Uwaga! Nieuczciwa “złota rączka”

Przed wykonaniem usługi fachowiec ma obowiązek przedstawić ci cennik napraw.

RZESZÓW. Nieuczciwi usługodawcy jak się uchronić?

- 120 złotych zażądał ode mnie za sam przyjazd z Tyczyna do Rzeszowa specjalista od napraw lodówek – skarży się 82 –letnia kobieta (nazwisko do wiadomości redakcji). – Do tego próbował mnie zastraszyć. W końcu naprawił lodówkę, zainkasował 240 złotych i nie zostawił za to rachunku. Całą naprawa skończyła się zakupem nowej lodówki.

Historia zaczęła się od awarii lodówki. Kobieta “wezwała” fachowca z ogłoszenia. Ten po przybyciu na miejsce oświadczył, że za sam dojazd z Tyczyna kobieta ma mu zapłacić120 złotych niezależnie czy zajmie się naprawą czy nie. Mężczyzna zaczął krzyczeć na samotnie mieszkającą 82-letnią kobietę i grozić, że nie opuści mieszkania do póki nie zapłaci. W końcu kobieta zastraszona zgodziła się na naprawę. Po wykonaniu usługi zapłaciła 240 złotych. 120 zł za dojazd z Tyczyna do Rzeszowa i 120 zł za uzupełnienie freonu w lodówce. Na naprawę “fachowiec” wystawił tylko 3 miesięczną gwarancję.

Zepsuł naprawiając?

- Po “naprawie” lodówka w ogóle się nie wyłączała, pracowała ciągle i bardzo głośno, do tego stopnia hałasowała, że nie mogłam spać w nocy – mówi nasza czytelniczka, ofiara złotej rączki z Tyczyna.  Finałem całej sprawy dla naszej czytelniczki był zakup nowej lodówki.

Nie daj się!

- Każdy usługodawca powinien dysponować cennikiem, który powinien przedstawić klientowi aby ten mógł się zorientować w kosztach usługi – mówi Ewa Wróblewska, wiceprezes Federacji Konsumentów, Oddział w Rzeszowie. – Niedopuszczalne jest stawianie klienta przed faktem dokonanym, nie uprzedzając go o cenie. Ten usługodawca nie wystawia też rachunków na swoje usługi, chociaż na żądanie klienta ma taki obowiązek. Kwota jaką zażądał za dojazd wydaje się niczym nie uzasadniona, nie wiadomo na jakiej podstawie sobie jej zażyczył.

Korzystasz z usług fachowców od napraw sprzętu? Dowiedz się do czego masz prawo.
1. Usługodawca musi przedstawić Ci cenę za usługę przed jej wykonaniem. Tak samo z dojazdem. Zanim dojedzie masz prawo wiedzieć ile to będzie kosztowało.
2. W wypadku usługi za mniej niż 2 tys. złotych usługodawca nie musi wystawiać rachunku. Jednak na twoje żądanie ma taki obowiązek nie zależnie od tego ile kosztuje usługa.
3. Na rachunku powinna być informacja za jaką dokładnie usługę lub usługi płacisz, data oraz pieczątka firmy i podpis wykonującego usługę.

Artur Getler

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.