Rodzice kontra ministerialna propaganda

Akcję “Ratuj Maluchy” od początku wspiera znany i lubiany kabaret Mumio. Czy wystąpi w antyministerialnym spocie? Tego pomysłodawcy akcji jeszcze nie zdradzają. Fot. Archiwum

PODKARPACIE. Rodzice przedszkolaków mają dość propagandy ministerstwa edukacji i nakręcą własny spot na temat sytuacji 6-latków zmuszanych do pójścia do szkoły.

Ministerstwo edukacji od miesięcy emituje w telewizji propagandowe spoty o sześciolatkach. Wydało na ten cel już 2 miliony złotych z pieniędzy podatników.

Ministerstwo edukacji za wszelką cenę stara się zachęcić rodziców, by posyłali sześcioletnie dzieci do szkół. Po serii ulotek i broszur, teraz sięgnęło po reklamę.

Od 1 do 21 grudnia Polacy mieli okazję zobaczyć 30-sekundowy spot, w którym przedszkolaki przekonują, że chcą iść do pierwszej klasy – donosiła „Rzeczpospolita”.

– Tę reklamówkę MEN trudno przegapić, gdyż resort wykupił aż 760 jej emisji w TVP. To oznacza, że statystycznie każdej doby emitowana jest 35 razy. Prawie 70 razy zostanie wyświetlona też w innych mediach. Za produkcję spotu i jego emisję polski podatnik zapłacił 2 mln zł – cytuje za dziennikiem Tomasz Elbanowski z Fundacji Rzecznik Praw Rodziców.

6-latki marnują czas na zabawę
W spocie widzimy grupę dzieci bawiących się w przedszkolu. Bawią się a nie uczą, co ma sugerować, że marnują czas. Dziewczynka, która nie bierze udziału w zabawie, bierze do ręki kredę i oznajmia “Mam sześć lat. Chcę iść już do szkoły”. Odpowiada jej na to chłopiec: “ja też chcę iść do szkoły”. Potem pojawia się narracja: “sześć lat to wiek, w którym dziecko najintensywniej przyswaja wiedzę. Poślij sześciolatka do pierwszej klasy”.

W związku z ministerialnym spotem rodzice, którzy nie godzą się na to, by ich dzieci szły do szkół w wieku sześciu, a nawet pięciu lat zamiast się denerwować, postanowili nakręcić własny spot.

Są pieniądze na spot rodziców
– Zamiast się denerwować postanowiliśmy nakręcić własny spot. Będziemy w nim zachęcać do włączenia się w akcję “Ratuj Maluchy i starsze dzieci też” i do zbierania podpisów pod wnioskiem o referendum edukacyjne – przyznaje Tomasz Elbanowski. Mamy już reżysera i aktorów, a nawet kamery. Na pokrycie niezbędnych kosztów produkcji potrzeba było 10 tys. zł. Pod koniec stycznia ogłosiliśmy zrzutkę na ten cel.

Blisko 400 osób odpowiedziało na nasze wezwanie i udało się uzbierać aż dwa razy więcej niż zakładaliśmy. Dzięki temu mamy większe możliwości przy produkcji spotu.

Małgorzata Rokoszewska

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
iza Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
iza
Gość
iza

Rodzice to przecież Wasze dzieci – walczcie o nie!!!!!

Dwie kobiety (Hall, Szumilas) tyle zepsuły w szkolnictwie przez kilka lat co inni nie potrafili zepsuć przez setki.
Z wielką premedytacją obie Panie Ministry realizują program, który szkodzi Polsce. To każdy widzi gołym okiem.
Ojcowie głodowali za naukę historii, zaangażowanie Karoliny i Tomka Elbanowskich jest godne podziwu.
I co z tego? Nic. Dalej Tuskowe Ministry są jak czołgi – byle zaoorać dotychczasowy system wartości u dzieci.