Rzeszów będzie miał inteligentny system transportowy

Umowa z firmą Aeronaval de Construcciones e Instalaciones (ACISA) została podpisana w piątek (14.06) w rzeszowskim ratuszu. Na zdjęciu przedstawiciele hiszpańskiej firmy oraz prezydent Tadeusz Ferenc. Fot. Wit Hadło
Umowa z firmą Aeronaval de Construcciones e Instalaciones (ACISA) została podpisana w piątek (14.06) w rzeszowskim ratuszu. Na zdjęciu przedstawiciele hiszpańskiej firmy oraz prezydent Tadeusz Ferenc. Fot. Wit Hadło

RZESZÓW. – Żeby wprowadzić RIST, niezbędna jest przebudowa skrzyżowań i zmiana organizacji ruchu – mówi Paweł Potyrański, zastępca dyrektora wydziału pozyskiwania funduszy Urzędu Miasta Rzeszowa. Prace potrwają 12 miesięcy.

Elektroniczne tablice informacji pasażerskiej na przystankach, przebudowa jedenastu skrzyżowań w Rzeszowie oraz wprowadzenie buspasów, to tylko kilka elementów Rzeszowskiego Inteligentnego Systemu Transportowego, które do 30 kwietnia 2014 roku ma wdrożyć hiszpańska firma ACISA. – To ostatni etap programu transportowego – mówi prezydent Tadeusz Ferenc.

Wyłoniony w przetargu wykonawca podejmie się szerokiego zakresu robót, dostaw i usług, które obejmą m.in. wyposażenie autobusów w elektronikę pozwalającą pokazać bieżący czas ich dojazdu na elektronicznych tablicach informacji pasażerskiej na przystankach oraz przebudowę kilkunastu skrzyżowań w Rzeszowie.

– Na skrzyżowaniach najpierw będą przepuszczane autobusy, a dopiero potem auta – mówi Paweł Potyrański, zastępca dyrektora wydziału pozyskiwania funduszy Urzędu Miasta Rzeszowa. – Nacisk będzie kładziony na transport publiczny, ale wszystko z umiarem. Nie pogorszy to komunikacji indywidualnej – uspokaja.

Dla mieszkańców odczuwalną poprawą będzie docelowa zmiana prac sygnalizacji świetlnej, która wpięta zostanie w jeden spójny inteligentny system kierowania ruchem i pozwoli na usprawnienie komunikacji na ulicach miasta. Minusem wprowadzenia inteligentnego systemu transportowego jest konieczność wyznaczenia bus-pasów, z których prezydent nie chce zrezygnować.

Prace mają zostać wykonane do końca kwietnia 2014 roku. – Zdajemy sobie sprawę, że czas jest krótki, ale mamy nadzieję, że RIST zostanie zrealizowany w terminie – mówi wiceprezydent Marek Ustrobiński.

Wykonawca zadanie zrealizuje za kwotę ponad 87 mln zł. Rzeszów może liczyć na 85 proc. dofinansowania kosztów w ramach projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.

Ewelina Nawrot

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
CARSq Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
CARS
Gość
CARS

Bus pas niech wezmą się za zrobienie ronda na małej obwodnicy przy zjedzie na s19 bo połowa osób robi nawrotkę na zewnętrznym pasie , z prawego pasa powinna być możliwość jazdy tylko do pierwszego zjazdu.
Mało tego niektórzy mają włączony kierunek do zjazdu a i tak ładują po zewnętrznym dalej koszt takiego zabiegu to puszka farby do namalowania lini ciągłej a rozwiąże to ogromny problem z kierowcami którzy nie potrafią jeździć po rondzie i robią manewr zawracania ze skrajnego pasa.

q
Gość
q

BUS PAS w Rzeszowie to idiotyzm !! Ciekawe kiedy te barany to zrozumieją. Wystarczy Piłsudskiego i Lisa-Kuli z buspasami i cały Rz-ów stoi. A te barany chcą jeszcze więcej… Ehh…