowej gdzie pracowali jego koledzy do dzisiaj odbija się czkawką nie tylko mieszkańcom. Za budowę basenów otwartych gdzie bez potrzeby usunięto stare drzewa które tworzyły klimat tego obiektu też wg ciebie odpowiada pan P. Projekt basenów krytych do wyrzucenia. Zarządzanie PKSem syndykalne tzn… Czytaj więcej »

Młody
Gość
Młody

Proszę nie liczyć na współpracę PKS-u gdyż w tej firmie czas się zatrzymał i żyje własnym życiem drążona od środka przez nowotwór niegospodarności i nieumiejętnego prowadzenia przedsiębiorstwa. Kiepski kapitan, a woda zalewa pokład. Statek płynie bo niewolnicy za miskę ryżu wiadrami wylewają z niego wodę żeby nie zatonął. Tylko że niewolników ubywa…

ROMAN
Gość
ROMAN

Aby szybciej ta ” Łajba” zatoneła to może wymienic im te wiadra na dziurawe wiadra co ?
Zatoną juz i zacznie sie w końcu ta inwestycja komunikacyjna o której to już wróble ćwierkały w latach 50-tych jak jeszcze przed dworcem konie stały przy dorożkach.

Janusz
Gość
Janusz

Ferenc z
Podkulskim chcą galerie budować i działki szukają. Drugiej takiej niezabudowanej w centrum Rzeszowa nie ma. Rysiek ma doświadczenia w przyjmowaniu działek przy pomocy Tadka

Janusz
Gość
Janusz

Ferenc z
Podkulskim chcą galerie budować i działki szukają. Drugiej takiej niezabudowanej w centrum Rzeszowa nie ma. Rysiek ma doświadczenia w przyjmowaniu działek przy pomocy Taka.

Jan
Gość
Jan

W Lublinie powstaje centrum komunikacyjne za 200 mln w Łodzi za 500 mln a w Rzeszowie Ferenc z z Kowalską za 60 mln. Śmiech na sali! A gdzieś był dziadku z babką jak minister PKS rozdawal? pewnie na transfuzji odmładzającej.

Wanesa Padalec
Gość
Wanesa Padalec

Przewietrzenie ratusza,to wazniejsze zadanie ,niż budowa centrum komunikacyjnego.

ROMAN
Gość
ROMAN

Wietrzenie nic nie da – tam potrzeba wszystko pootwierac aby wpadło tornado i darło jak błotna lawina wszystko na swej drodze od kalenicy po sutereny a nawet podziemia pod rynkiem jak by się tam ktos przyczaił to by i jego wyssało.

Antykomuch
Gość
Antykomuch

Ha!ha!ha! Po 12 latach,co wybory to ratusz coś remontuje,buduje i jak nie dotrzymuje obietnic z powodu swojej nieudolności to zawsze ktoś jest winien .Hi!hi!hi!
NAJWYŻSZY CZAS PRZEWIETRZYĆ RATUSZ Z TEJ STĘCHLIZNY PRLowskiej.

Józef
Gość
Józef

Powinno by centrum komunikacyjne intermodalne czyli PKS, PKP, MKS, komunikacja podmiejska , kolejka podmiejska a nawet kolejka nadziemna (w przyszłości metro) Jeden wspólny węzeł ale do tego potrzeba jednej władzy w ratuszu, powiecie, województwie Tory PKP na całej długości Rzeszowa pod ziemię wtedy nie trzeba wiaduktów a na górze zieleń usługi a nawet ulubione wieżowce Prezydenta w rejonie dworca i tam morze siedzieć Prezydent jako zawiadowca W Warszawie robi głupków z rzeszowiaków wypowiada się: „decyzja i wykonać” , ” robota sie robi”……. Tak robota sie robi widać jak tereny zielone zostają zabudowywane a na smog drony Z tym rozwojem Rzeszowa… Czytaj więcej »

Marcin_Rzeszów
Gość
Marcin_Rzeszów

WSTYD. PKS skoro nie ma pieniędzy powinien udostępnić go miastu (np. poprzez sprzedaż) aby miasto Rzeszów mogło tam wybudować piękny obiekt. Teraz tylko się wstydzimy tego co tam stoi.
To apel to właścicieli, osób zarządzających obecnie dworcem głównym PKS

marcin
Gość
marcin

Proszę zauważyć chamstwo ludzi z ratusza, to teren prywatny jakby nie było, jakby komuś dom zabrali bo brzydki? Oni chcieli za darmo bez żadnych gwarancji dla strony oddającej, a wiedząc jak traktują PKS/MKS nikt o zdrowych zmysłach z firmy tam rządzącej nie odda bo oznaczało by to upadek firmy. Więc apel to do miasta żeby zaproponowało rozsądne rozwiązanie i przestało z góry i z chamstwem traktować innych. Pozdrawiam

Ole
Gość
Ole

Jestem za przejęciem widząc co się dzieje w ostatnich kilku latach.

Marcin_Rzeszów
Gość
Marcin_Rzeszów

Ten obecny „dworzec główny PKS” w Rzeszowie powinien być jak najszybciej zrównany z ziemią i MUSI tam powstać PORZĄDNY obiekt – w końcu wizytówka miasta wojewódzkiego. To co jest teraz to jedynie urąga miastu. Lepsze dworce maja miasta powiatowe a nie blisko 200 tysięczne miasto wojewódzkie !!!

hijena
Gość
hijena

wstyd ,po trzykroc wstyd,zeby nie można byłoby dogadac sie Ta zajezdnia z popękanym asfaltem przypomina dworzec w Bangladeszu.Pogonic tego niekompetentnego dyrektorka z jakiejs Pipidowki,przejąc obiekt i stworzyć centrum komunikacyjne na miarę XXI wieku i godne miasta innowacji.Przy okazji rozebrać tą kolejowa ruderę ,pamiętająca jeszcze CK Austrię.Powinien to byc priorytetowy temat miejskich inwestycji ,a nie kwiatki i rabatki i podswietlane krzaki w ktorych kopulują bezpanskie psy.

Jan
Gość
Jan

O tym się mówi od ponad dwudziestu lat. I mimo że jest to jeden z najważniejszych tematów dla miasta (w sensie zarówno funkcjonalnym, jak i wizerunkowym), to kolejne ekipy nie mogą sobie z tym poradzić. Dziwię się, że Tadeusz Ferenc, który jest człowiekiem tak stanowczym i tyle dobrego dla miasta zrobił, w kwestii dworców cały czas kapituluje. Wiem, że dworce nie są własnością miasta, ale to nie jest powód, aby cały czas nie pracować wspólnie z tymi właścicielami (PKS/kolej/Skarb Państwa) w kierunku rozwiązania problemu.

ROMAN
Gość
ROMAN

Nie – nie do Bangladeszu bym nie porównywał bo tam jest tragicznie : drogi najgorsze w Azji , komunikacja autobusowa tragiczna ,autobusy przeładowane podróż na stojąco jak w słoiku z sardynkami – odradzam wyjazd a jeszcze na malarie wskazany zastrzyk Co do tych ruder to juz od 2-go stycznia br. ratusz powinien rozpocząć wyburzanie totalne. A temat wałkowany jak ciasto na stolnicy od 2007 roku zakrawa normalnie na kpiny że po tylu latach dalej jest wałkowany i jak ta firma uduś ( PKS) ze swoim kierownictwem od siedmiu bolesci dalej kręci lody to ratusz powinie gonic to dziadostwo bo taki… Czytaj więcej »