ROZPOCZĘTO PRACE na obwodnicy Łańcuta

W pobliżu przebudowywanej trasy wycięto już drzewa. Fot. Paweł Dubiel

ŁAŃCUT. Kierowcy powinni przygotować się na niewielkie utrudnienia. Ruszyła wyczekiwana przebudowa obwodnicy.

Zgodnie z planem, wraz z początkiem września rozpoczęto prace przy budowie obwodnicy Łańcuta. Wycięto już okoliczne drzewa, a na odcinku w Głuchowie zajęto dwa pasy. Inwestycja, która ma kosztować niemal 116 mln zł, powinna być gotowa do września 2021 roku.

Przygotowanie terenu rozpoczęło się jeszcze w wakacje i polegało przede wszystkim na wycince rosnących na poboczach drzew. W tym tygodniu w Głuchowie na odcinku od skrzyżowania obok Ośrodka Kultury do miejsca na wysokości firmy Bispol zajęto dwa pasy w kierunku Przeworska. Jazda odbywa się dwoma pozostałymi pasami. W marcu przyszłego roku roboty drogo-we powinny przebiegać już na całym odcinku drogi. Jak zapewniał wykonawca, podczas budowy ruch samochodowy na całej długości będzie odbywał się w obu kierunkach. Miejscami mogą się jednak pojawiać utrudnienia. Obwodnica Łańcuta będzie miała prawie 6 km długości. Jej trasa przebiega śladem istniejącej drogi nr 94 przez miasto Łańcut i wieś Głuchów. Inwestycja realizowana jest w systemie „optymalizuj-projektuj-buduj”, co oznacza, że wykonawca m.in. zaprojektuje, uzyska wymagane prawem decyzje, a także wybuduje i odda do użytkowania odcinek drogi krajowej nr 94. Obwodnica będzie miała po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, z trwałym rozdzieleniem kierunków jazdy. Po obu stronach drogi powstaną chodniki, ścieżki rowerowe oraz zatoki autobusowe. Przebudowane zostaną skrzyżowania z drogami wojewódzkimi nr 877 Naklik – Łańcut – Szklary i nr 881 Sokołów Młp. – Łańcut – Żurawica z ul. Piłsudskiego, Kościuszki, Graniczną oraz drogą powiatową nr 1520R Dąbrówki – Wola Dalsza – Głuchów. Drogowcy wybudują tu ronda. Według planów, inwestycja powinna się zakończyć w 2021 r. Jej realizacja pochłonie 115,8 mln zł. Na marcowym posiedzeniu Zespołu Oce-ny Projektów Inwestycyjnych w Rzeszo-wie, poświęconemu tej inwestycji, zgłoszono nowe rozwiązania oraz wnioski władz samorządowych. Wśród zmian zaproponowanych przez samorząd jest m.in. dodatkowy wjazd i wyjazd ze szpitala powiatowego oraz Centrum Kształcenia i Zespołu Szkół Technicznych do drogi krajowej nr 94. Zaprojektowano też nowe zatoki autobusowe lub zmieniono lokalizację istniejących.

wk

6
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
tomaszasdfgjAGAkAWILARafał Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
asdfg
Gość
asdfg

…Obwodnica będzie miała po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, z trwałym rozdzieleniem kierunków jazdy…
czyli zmarnowana kasa, wystarczy jeden ciągnik na obwodnicy i korek aż pod Przeworsk ew Rzeszów :(

jAGA
Gość
jAGA

„obwodnica” jak nazwa wskazuje powinna obwodzić miasto a ta łańcucka co? przecina go w środku pytanie po co? Jaki o ma sens? bo raczej nie usprawnienie ruchu. Za 116 milionów naprawdę można wykonać rozwiązanie usprawniające ruch w miasteczku. Wymysł posła przyklask władz miasta którzy sami w kuluarach przyznają bezsens inwestycji

Rafał
Gość
Rafał

zamiast budowy lepiej przeznaczyć pieniądze na chore dzieci w hospicjum lub dać na kościół obwodnica była dobra a są bardziej potrzebujący

kAWILA
Gość
kAWILA

lepiej dac na piwo niz na fundacje

tomasz
Gość
tomasz

dokładnie prezesi maja po 200 tys dochodu na miesiąc i zbierają na chore dzieci

Janek
Gość
Janek

po 10-15 latach starań gratulacje będzie 6 rond i pasy jak były