Tysiąc pytań od firm w sprawie RCK

Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne to wspólna inwestycja miasta Rzeszowa, PKP S.A oraz PKP PLK. Fot. Urząd Miasta Rzeszowa

W czerwcu władze Rzeszowa ogłosiły przetarg na budowę Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego. W ramach inwestycji zmodernizowany zostanie budynek dworca, powstanie parking dla samochodów oraz nowy układ komunikacyjny wraz z podziemnym przejściem do ul. Kochanowskiego. Rozstrzygnięcie przetargu miało nastąpić w połowie lipca, lecz termin wydłużono. Dlaczego? Złożono aż 1000 pytań w sprawie inwestycji.

Miasto Rzeszów, PKP S.A oraz PKP PLK realizują wspólnie zadanie o nazwie budowa Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego. Mowa o stworzeniu nowoczesnego węzła przesiadkowego integrującego kolej z komunikacją miejską. Rzeszowski ratusz zajmuje się stroną formalną inwestycji (we współpracy m.in. z MZD oraz Koleją) i to właśnie miasto ogłosiło w czerwcu przetarg na zadanie. – Termin rozstrzygnięcia przetargu wydłużono, gdyż ze strony zainteresowanych firm padło ok. tysiąca pytań odnośnie RCK – mówi Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego UM Rzeszowa. – Składanie ofert możliwe więc będzie do 14 sierpnia – dodaje.

Miasto liczy, że uda się sprawnie wyłonić firmę, która zaprojektuje i wybuduje miejską część inwestycji RCK. Realizacja placu Dworcowego i układu komunikacyjnego ma zakończyć się do końca sierpnia 2023 r. Projektowanie inwestycji potrwa do połowy 2021 r., a zaraz po tym rozpoczną się prace budowlane. Koszt inwestycji to ok. 90 mln zł.

Nowe parkingi i ulice

Jaka ma wyglądać nowa infrastruktura? Zmieni się plac Dworcowy przy ul. Grottgera. Powstanie jednopoziomowy parking podziemny na minimum 110 miejsc postojowych (w tym m.in. 10 miejsc postojowych taxi, 5 miejsc postojowych dla wysiadających i minimum 30 miejsc postojowych Kiss&Ride). Pojawią się nowe wiaty przystankowe, miejsca postojowe dla autobusów w ciągu ul. Bardowskiego. Na skrzyżowaniu ul. Grottgera i Asnyka powstanie zapowiadane rondo a na ul. Bardowskiego oraz Grottgera ułożona zostanie nowa nawierzchnia asfaltowa.

Zmodernizowany zostanie także Dworzec Główny. Z zewnątrz budynku wykonana zostanie nowa elewacja obiektu, która ma nawiązywać do modernistycznej architektury z lat 60 XX w. Ponadto przywrócony zostanie narożny historyczny zegar oraz napis „Rzeszów Główny”. Na poziomie -1 dworca rozciągać ma się zadaszony hol prowadzący na perony i w kierunku ul. Kochanowskiego. Trasa powstanie w ramach trwającej przebudowy stacji Rzeszów Główny prowadzonej przez PKP PLK.

Kamil Lech

4
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
niezorientowanyA1954hienaROMAN Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
A1954
Gość

Tak się kończy ogłaszanie przetargów w formie „zaprojektuj i wybuduj”. Basen na Matuszczaka niczego miejskich urzędników nie nauczył.

niezorientowany
Gość
niezorientowany

kto oglosił przetarg na basen na Matuszczaka?

ROMAN
Gość
ROMAN

O! i znowu o tej inwestycji – czyli pudrowaniu starego aha-chaa-chaaaaaaa !!!!!!!!! a to dobre nie kumam cytat ; na poziomie -1 dworca rozciągać ma się zadaszony hol prowadzący na perony i w kierunku ul.Kochanowskiego. czyli co jeszcze dobudują oprócz tego podziemnego przejścia z wyjściami na perony i do ul.kochanowskiego jeszcze hol zadaszony – no super będzie światowo – dobre ! co do układu komunikacyjnego to tu mało możliwości no bo budynki jak stały tak stoją najwyżej jezdnie przesuną w lewo lub prawo / dobudują tu lub tam psełdo rondko /i skasują miliony – i to jest to miliony zamiast… Czytaj więcej »

hiena
Gość
hiena

będzie jak zawsze, beton zamieni się na asfalt,na ktorym posadzi się kwiatki i rabatki,nic nie pisze w artykule,co z stojacymi obskurnymi budami z kwiatami