„SMS-y mogą pokonać raka”

PODKARPACIE. Fundacja Alivia rozpoczyna kampanię „SMS-y mogą pokonać raka”, której celem jest przekonanie Polaków, że solidarność z chorymi może być bezcennym wsparciem.

Głównym elementem nowej kampanii Fundacji jest spot, którego bohaterką jest pacjentka onkologiczna. Jej „niechcianym towarzyszem życia” jest wygenerowana w technologii 3D postać raka, znana z poprzednich kampanii Fundacji. Dzięki zaangażowaniu i wsparciu innych osób wysyłających SMS-y potwór, symbol choroby, zmniejsza się, a chora zyskuje nad nim przewagę.

Kampania ma zachęcić do dostrzeżenia społecznego problemu,jakim jest rosnąca liczba pacjentów z chorobami nowotworowymi. Podkreślone zostało również znaczenie zaangażowania osób zdrowych w poprawę sytuacji chorych. – Choroba nowotworowa budzi lęk u każdego, jednak wsparcie pozwala przekształcić strach w determinację i odwagę i w ten sposób pomóc w walce z chorobą – mówi Agata Polińska, pacjentka, wiceprezes Fundacji Onkologicznej Alivia i dodaje: – Solidarność można wyrazić w prosty sposób -wysyłając SMS i dowiadując się jak można wesprzeć chorych. Kampania zachęca, by osoby zdrowe solidarnie z pacjentami stanęły do walki z rakiem.

Według danych zebranych w ramach badania CONCORD-3 skuteczność leczenia raka w Polsce rośnie dużo wolniej niż w państwach rozwiniętych. Według OECD umieralność z powodu nowotworów jest w Polsce wyższa niż w Rosji, a wskaźnik 5-letnich przeżyć pacjentów z rakiem jelita grubego niższy niż w Turcji. Według danych przygotowanych przez Fundację w ramach projektu Oncoindex, połowa leków onkologicznych zalecanych przez naukę w najbardziej śmiertelnych nowotworach jest w Polsce w ogóle nierefundowana.

am

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o