Rozdwojenie jaźni w rzeszowskim ratuszu

Podmiejskie linie MPK będą likwidowane, a pasażerowie muszą szukać innego środka transportu. Fot. Wojciech Piątkowski

RZESZÓW. MPK likwiduje linie podmiejskie.

Prezydent Ferenc chce żebyśmy się przesiedli na autobusy, ale… MPK likwiduje linie podmiejskie! Jest to swoiste rozdwojenie jaźni. A to jest już pewne. Miasto nie podpisało umów z gminami, m.in. Głogowem Młp. i Trzebowniskiem i cześć linii autobusowych zostanie zlikwidowanych już od 1 sierpnia. Co z pasażerami? Nic. Będą musieli znaleźć inny sposób dojazdu.

- Zlikwidowane zostaną linie nr 14, 7 i 27. W sprawie linii nr 2, 4 i 47 trwają jeszcze rozmowy – mówi Łukasz Dziągwa, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie. – Czy kursy tych ostatnich zostaną całkowicie zlikwidowane? Najprawdopodobniej będą kursowały po terenie Rzeszowa, ale ich trasy zostaną nieco zmodyfikowane.

Linia nr 4
- Rozważamy możliwość zawracania autobusu na wysokości Auchan w kierunku do Krasnego. Jednak teren należy do prywatnego przedsiębiorcy, a nie do miasta i nie wiadomo czy uda się zrobić “zawrotkę” – wyjaśnia Dziągwa. Inną opcją jest to, że “4” będzie jechała przez most Lwowski, aleję Piłsudskiego do ronda Dmowskiego, dalej przez wiadukt Tarnobrzeski i przez ulice Marszałkowską i Warszawską, na której to zawróci.

Linia nr 2
Autobus linii nr 2 może kursować do ulicy Lubelskiej od pętli MPK przez ulice Marszałkowską, Cieplińskiego, Lisa-Kuli, Dąbrowskiego i prosto na Podkarpacką i łącznik z Przemysłową. Zawracać będzie pod urzędem celnym. – Chcieliśmy, aby zawracał na osiedlu Architektów, ale nie ma możliwości wybudowania tam pętli, albo chociaż zatoki dla autobusów, ponieważ nikt z inwestorów nie przewidział takiej potrzeby – wyjaśnia Łukasz Dziągwa.

Linia nr 47
Jeszcze nie wiadomo, jak będzie przebiegała trasa linii nr 47. Do tej pory korzystają z niej głównie pracownicy Zelmeru Pro, który został wybudowany w Rogoźnicy. – MPK prowadzi rozmowy z Zelmerem, aby dokładał się do kursów tej linii – mówi Dziągwa.

Przypomnijmy też, że linie nr 20 do Rudnej Małej i nr 3 do Boguchwały będą nadal kursowały. Miasto podpisało też umowę z gminą Świlcza (linie 22 i 25), a z gminą Tyczyn (linia 5 i 44) zrobi to niedługo.

Skąd te cięcia
Czy takie zmiany są konieczne? Miasto zapewnia, że tak. Wszystko jest bowiem związane z unijnym programem transportowym, który realizuje miasto. – Jeśli nie ma umów z gminami, to miasto nie może zlecać kursów – wyjaśnia Dziągwa. – Ale jesteśmy otwarci na współpracę – dodaje. Jeśli miasto by się nie dostosowało, to mogłoby stracić dotację z UE (program warty jest ponad 400 mln zł). Innym powodem ma być aspekt ekonomiczny, bowiem MPK traci na przewozach (dopłaca nawet 200 tys. zł miesięcznie), dlatego, że z niektórych linii korzysta niewielu pasażerów. Klientom MPK pozostaje przesiąść się do autobusów konkurencyjnej sieci MKS.

Ewelina Nawrot

do “Rozdwojenie jaźni w rzeszowskim ratuszu”

  1. Darek

    Już wiadomo od 1 sierpnia nie kursuje linia nr 7,14,27,47 . Linia 2 i 4 ma nowe trasy

  2. janles62

    Trzebownisko,Krasne i Głogów nie chcą połączenia z Rzeszowem bo wójtowie boją się o stołki,dobro ludzi nie ma tu nic do rzeczy, to dlaczego miasto ma sponsorować dojazdy

    • sss

      Nie jest to sprawiedliwe i najgorsze, że to przez tych buraków, którzy nazywają siebie wójtami ! Jeżdżenie pksami nie jest fajne…. a ceny biletów to kosmos ! Zamiast się rozwijać wieś cofa się w rozwoju… – dziękujemy wójcie z malawy… że troszczysz się o swoją gmine – w ogole ci na niej nie zależy….

      ciekawe czy chciałbyś płacić 3,60 zł za dojazd w 2 strony co dziennie, mając zaledwie 5 km do Rzeszowa ;/

  3. Marian

    może czas tez zastanowić się nad zmianą trasy 40stki ktora w weekend ostatni kurs z centrum ma o 18 55 a od przystanku Lisa Kulli w kierunki Rejtana jest bezsensowna, a osiedle Kmity ktore ma linie 9 10 17 34 i Wzgórza Staroniwskie nie mają połączenia z os. Dąbrowskiego

  4. ROMAN

    no tak do roboty to do miasta/ na zakupy do marketu/ dzieci do przedszkola to do miasta/ do szkoły do miasta/ do lekarza do miasta/ a jak miasto chce ich wchłonąć to be to wtedy nie – nie chcemy kasy do komunikacji na stół nie dadzą – no to co wójt czy burmistrz broni swego taboretu jak termopil i robi ludziom wodę z mózgu no to teraz Tadziu dobrze robi – nie to nie – pikuś – piechotka co ? a dla nie kumatych miasta powstawały po przyłączaniu terenów ościennych – od początku istnienia rodzaju ludzkiego po dzisiaj / np, Bratysława czy Rennes we Francji.

  5. pajacyków

    Wielka mi stolica na wiochach zbudowana.

  6. rzeszowiak

    Tak cwaniakowali wójtowie tych gmin że majaza swoje, do silniejszego sie nie podskakuje, buntowali ludzi ze swoich sołect aby nie przyłączyli sie do rzeszowa to niech teraz furmankami dojeżdżają do stolicy podkarpacia, a mieszkańcy tych sołectw niech podziękują za taką sytuację swoim wójtom i burmistrzom.

    • sss

      Drogi Rzeszowiaku – to wszystko przez kłotnie między wójtami a ferencem, a ludzie nie są tu niczego winni, wójt jeździ bmw i ma w dupie mieszkańców…

  7. Andżej

    mają MKS to nie zostają bez autobusów :)

  8. wojtek

    dziwne jest to że opłaca się rozdawać pracownikom i ich rodzinom bezpłatne bilety na wszystkie linie a nie opłaca się jeździć do sąsiednich gmin. państwo w państwie

    • pasażer

      wojtuś a skąd to ty masz takie informacje na temat biletów a władze gminy jak nie chcą żeby MPK jeździło po ich ,,własnym ” terenie tylko MKS to trudno !

    • olek

      wyobraź sobie że bezpłątnych biletów to nie ma a parę lat trzeba było płacić za te bilety

    • Edyta - żona kierowcy MPK

      BEZPŁATNYCH biletów dla rodzin NIE MA!!!
      Od roku kupuję siecówkę do pracy – obecnie za 98 zł.

  9. Kasprzak

    A czemu Rzeszów miał sponsorować kursy do tych gmin?

    • henryk

      A dlatego że Rzeszów dostał 400 milionów z UE na rozwój komunikacji w obszarze metropolitarnym. I autobusy kupuje UE dla wszystkich a nie tylko dla mieszkańców Rzeszowa.

      • rzeszowiak

        do henryk: „A dlatego że Rzeszów dostał 400 milionów z UE na rozwój komunikacji w obszarze metropolitarnym. I autobusy kupuje UE dla wszystkich a nie tylko dla mieszkańców Rzeszowa.”
        Chyba ciebie Bóg opuścił, jak sam napisałeś to rzeszów kase dostał a nie podkarpacie i to władze miasta decydują gdzie maję się poruszać. Jeszcze jedno to miasto kupiło autobusy a nie UE.

  10. misiek

    oooo tesciowa bedzie musiala na piechote do roboty za………..ać hi hi hi

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.