W centrum miasta szybko nie pojedziesz

Korki w Rzeszowie wydłużają normalny powrót z pracy nawet o 1,5 godziny! Fot. Wit Hadło
Korki w Rzeszowie wydłużają normalny powrót z pracy nawet o 1,5 godziny! Fot. Wit Hadło

RZESZÓW. Miasto zwane stolicą innowacji, a w rankingu prędkości wyprzedzają nas m.in.: Olsztyn, Gorzów Wlkp. i Białystok.

Korki, korki i jeszcze raz korki. Ostatnio to słowo jest odmieniane w Rzeszowie przez wszystkie przypadki. Średnia prędkość, z jaką można jeździć w centrum miasta, wynosi niewiele ponad 32 km/h. Przykładowo, w centrum Olsztyna ta prędkość wynosi ponad 48 km/h. Jak wyglądała drogowa sytuacja w październiku 2014 w różnych miastach w całym kraju? Sprawdzili to specjaliści z portalu Korkowo.pl.

Korkowo.pl sprawdził prędkość w 17 największych miastach w Polsce. Badanie objęło ścisłe centra miast oraz ulice w promieniu 10 km. Rosnąca liczba remontów, coraz większa liczba kierowców na drogach oraz kiepskie warunki pogodowe spowodowały zmiany w ogólnopolskim rankingu. Rzeszów nie ma się czym chwalić.

Biorąc pod uwagę całe miasto, jesienią najwolniej pojedziemy w Łodzi oraz Warszawie – 36 km/h. Następne niechlubne miejsca zajmuje Wrocław oraz Szczecin ze średnią prędkością sięgającą niecałych 38 km/h. W Rzeszowie średnia prędkość w całym mieście jest niewiele wyższa – 43 km/h. Niestety, nie znajdujemy się wśród miast, w których jeździ się najszybciej. Najlepiej kierowcom podróżuje się po Olsztynie. W całym mieście średnia prędkość wynosi 55 km/h, a w ścisłym centrum aż 48,9 km/h, czyli więcej niż w stolicy Podkarpacia po całym mieście. W Rzeszowie w ścisłym centrum jeździ się z prędkością zaledwie 32 km/h. Oczywiście jeśli ma się na tyle szczęścia, że nie stoi się w korku z powodu zamkniętego pasa ruchu lub innych robót na drogach.

Blanka Szlachcińśka

10
Dodaj komentarz

avatar
7 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
gal-papiormamnickzibiltomi Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
gal-
Gość
gal-

Panie redaktorze średnio 32 km/h. to w sam raz przy ograniczeniu prędkości 50/h Skoro w Olsztynie mają średnią 48 to mieście muszą jeździć 100 chwile na światłach i średnia jest. Ja osobiście proponuje rower Rzeszów Głogów Młp. przy dobrym wietrze 25 minut.

mamnick
Gość
mamnick

Prawda jest taka,kaleki drogowe nie potrafiące jeździć. ….Rondo to już czarna magia. ….Nauczcie się jeździć na tzw. Zamek i korki zaczną znikać. A nie uwali się książę bądź księzna na środku i stoi jak sierota. ….

tomi
Gość
tomi

Zapamiętajcie te dobre wyniki z tego roku dla Rzeszowa. Dlaczego dobre? Za rok jak będą bus pasy sprawdzicie średnią prędkość w centrum i wspomnicie stare dobre czasy. Przez kilkanaście lat będziemy liderem klasyfikacji ślimak roku aż wypełni się „program transportowy” i w chwale „władca Rzeszowa” zlikwiduje te pasy ogłaszając jak to usprawnia ruch w centrum.

zibil
Gość
zibil

dokładnie. a teraz cieszmy się przed wyborami nic nam nie grozi. No bo jak to tak Tadeusz by sobie mogł w stopę strzelić nie mówiąc już o kierowniku projektu „transportowego” ktory kurczowo się trzyma stołka i mógłby go stracić jakby Tadziu nie został ponownie wybrany.

GULKA
Gość
GULKA

MIASTO INNOWACJI TO MAMY TYLKO NA PAPIERKU…….NIC Z TEJ INNOWACJJI NIE MAMY…NIE MAMY AQUPARKU, NIE MAMY PARKINGÓW W CENTRUM MIAST ABY SIE ZATRZYMAĆ, NIE MAMY LODOWISKA CAŁOROCZNEGO, NIE MAMY BASENÓW ODKRYTYCH FAJNYCH…KOMPLETNIE NIC…..CZYM TAK NAPRAWDĘ RZESZÓW B SIĘ POCHWAŁIŁ…..MAMY ZA TO SAMĄ GALERIOZĘ….NOWA GALERIA SERCE OTWARTA A GALERIA NA SŁOWACKIEGO UPADA…CAŁA GÓRA JUŻ ZAMKNIĘTA…ŚMIESZNE TO ALE PRAWDZIWE………………

Podróżny
Gość
Podróżny

Od wiosny przerabiają 20 krzyżówek i zjazdów. Doszły ostatnio jeszcze przeróbki na kwiatkowskiego i zjazd do Błogosławionej Karolin. Remonty te spowodują poprawe ruchu zaraz po ukończeniu prac. trzeba się uzbroić w cierpliwość. Co do kolejki nadziemnej popieram. Teraz krytycy opierają się o tu i teraz ale za 2 lata A4 cała ukończona od granic Niemiec do Ukrainy. Docelowo będzie około 200 tyś aut na dobe. Proszę pomyśleć co będzie jeśli tylko co 20! auto zjedzie do Rzeszowa na posiłek albo na nocleg. A ulic w nieskończoność powiększać nie można. Bez alternatywnego środka komunikacji nie opartego o ruch drogowy i światła… Czytaj więcej »

alojzy
Gość
alojzy

Do budowy kolejki – rozwiązania DROŻSZEGO i NIEEFEKTYWNEGO (trudność, a w zasadzie niemożność rozbudowy, masa nie rozwiązanych zagadnień z zakresu homologacji w Polsce, bezpieczeństwa, utrzymania zimą, odladzania i odśnieżania „toru”, metod ratunkowych, niewygodne i drogie dojścia dla pasażerów, bardzo rzadko rozmieszczone przystanki, kosztowna i szpetna estakada (wyobrażasz sobie taką np. na ul.Lisa-Kuli? – konserwator zabytków nie da nigdy na to zgody!) – a więc do takiej kolejki potrzebna jest PRZESTRZEŃ kilkumilionowego nowoczesnego miasta i jego kasa! Tej PRZESTRZENI trzeba więcej niż dla tramwaju. Koszt jest minimum 4-krotnie wyższy, a wymagane potoki pasażerskie kilkukrotnie wyższe niż dla tramwaju! Czy zdajecie sobie… Czytaj więcej »

ROMAN
Gość
ROMAN

przypomnę niekumatym ; kolej nadziemna to stare rozwiązanie na świecie ;[ 1867 Nowy York / 1888 Chicago/ nie wspomnę o ; Wuppertalu/Rotterdamie/Amsterdamie/Hamburgu/Kolonii/Frankfurcie/Norymberdze/Wiedniu – czy ostatnio; Sao Paulo / Charlottenburg-Berlin/- gdzie śmigają już nowoczesne „twory” – systemu; Hochbahn czy Elevated railvay / – niestety głosu nie mają realiści – fachowcy od tych zagadnień a po prostu politycy chcący jak zwykle coś ugrać dla siebie i dla tego jesteśmy cały czas w tyle bo jak podałem ; tam już 147 lat temu jeździli kolejką a u nas dalej biją pianę a dyletanci w tej dziedzinie wyrażają opinie , bo ważne jest mobilność… Czytaj więcej »

alojzy
Gość
alojzy

Będzie tak dalej, bo Olsztyn buduje od podstaw sieć tramwajową, a Rzeszów wygłupia się z idiotyczną kolejką na estakadach, na którą nie ma i nie będzie nigdy w Polsce homologacji (bo gdyby miała być, to by już dawno ją Ferenc dostał razem z dofinansowaniem). Ale co zrobić, Ferenca sekretarz Gomułka nauczył, że „tramwaj to przeżytek” i to, razem ze swoimi apologetami, powtarza kompromitując się niemiłosiernie, bo teraz nie tylko Europa, ale i USA stawiają na tramwaje. Na niedawnych targach komunikacyjnych na stoisku Bombardiera przed kolejką byli tylko wysłannicy kilku szejków z 8-milioniwych aglomeracji i władze Rzeszowa, a na sąsiednim stoisku… Czytaj więcej »

papior
Gość
papior

A gdzie widzisz miejsce na te torowiska?