Tajemnice diety kopenhaskiej

Fot. Archiwum

Ten sposób żywienia kierowany jest do wąskiego grona osób, które są zdrowe, w pełni sił i wykonują lekką pracę w ciągu dnia.

Dieta kopenhaska to trudny sposób odżywiania. Dobrze przedstawiają ją trzy określenia: rygorystyczne zasady, zdolność do wyrzeczeń i silna wola. Jak każda z diet również ta wymaga odpowiedniego przygotowania w postaci zapoznania się z najważniejszymi informacjami.

Dieta zakłada stosowanie rygorystycznego planu żywieniowego przez trzynaście dni. Można jeść tylko trzy posiłki w wyznaczonym do tego czasie. Jest to jedna z najbardziej rygorystycznych i niebezpiecznych diet. Niestety wielu kusi fakt, że można tym sposobem schudnąć nawet kilkanaście kilogramów.

Trudny plan dietetyczny
Dieta kopenhaska jest dość monotonna. Przez trzynastodniowy jadłospis przewijają się praktycznie te same produkty. Wchodzą one w skład poszczególnych posiłków, które spożywane są w trakcie kuracji odchudzającej. Istotne jest przestrzeganie godzin jedzenia. Poranne śniadanie powinno być zjedzone do godziny 9. Później w godzinach 12-14 przychodzi pora na obiad. Kolację trzeba zjeść przed godziną 18. Podstawowymi składnikami diety jest chude mięso, kawa i zielona herbata, warzywa i jaja.

Zalety diety
- ma pomóc odzwyczaić się od dużych porcji jedzenia, a tym samym skurczyć żołądek
- wyeliminować złe nawyki podjadania między posiłkami
- ograniczyć możliwość pojawienia się efektu jo-jo, jeśli po jej ukończeniu przejdzie się na inną mniej restrykcyjna dietę

Wady diety
- jest uboga w witaminy i sole mineralne
- w trakcie jej stosowania mogą wystąpić bóle głowy i osłabienia
- powoduje wypadanie włosów i osłabienie paznokci
- może prowadzić do omdlenia
- ze względu na swój wyniszczający wpływ na organizm mogą ją stosować tylko osoby charakteryzujące się idealnym zdrowiem
- wymaga silnej woli, jakakolwiek modyfikacja oznacza jej zerwanie

O czym należy pamiętać
Zanim zdecydujesz się na rozpoczęcie diety kopenhaskiej, dokładnie zastanów się, czy jest ona ci potrzebna. Decydując się na tą restrykcyjną kurację, dokładnie zaplanuj swoje posiłki. Wcześniej kup wszystkie produkty – w ten sposób unikniesz wizyt w sklepach, podczas których trudno będzie ci się oprzeć pokusom. W trakcie kuracji warto przyjmować suplementy witaminowe, które zapobiegną wystąpieniu ewentualnych niedoborów. Absolutnie nie należy wydłużać oraz skracać czasu diety, gdyż w ten sposób nie osiągniemy satysfakcjonujących nas rezultatów. Nie można też zapomnieć o konieczności picia minimum dwóch litrów płynów dziennie (wody lub zielonej herbaty). O soli trzeba zapomnieć, ale dozwolone jest korzystanie ze świeżych ziół, takich jak bazylia, tymianek czy oregano, które również świetnie dodadzą smaku przygotowywanym potrawom.

Nie dla każdego
Dieta kopenhaska jest na tyle trudna, że nie każdy da sobie z nią radę. Z pewnością nie powinny jej zaczynać osoby o słabej woli. Ważne jest też by zwrócić uwagę na stan zdrowia. Dieta nie nadaje się dla osób chorych, pracujących fizycznie, młodych (zwłaszcza dla młodzieży rozwijającej się), z nadciśnieniem tętniczym, z dolegliwościami żołądkowymi, uprawiających sporty siłowe, kobiet w ciąży i karmiących.

Blanka Szlachcińska

do “Tajemnice diety kopenhaskiej”

  1. Paulina P.

    A tak naprawdę cały cymes polega na tym aby się zdrowo odżywiać … i to regularnie i pić wodę… :) niby nic, a tak wiele jednak – no ale cóż..

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.