Rzeszów odcięty od zachodniej Polski

Zwłaszcza studenci dojeżdżający z Przemyśla, czy Rzeszowa do np. Katowic lub Wrocławia mają problem, bo muszą się przesiąść. Fot. Wit Hadło

RZESZÓW, PODKARPACIE. W niedzielę (9 bm.) wszedł w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Pasażerowie kolei na Podkarpaciu obawiali się ogromnego chaosu, ale obyło się bez niego.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że nie było większych kłopotów. Jednak problemem i to dużym, od 9 grudnia jest właściwie odcięcie od zachodniej Polski. – Pociągi z Przemyśla lub Rzeszowa jadą do Krakowa i koniec. Żeby dostać się do Katowic lub Wrocławia trzeba się przesiąść – mówi pani Ilona, studentka medycyny.

Podobnie jest z dojazdem np. do Zielonej Góry lub Szczecina. Co więcej, pasażerowie narzekają, że podróż do Krakowa trwa aż 4 godziny, a wcześniej zaledwie 2,5 godziny.

ga

do “Rzeszów odcięty od zachodniej Polski”

  1. asia

    Jestem od 3 lat jedną z pasażerek PKP na trasie Białystok-Lublin. Studiuję w Lublinie a dom rodzinny mam w Białymstoku. Dla mnie osobiście nie normalny jest fakt, że jadąc tą trasą mam przesiadkę w Warszawie. Więc pytam o co w tym wszystkim chodzi??? Bo na pewno nie o wygodę pasażera i zyski dla PKP. Nawet dziecko z podstawówki wie, nie wyznaczyło by takiej trasy gdzie zamiast 240km pociąg jedzie 301km. Przecież to się kompletnie nie opłaca i zamiast jechać 3godziny 40 min jedzie się prawie 5 godzin. Chyba, że komuś zależy na tym, żeby pasażerów było mało i można by wtedy spółkę odkupić za dużo mniejsze pieniądze niż jest warta. Najprawdopodobniej wiąże się to z inwestorami z zagranicy, a to już dobitnie mówi o polityce państwa w którym żyjemy.

  2. krzysztof

    Panu Ambrożemu przydałby się kurs POdczytywania ze zrozumieniem cudzego PISma. POzdrawiam.

  3. żyga

    Jak ja teraz dojade do Zielonej Góry ? PO****NE TO WSZYSTKO

  4. krzysztof

    Popieram wypowiedź Tomka. Gawiedź niedoinformowana umie tylko szczekać. Media od dłuższego czasu trąbią na około o trwającym remoncie do 2015 roku. Jak to możliwe, że taka informacja mogła uciec? Jeżeli kogoś należy winić, to rządy po roku 1989, które to dopuściły do masowego przewożenia towarów po naszych drogach. Trzeba było wzmocnić kolej ukazem, że wszystkie ładunki powyżej ileś tam ton mają być przewożone koleją. Na zachodzie od dawna tiry jeżdżą na platformach. Takie rozwiązanie jest tańsze, ekologiczne i do tego kolej ma kasę na utrzymanie infrastruktury i połączeń pasażerskich, które z natury dochodowe nie są. Dzięki pierwszym rządom solidarnościowym ogromne zyski mają firmy spedytorskie i logistyczne typu Raben. Polikwidowano bocznice kolejowe przy firmach. W Szwajcarii do dziś duże firmy korzystają z transportu kolejowego. Wracająd do sprawy rozkładu jazdy. W Krakowie można się przesiąść. Wiele pociągów jest skomunikowanych w Krakowie. Wreszcie mamy połączenie z Warszawą przez Lublin. Mam nadzieję, że będzie utrzymane po remoncie trasy do Krakowa, choć minimalnie. Dobrym pomysłem jest puszczenie pociągu z Przemyśla do Wrocławia przez Staszów i Kielce. Szkoda, że pociąg kursuje raz w tygodniu. Połączenie naszego regionu z Kielcami jest tragiczne. Tak jakby zabory nadal trwały.

    • Ambroży

      To co pisze Tomek , to prawda, co nie znaczy że Krzysztof ma oczy otwarte , czy tez POpiera wszystko w ciemno. Otóż trzeba brać grubą poprawkę do tego o czym mówi min. -model Sł. Nowak , a co robi. Jest faktem że kasa UE na dofinansowanie dróg i kolei do 2013 roku na pewno nie zostanie wykorzystana i co gorsze mogą nam naliczyć za to wielkie kary!. prawdą jest tez iż dużą część torowisk koalicja PO/PSL zlikwiduje , a okolice Białegostoku i inne pozostaną bez jakiejkolwiek perspektywy transportu kolejowego!.

  5. clonx

    jeszcze ciekawe kiedy skończą ten remont. kiedys do katowic jechałem 4 godziny. jak do samego krakowa mam jechać 4,5h to mi się odechciewa. a koniec remontu co chwila przesuwają. moze w przyszlej dekadzie się coś ruszy. obecnie z londynu do paryża jedzie sie krócej

  6. Tomek

    W związku z modernizacją linii kolejowej na odcinku Rzeszów – Kraków wiele pociągów do Polski centralnej i zachodniej zmieniło trasę przejazdu – to wszystko. Nie ma mowy o odcinania Rzeszowa od świata. Tak więc TLK „Wieniawski” z Rzeszowa do Gdyni kursuje codziennie przez Głogów Małopolski, Tarnobrzeg, Lublin, Warszawę, Gdańsk. TLK „Solina” kursuje zaś z Przemyśla do Bydgoszczy przez Jarosław, Rzeszów, Tarnobrzeg, Lublin, Warszawę.

    Bezpośrednie połączenie z Lublinem, Warszawą czy Bydgoszczą to chyba nie jest odcinanie od świata. Powiem więcej – od nowego rozkładu jazdy połączenie do Warszawy jest poprowadzone krótszą trasą przez Lublin anie przez Kraków jak dotychczas, co skróci czas jazdy.

  7. ANDRZEJ

    A GDZIE SIĘ SCHOWALI RYNASIEWICZ I BURY ???????

  8. czytelniczka

    W nowym rozkladzie braklo pociągu z Rzeszowa do Sanoka przez brzozów,kiedy będzie?

  9. pniok

    No dobra Internauci, którzy tak krzyczycie, napiszcie jak można przeprowadzić remont bez utrudnień?? A kolega co napisał, że remont był niepotrzebny to niech zobaczy co się stało m.in. z linia kolejową Dębica – Mielec, która była pozostawiona bez remontu/.

  10. jarosław

    Głosujcie dalej na PiS, to w ogóle przestanie tutaj cokolwiek jeździć.
    Im większa ciemnota, tym księżom łatwiej ciemny lud mamić.

  11. Moher

    Po skończonym remoncie podróż z 4 godzin skróci się do 2.5 i wszyscy będą zadowoleni. Remont jest tak potrzebny jak okrągła kładka w Rzeszowie. Trzeba wydać kasę i dać zarobić krewnym i znajomym.

  12. marian

    Rzeszów- zaścianek i nic więcej – tak jest traktowany przez naszą władzę. A co na to obrońca Bury????????????

    • clonx

      rzeszów to zaścianek. i nie chce chwalić obecnej władzy ale spójrz prawdze w oczy że poprzednia też nic nie robiła dla podkarpacia chociaż tutaj ma najwięcej wyborców. jak pis rzadził najmniej kasy wpłyneło właśnie do nas….. więc może trochę obiektywizmu

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.