W lipcu rozpocznie się przebudowa wiaduktu przy ul. Batorego

Obecnie przy przejeździe kolejowym przy ul. Batorego funkcjonuje ruch wahadłowy. Fot. Wit Hadło

RZESZÓW. Remont wiaduktu jest częścią dużej inwestycji PLK, którą rozpoczęto w lipcu 2018 r. Obejmuje ona m.in. renowacje stacji Rzeszów Główny i budowę przystanku Rzeszów Zachodni.

Przejazd pod wiaduktem łączącym ulice Żółkiewskiego oraz Batorego to dla kierowców koszmar. Wąskie gardło umożliwia ruch tylko na jednym pasie, co doprowadza do notorycznych korków. Miasto i PKP podjęły więc decyzję o jego przebudowie. W lipcu rozpocząć ma się remont infrastruktury, który potrwa ok. 13 miesięcy. Ratusz poszerzy drogę do trzech pasów ruchu. Czy prace będą skutkować zamknięciem drogi pod wiaduktem? Jeśli jest jakieś miejsce w Rzeszowie, które wymaga szybkiej przebudowy, to bez wątpienia jest to wiadukt kolejowy przy ul. Batorego. Przez wąskie gardło odbywa się tam ruch wahadłowy, który często doprowadza do gigantycznych korków. Ponadto w ostaniach latach wielokrotnie dochodziło w okolicy do zakleszczeń pojazdów. O remont wiaduktu apelowali więc okoliczni mieszkańcy, kierowcy oraz lokalne media. W ubiegłym roku, władze Rzeszowa wraz z PKP, wreszcie podjęły decyzję, że infrastruktura zostanie przebudowana. Remont będzie częścią dużej inwestycji PKP, którą rozpoczęto w lipcu 2018 r., i która obejmuje m.in. renowacje stacji Rzeszów Główny, budowę przystanku Rzeszów Zachodni czy modernizację przejazdu kolejowego przy ul. Konopnickiej. – Już w lipcu zamierzamy rozpocząć przebudowę wiaduktu przy ul. Batorego – mówi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK. – Remont potrwa ok. 13 miesięcy, a przed jego zakończeniem do prac włączy się Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie – dodaje.

Będą utrudnienia?

Jak dowiedzieliśmy się, MZD ma zająć się przebudową ulicy, która przede wszystkim polegać ma na poszerzeniu drogi. – Powstaną trzy pasy ruchu i dodatkowo po jednej stronie jezdni wybudujemy chodnik oraz ścieżkę rowerową – wyjaśnia Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa. Zapowiedzi dotyczące inwestycji cieszą kierowców, którzy wreszcie będą mogli swobodnie przedostać się z ul. Żółkiewskiego w kierunku Batorego i na odwrót. Jedyne co spędza sen z powiek to prawdopodobne wyłącznie z ruchu drogi pod wiaduktem podczas prowadzonych robót. – Obiekt może być zamknięty, gdyż wymaga tego przebudowa – wyjaśnia Szalacha. Nietrudno domyślić się, że taka sytuacja sparaliżuje, i tak już zakorkowane, centralne tereny Rzeszowa. O opinię poprosiliśmy także przedstawicieli miasta. – Póki co jeszcze nie ma żadnej decyzji co do zamknięcie przejazdu i trwają ustalenia w tej sprawie – podkreśla Siwak-Krzywonos. Do sprawy wrócimy.

7
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
Jan SebastiańskihijenaKarl KrematorzystarzeszowiakAdrian Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jan Sebastiański
Gość
Jan Sebastiański

już widzę jak miasto fajnie się zakorkuje na rok !!!! a co z liniami MPK 5, 9 i 12 ?

rzeszowiak
Gość
rzeszowiak

Wiadukt na BATOREGO ! Zarzadzajacego DYREKTORA Drog i mostow za ten przejazd wywalil bym z pracy „NA ZBITY PYSK” ! Czy tak trudno jak ja to sugeruje od przynajmniej 25 lat na ostaniej lampie ulicznej przed przejazdem zamontowac CZUJNIKI WYSOKOSCI pracujace w podczerwieni ktore uruchomia sygnal STOP z CZTERECH czerwonych LITER zamontowanych NAPOPRZEK OBU STRON wiaduktu. Mozna zamontowac tez dodatkowo syganaly dzwiekowe ! Jakie sa koszty 8 lamp i 2 czujnikow podczerwieni ? Czy to przekracza mozliwosci FUNDUSZU PRZEDSIEBIORSTWA lub Funduszu Miejskiej Rady Narodowej ? Gdybym nie wiedzial ze to jest glupota i brak kompetencji w wykonywanym zawodzie to powiedzial… Czytaj więcej »

Karl Krematorzysta
Gość
Karl Krematorzysta

Nie pij tyle od rana….

hijena
Gość
hijena

rzesowiak zapomniałeś jeszcze o wybudowaniu skrótu do sklepu monopolowego

Adrian
Gość
Adrian

Szkoda że miasto nie wykonało połączenia ul Dworzaka z Ciepłowniczą , przed przebudową wiaduktu.A teraz będą ogromne korki na Marszałkowskiej , takie są skutki opieszałości , ja na zebraniu rady osiedla 1000-lecia zgłaszałem potrzebę budowy połączenia Rejtana – Ciepłownicza jeszcze w roku 2006

ROMAN
Gość
ROMAN

No racja i do kompletu jeszcze most skośny –
Ale jak zwykle nie było mądrego aby to „klepnoł” no i może brak kasy ale jak by zaczęli w 2006 to dzisiaj po 13 latach nawet jak by to furmankami robili to by trasa była a tak ?
Bedzie kociokwik totalny ; O !

ROMAN
Gość
ROMAN

Od razu widac złą koncepce bo dla czego trzy pasy ruchu a nie 2+2 od razu –
jaki to problem cuś rozwalic bo inwestycja jest na lata a nie na jutro
Co do korków bedą bo nie ma drogi alternatywnej w tym rejonie no były koncepcje przebicia ul.asnyka pod torami a wyszło jak zwykle czyli Pikuś !