Wielkanocna rozpusta na torach

Fot. PKP Intercity

PODKARPACIE. Świąteczne podróże odbędziemy w nowoczesnych wagonach.

PKP Intercity przygotowała dla mieszkańców Podkarpacia świąteczną niespodziankę. W Wielkim Tygodniu na tory wjadą zmodernizowane wagony. Zostaną włączone do składów pociągów TLK kursujących z Przemyśla do Szczecina. Świąteczną podróż będzie więc można odbyć w luksusowych warunkach.

PKP Intercity uruchamia pierwsze zmodernizowane wagony. Zestawione zostaną z nich składy dwóch pociągów TLK odjeżdżających z Przemyśla codziennie o godz. 15.45. Pociąg jedzie do Szczecina przez Rzeszów (17.12), Kraków (21.23), Katowice (23.59), Jarocin i Poznań (6.25). W drogę powrotną wyrusza ze Szczecina o godz. 19.48 i tą samą trasą przyjeżdża do Przemyśla o godz. 14.08.

Klimatyzowane wagony z wygodnymi fotelami lotniczymi są wyposażone w gniazdka do laptopów i wzmacniacze sygnału sieci telefonii komórkowych. W przedziałach zainstalowane są dotykowe ciekłokrystaliczne panele sterowania oświetleniem i klimatyzacją. Wyświetlane są tam też praktyczne informacje: data, godzina, zajętość toalety itp. Nowoczesne i schludne toalety z obiegiem zamkniętym umożliwiają korzystanie z nich także na stacjach i są przystosowane dla niepełnosprawnych.

Pasażerowie podróżujący na trasie Przemyśl – Szczecin na pewno odczują dużą różnicę w komforcie jazdy – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. – Wagony przystosowane dla niepełnosprawnych mają platformy wjazdowe lub urządzenia dźwigowe umożliwiające wsiadanie pasażerom na wózkach inwalidzkich.

Na razie w składach pociągów TLK znajdzie się tylko część zmodernizowanych wagonów. Będzie ich systematycznie przybywało w miarę opuszczania hal produkcyjnych. Do końca lipca tego roku PKP IC otrzyma 68 zmodernizowanych wagonów. Będą wśród nich wagony 1 i 2 klasy i wagony gastronomiczne. W niektórych wagonach znajdą się stojaki do mocowania przewożonych rowerów.

Wagony są przystosowane do jazdy z prędkością 160 km/godz. Jednak z taką prędkością pociągi będą mogły jeździć dopiero po zakończeniu remontu torów na trasie Rzeszów – Szczecin, co ma nastąpić za niespełna 3 lata.

Modernizacja 68 wagonów będzie kosztowała ponad 178 mln zł. Połowa tych kosztów zostanie pokryta z unijnych środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Krzysztof Propolski

do “Wielkanocna rozpusta na torach”

  1. kapelanpkpu

    niech pkp podzieli się na więcej spółek zeby obsadzić kolejnych matołów z Peło

  2. ROMAN

    do eksploatacji w 1933 weszły parowozy PT- 31 / np. trasa Gdynia-Lwów rozwijał szybkość 87,7 km/godź /- a/ np. na trasie Poznań-Warszawa rozwijał 100 km/godź. / a / Warszawa- Wilno – rozwijał 95 km/godź/.

  3. arkad

    PKP to ruina . Za sanacji pociąg z Przemyśla do Krakowa jechał tę odległość w 2 godziny i 30 minut. !!

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.