Rondo z wiaduktem czy z tunelem?

Rondo Pobitno jest newralgicznym punktem komunikacyjnym w mieście i konieczne jest usprawnienie na nim płynności ruchu. Fot. Paweł Dubiel

RZESZÓW. Władze miasta przymierzają się do rozbudowy skrzyżowania przy ul. Lwowskiej i al. Armii Krajowej.

Modernizacja ronda Pobitno rozładowałaby korki i ograniczona zostałaby liczba kolizji – takie jest zdanie kierowców. Na wykonanie projektu takiej inwestycji znaleziono już 350 tys. zł. Na razie nie wiadomo, jak ma wyglądać odciążenie tego ronda i rozbudowanie go na bezkolizyjne skrzyżowanie. Być może nad rondem będzie przerzucony wiadukt, albo powstanie tunel.

Rondo Pobitno jest jednym z najbardziej newralgicznych punktów komunikacyjnych w Rzeszowie. Łączy ul. Lwowską, alei Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego oraz al. Armii Krajowej. Przez to skrzyżowanie kierowcy wyjeżdżają w kierunku Jarosławia oraz wschodniego węzła autostrady A4 i drogi S19. Dlatego też codziennie przez rondo przejeżdża nawet 25 tys. samochodów, co przyczynia się do powstawania korków.

– W lutym zostanie wybrana jedna z zaproponowanych koncepcji i na rondzie Pobitno zostanie albo wydrążony tunel, albo powstanie wiadukt – poinformował Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa. – O tym, który z pomysłów zostanie zrealizowany, zdecydują koszty takiej inwestycji. Jeśli byłoby budowane skrzyżowanie dwupoziomowe, to na dole skrzyżowania nic by się nie zmieniło, a górą przerzucony byłby wiadukt. Będzie nim można przejechać w jednym kierunku do autostrady, a w drugim do alei Armii Krajowej. Taki sam kierunek miałby tunel.

Budowa tunelu byłaby droższa od budowy wiaduktu. Prace budowlane jednej z przedstawionych koncepcji rozpoczęłyby się nie wcześniej jak w 2020 r. Roboty potrwają co najmniej półtora roku.

Wstępny plan jest taki, że drugi poziom ronda (wiadukt) powstałby na linii jadąc od ronda Kuronia w kierunku skarbca Narodowego Banku Polskiego na aleję Armii Krajowej. Samochody jadące na wprost przejeżdżałby nad rondem. Takie rozwiązanie odciążyłoby duże natężenie ruchu w kierunku autostrady i drogi ekspresowej S19. Na razie nie wiadomo, ile pasów w obu kierunkach będzie miał drugi poziom ronda i gdzie będzie rozpoczynał się wjazd i zjazd do i z niego. Nie znane są też parametry techniczne tunelu. 

Mariusz Andres

13
Dodaj komentarz

avatar
10 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
12 Comment authors
ROMANKlakierwyborcazenonAntykomuch Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Klakier
Gość
Klakier

Tylko Tunel !! Tak jak w innych normalnych dużych miastach wojewódzkich.

zenon
Gość
zenon

Żaden wiadukt ani tunel tam nie powstanie. Co najwyżej dobudują dodatkowe pasy na dojazdach do ronda.

Antykomuch
Gość
Antykomuch

Ha!Ha!Ha! Ile to już było różnych obietnic i różnych przymiarek do usprawnienia komunikacyjnego w tym tz.innowacyjnym mieście rządowym przez tz.innowacyjnego Prezydenta Rzeszowa przez tyle lat jego rządów???

Jam
Gość
Jam

Najprostsze rozwiązanie na już- oznaczyć pasy ! Prawy do jazdy w prawo i na wprost i lewy do jazdy w lewo i na wprost! Zakazać jazdy z prawego pasa w lewo i będzie dużo bezpieczniej. Proste jak drut i tanio. Koszt to cena kilku znaków i kilku litrów farby.

wyborca
Gość
wyborca

aleś głupi.

all
Gość
all

A propos ilości pasów to myślę, że należałoby zrobić po jednym w każdą stronę. Wtedy za rok znowu można byłoby ogłosić przetarg na rozbudowę. I w ten sposób nikt nie zarzuci nikomu, że osiadł na laurach.

Jacek
Gość
Jacek

Takie duże wzniesienie to tylko tunel.

Mieszkaniec
Gość
Mieszkaniec

Znając realia i naszych urzędników, będzie to po jednym pasie (bo będzie taniej), a później będą się zastanawiać jak to rozbudować.
Niestety większość inwestycji drogowych w naszym mieście tak przebiega.

olo
Gość
olo

korzystając z ukształtowania terenu w tym rejonie, właściwym jest wybudowanie tunelu ale w kierunku Łańcut- centrum Rzeszów.

wyborca
Gość
wyborca

to jest najlepsze rozwiązanie, raz na zawsze załatwiło by sprawę.

Tomek
Gość
Tomek

A ja się śmieje jak codziennie widzę korki w stronę Łańcuta. Niech stoją w korku RLA hehheeh

IMię
Gość
IMię

W tym przypadku tunel będzie lepszy, nie będzie zaburzał fajnej przestrzeni w tym miejscu.

ROMAN
Gość
ROMAN

Oczywiście tylko tunel – eksperci powinni podjąć decyzje czy tunel w układzie ( wschód/ zachód czy odwrotnie )
Oczywiście estakady zaburzą cały układ widokowy bo mamy : kościół. mur cmentarny / bryłe szpitala
Tylko tunel w drugą strone zostaje rondo dobudowac tylko oddzielne prawoskręty jest miejsce i węzel funkcjonuje – czekanie do 2020 to przekręt aby znowu tyle czekac trzeba działać już 24 na 24 reakcja powinna byc natychmiastowa bo to temat naglący i opóźniony w działaniu o 10 lat
Dlatego do roboty włączyć se bi – turbo