Rodzice kontra ministerialna propaganda

Akcję “Ratuj Maluchy” od początku wspiera znany i lubiany kabaret Mumio. Czy wystąpi w antyministerialnym spocie? Tego pomysłodawcy akcji jeszcze nie zdradzają. Fot. Archiwum

PODKARPACIE. Rodzice przedszkolaków mają dość propagandy ministerstwa edukacji i nakręcą własny spot na temat sytuacji 6-latków zmuszanych do pójścia do szkoły.

Ministerstwo edukacji od miesięcy emituje w telewizji propagandowe spoty o sześciolatkach. Wydało na ten cel już 2 miliony złotych z pieniędzy podatników.

Ministerstwo edukacji za wszelką cenę stara się zachęcić rodziców, by posyłali sześcioletnie dzieci do szkół. Po serii ulotek i broszur, teraz sięgnęło po reklamę.

Od 1 do 21 grudnia Polacy mieli okazję zobaczyć 30-sekundowy spot, w którym przedszkolaki przekonują, że chcą iść do pierwszej klasy – donosiła „Rzeczpospolita”.

- Tę reklamówkę MEN trudno przegapić, gdyż resort wykupił aż 760 jej emisji w TVP. To oznacza, że statystycznie każdej doby emitowana jest 35 razy. Prawie 70 razy zostanie wyświetlona też w innych mediach. Za produkcję spotu i jego emisję polski podatnik zapłacił 2 mln zł – cytuje za dziennikiem Tomasz Elbanowski z Fundacji Rzecznik Praw Rodziców.

6-latki marnują czas na zabawę
W spocie widzimy grupę dzieci bawiących się w przedszkolu. Bawią się a nie uczą, co ma sugerować, że marnują czas. Dziewczynka, która nie bierze udziału w zabawie, bierze do ręki kredę i oznajmia “Mam sześć lat. Chcę iść już do szkoły”. Odpowiada jej na to chłopiec: “ja też chcę iść do szkoły”. Potem pojawia się narracja: “sześć lat to wiek, w którym dziecko najintensywniej przyswaja wiedzę. Poślij sześciolatka do pierwszej klasy”.

W związku z ministerialnym spotem rodzice, którzy nie godzą się na to, by ich dzieci szły do szkół w wieku sześciu, a nawet pięciu lat zamiast się denerwować, postanowili nakręcić własny spot.

Są pieniądze na spot rodziców
- Zamiast się denerwować postanowiliśmy nakręcić własny spot. Będziemy w nim zachęcać do włączenia się w akcję “Ratuj Maluchy i starsze dzieci też” i do zbierania podpisów pod wnioskiem o referendum edukacyjne – przyznaje Tomasz Elbanowski. Mamy już reżysera i aktorów, a nawet kamery. Na pokrycie niezbędnych kosztów produkcji potrzeba było 10 tys. zł. Pod koniec stycznia ogłosiliśmy zrzutkę na ten cel.

Blisko 400 osób odpowiedziało na nasze wezwanie i udało się uzbierać aż dwa razy więcej niż zakładaliśmy. Dzięki temu mamy większe możliwości przy produkcji spotu.

Małgorzata Rokoszewska

do “Rodzice kontra ministerialna propaganda”

  1. iza

    Rodzice to przecież Wasze dzieci – walczcie o nie!!!!!

    Dwie kobiety (Hall, Szumilas) tyle zepsuły w szkolnictwie przez kilka lat co inni nie potrafili zepsuć przez setki.
    Z wielką premedytacją obie Panie Ministry realizują program, który szkodzi Polsce. To każdy widzi gołym okiem.
    Ojcowie głodowali za naukę historii, zaangażowanie Karoliny i Tomka Elbanowskich jest godne podziwu.
    I co z tego? Nic. Dalej Tuskowe Ministry są jak czołgi – byle zaoorać dotychczasowy system wartości u dzieci.

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.