W nocy w terenie zabudowanym pojedziemy wolniej?

Prawdopodobnie juA? niedA�ugo nocA� w terenie zabudowanym nie pojedziemy szybciej niA? 50 km/h. Fot. PaweA� Dubiel

Prawdopodobnie juA? niedA�ugo nocA� w terenie zabudowanym nie pojedziemy szybciej niA? 50 km/h. Fot. PaweA� Dubiel

OprA?cz planowanej zmiany prA�dkoA�ci na drodze wprowadzony ma zostaA� obowiA�zek zakA�adania przez dzieci kasku rowerowego.

Przygotowywane sA� istotne zmiany w przepisach o bezpieczeA�stwie w ruchu drogowym. MoA?liwe, A?e juA? niedA�ugo kierowcy na Podkarpaciu podczas jazdy w terenie zabudowanym nocA� bA�dA� musieli zwolniA� do 50 km/h, z kolei kaA?de dziecko poruszajA�ce siA� po jezdni rowerem zostanie zobowiA�zane do zakA�adania kasku.

Jak informuje a�zDziennik Gazeta Prawnaa�?, nowe zaA�oA?enia, nad ktA?rymi trwajA� wA�aA�nie prace majA� przyczyniA� siA� do poprawy bezpieczeA�stwa m.in. na podkarpackich drogach. Chodzi o zmniejszenie liczby incydentA?w wA�rA?d kierowcA?w oraz pieszych. W ubiegA�ym roku w naszym regionie doszA�o do 1703 wypadkA?w, w ktA?rych 124 osoby poniosA�y A�mierA�. Ich przyczyny byA�y rA?A?ne. Nowelizacja prawa docelowo ma pomA?c zniwelowaA� skalA� tego problemu. Pierwsza proponowana kwestia zwiA�zana jest z ujednoliceniem prA�dkoA�ci w terenie zabudowanym. Obecnie w nocy w godzinach od 5 do 23 wynosi ona maksymalnie 60 km/h. Po zmianach bA�dzie to 50 km/h. Czy to sA�uszne rozwiA�zanie? – MyA�lA�, A?e zmiany nie wpA�ynA�A�yby znacznie na poziom bezpieczeA�stwa – mA?wi Robert Drozd, egzaminator nadzorujA�cy WORD RzeszA?w. – PrzykA�adowo mA�ody kierowca jeA�li nie stosuje siA� do wyznaczonej prA�dkoA�ci to i tak przekracza jA� o wiA�cej niA? 10 km/h – dodaje.

Druga nowoA�A� dotyczy naA�oA?enia na dzieci obowiA�zku uA?ywania kasku podczas jazdy rowerem. Nie wiadomo jeszcze tylko, w jakim wieku nieletnich przepisy bA�dA� obowiA�zywaA�. NiektA?re kraje wprowadziA�y wytyczne do 7. roku A?ycia, a inne nawet do 15. – Jestem za tym, aby prawnie uregulowaA� tA� kwestiA�, gdyA? juA? obecnie powinien to byA� niepisany obowiA�zek rodzicA?w – wyjaA�nia Drozd. Propozycje, ktA?re juA? dziA� majA� olbrzymie poparcie, zostanA� skierowane do forum Krajowej Rady BezpieczeA�stwa Ruchu Drogowego, a nastA�pnie do oceny Rady MinistrA?w.

Kamil Lech

do “W nocy w terenie zabudowanym pojedziemy wolniej?”

  1. pasazer

    ograniczenie w nocy ma sens, zamiast spac trza chodzic i jezdzic

  2. mateusz

    najlepiej wprowadzić nakaz aby kierowca gdy ujrzy pieszego w odległości 300 m to ma wyjść z samochodu i pokłonić się
    dlaczego posłowie to debile???

    • Bodo

      Tych debili sami sobie wybieramy

    • Kacper

      Co rok ginie na polskich ulicach więcej lydzi u nas jak w Donbasie na Ukrainie. Winna prędkość. Bardzo dobrze że ktoś problem zauważył i próbuje pomóc.

      • Jan

        To ja spróbuję pomóc, proponując prędkość 30 km/h nocą w pustym mieście.
        A w każdą pierwszą i trzecią niedzielę miesiąca ruch na drogach i ulicach powinien być zakazany.

  3. Julian

    I nakaz NATYCHMIASTOWY remontu zapadniętych studzienek zwłaszcza na łuku drogi bo jak się jedzie nawet z dozwoloną prędkością to auto podskakuje na tym i może wypaść z drogi lub wpaść w poślizg… A wszystkich studzienek nie da się ominąć zwłaszcza kiedy wielcy konstruktorzy tak projektują podziemna infrastrukturę aby studzienki były roSiane jak pole minowe na całej szerokości drogi a nie jak w cywilizowanym kraju być powinno przy krawężniku

  4. kierowca

    cytat z artykułu – ” Obecnie w nocy w godzinach od 5 do 23 wynosi ona maksymalnie 60 km/h. „, Panie Redaktorze, dla mnie te godziny to dzień, a jak Pan sądzi ????????????

    • Marian

      7 lutego gdy smarował o dziurze na Króla Augusta, palnął że się sezon wiosenny na dobre nie rozpoczął…. 7 lutego.

  5. J

    To jest perfidne i kłamliwe zakamuflowanie prawdziwych motywów wprowadzenia tych zmian, tu chodzi o zwiększenie wpływów z mandatów.
    Gdyby naprawdę zależało na poprawie bezpieczeństwa to uchwalano by raczej przepisy które nakazywałyby zarządcom dróg poprawę bezpieczenstwa w postaci lepszego oznakowania, doświetlenia przejść i innych newralgicznych punktów, budowy przejść naziemnych, barierek ochronnych itp.

Skomentuj

Uważaj, co piszesz. W Internecie nie jesteś anonimowy!

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.