Sposoby na cellulit – 4 sprawdzone metody

Cellulit stanowi istotny problem dla większości kobiet. Dotyka zarówno kobiety szczupłe, o prawidłowej masie ciała, jak i panie borykające się z nadwagą.

Walka z nim nie jest niemożliwa a z pomocą przychodzą: zdrowa, niskotłuszczowa dieta, odpowiednie zabiegi oraz systematyczne ćwiczenia fizyczne, które sprawią, że skóra znowu stanie się jędrna i napięta, a kłopoty z pomarańczową skórką odejdą w zapomnienie.

Zabiegi antycellulitowe

Zabiegi z zakresu medycyny estetycznej stanowią jeden z najszybszych sposobów w walce z cellulitem. Ich wysoka skuteczność opiera się na pobudzaniu mikrokrążenia oraz rozbijaniu nadmiaru nagromadzonej podskórnie tkanki tłuszczowej. Obecnie w ofercie gabinetów medycyny estetycznej znajduje się szeroka lista zabiegów. Warto przyjrzeć się tym wykonywanym przy pomocy lasera Vela shape III, czy multipolarnej fali radiowej Venus Legacy. Dużą popularnością cieszy się też drenaż limfatyczny, który pobudzając krążenie limfy w organizmie przyśpiesza usuwanie rozbitej tkanki tłuszczowej i toksycznych produktów przemiany materii. Dobrym pomysłem będzie dołączenie do walki z cellulitem zabiegów, które możemy wykonywać samodzielnie w domu takich jak m.in. masaże bańką chińską, czy peeling kawowy.

Dieta na cellulit

Osiągnięcie wymarzonego efektu nie będzie możliwe bez wdrożenia odpowiedniej diety. Z jadłospisu powinny zniknąć produkty takie jak: białe pieczywo, fast foody, przetworzone jedzenie, nadmierna ilość soli oraz gazowane napoje. Warto zmniejszyć ilość spożywanego cukru np. przestać słodzić kawę, a czarną herbatę zamienić na zieloną, która ma właściwości detoksykujące. Posiłki powinny składać się w dużej ilości z warzyw i opierać się na pełnoziarnistych produktach. Niezbędne będzie także wypijanie minimum 2 litrów wody mineralnej dziennie, a także rezygnacja używek, ponieważ papierosy oraz nadmierne spożywanie alkoholu stanowią jedną z głównych przyczyn powstawania cellulitu.

Ćwiczenia eliminujące cellulit

Z ćwiczeń pomocnych w walce z cellulitem najlepszym wyborem będą te angażujące mięśnie brzucha, ud i pośladków, ponieważ to właśnie tam jest on najbardziej widoczny i utrwalony. W planie treningowym powinny znaleźć się ćwiczenia z hula hopem, przysiady, a także wszelkie ćwiczenia interwałowe, które w krótkim czasie pozwolą nie tylko ujędrnić ciało, ale także pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Przystępując do ćwiczeń należy pamiętać o wykonaniu 5 minutowej rozgrzewki, która przygotuje mięśnie do wysiłku. Ważnym elementem po każdym treningu jest rozciąganie. Dzięki niemu unikniemy uciążliwych zakwasów oraz wysmuklimy mięśnie.

Tabletki na cellulit

W sprzedaży dostępne są różne tabletki na cellulit pomagające w walce z pomarańczową skórką. Jeśli przyczynę tej dolegliwości stanowi nadmierne gromadzenie się wody w organizmie skutkujące powstawaniem cellulitu wodnego, warto sięgnąć po preparaty ułatwiające pozbycie się jej nadmiaru. Z kolei kiedy problemem jest cellulit tłuszczowy spowodowany nierównomiernym rozmieszczeniem tkanki tłuszczowej skuteczne okażą się te tabletki, które przyspieszają przemianę materii i zwiększają spalanie tkanki tłuszczowej.

Podsumowanie

Cellulit stanowi jeden z największych kompleksów kobiet na całym świecie, a jego widok spędza paniom sen z powiek. Walka z nim jest trudna, wymaga zmiany stylu życia na zdrowszy, rezygnacji ze złych nawyków, wprowadzenia odpowiedniej ilości aktywności fizycznej. Systematyczne stosowanie się do powyższych wskazówek pozwoli cieszyć się mniej widocznym cellulitem, jędrniejszym ciałem i wygładzoną skórą, a eksponowanie nóg w letnich stylizacjach stanie się czystą przyjemnością.

Artykuł partnera