Wisłokostrada odkorkuje centrum Rzeszowa?

Wizualizacja połączenia ul. Dworaka z ul. Ciepłowniczą. Fot. Materiały firmy Mosty Katowice

RZESZÓW. Ratusz wystąpił już do wojewody o wydanie zezwolenia na realizację połączenia ul. Dworaka z ul. Ciepłowniczą (ZRID). Miasto liczy na pozytywną odpowiedź.

Budowa Wisłokostrady ma pozwolić usprawnić komunikację samochodową w centrum Rzeszowa, a przy tym odciążyć z ruchu al. Piłsudskiego oraz ul. Marszałkowską. Zanim jednak droga powstanie, wcześniej miasto przebuduje m.in. ul. Batorego, Fredry i Styki.

Władze Rzeszowa przymierzają się do dużej inwestycji drogowej, jaką jest przebudowa układu komunikacyjnego w centrum miasta, a także wybudowanie kolejnego odcinka Wisłokostrady. Mowa o inwestycji dotyczącej utworzenia 2-kilometrowej trasy wzdłuż Wisłoka, która ma stać się dopełnieniem połączenia al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą. Obecnie odcinek kluczowej dla ruchu drogi kończy się przy ul. Dworaka, lecz dokumentacja projektowa nowej trasy już istnieje. – Wystąpiliśmy do wojewody o wydanie zezwolenia na realizację budowy drogi (ZRID) i obecnie oczekujemy na pozytywną decyzję – mówi Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa. Ta powinna wpłynąć do miasta na początku wiosny.

W ramach całego przedsięwzięcia powstać ma dwujezdniowe połączenie do ul. Ciepłowniczej wraz z estakadą nad linią kolejową Kraków – Medyka i mostem na rzece Młynówka. Ponadto na skrzyżowaniu przedłużenia ul. Dworaka i Ciepłowniczej wybudowane zostanie rondo. Prace będą realizowane także na samej ul. Ciepłowniczej. Drogę czeka rozbudowa do dwóch jezdni od skrzyżowania z projektowaną trasą w kierunku targowiska do skrzyżowania ul. Siemieńskiego i gen. Maczka. Jak słyszymy w ratuszu, dzięki Wisłokostradzie odciążone z ruchu samochodowego zostaną: al. Piłsudskiego i wiadukt Tarnobrzeski. Koszt inwestycji to 110 mln zł.

To nie koniec planów. Wspomniana wcześniej przebudowa układu komunikacyjnego w centrum Rzeszowa będzie polegać na modernizacji m.in. ul. gen. Maczka oraz mostu Załęskiego. W tym przypadku dobudowane zostaną po dwa pasy ruchu. Zmieni się także krajobraz w rejonie ul. Batorego, Fredry, Głowackiego i Styki. – Dysponujemy już pozwoleniem na przebudowę ul. Styki – mówi Siwak-Krzywonos. Niewykluczone, że pierwsze prace drogowe rozpoczną się w tym roku.

Kamil Lech

14
Dodaj komentarz

avatar
8 Comment threads
6 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
12 Comment authors
JózefAntytadekBogusławMieszkaniec do ROMANObiektyw Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Józef
Gość
Józef

Ratusz zawsze zaczyna od końca. Najpierw robi projekt . Potem MPZP niezgodny SUiKZP i przepycha kolanem . MPZP jest jeszcze nie uchwalony. A gdzie opinie środowiskowe ?
Podobnie robią z drogą Południową. Tak też było z Placem Garncarskim. Najpierw projekt Pieca. potem WZ a w końcu MPZP naginany do projektu. Reasumując to wolnoamerykanka.

Antytadek
Gość
Antytadek

Nic nie odkorkuje! Betonowy Tadek już się postara, żeby dostawić w najbardziej bezsensownych miejscach wieżowców i setki dodatkowych mieszkańców jeszcze dokorkują miasto. A przyłączone wiochy stoją puste – nic się tam nie dzieje.

Bogusław
Gość
Bogusław

Dopiero teraz ,gdzie byles dziadu przez 15 lat ?

Bodo
Gość
Bodo

I znowu miasto nie zdąży na czas. Wiadukt prawie gotowy a Ferenc się zastanawia kiedy rozpocząć remont dróg Już dawno powinni rozpocząć.

Jola
Gość
Jola

To jeszcze miasto nie wystąpiło o ZRID do Wojewody przecież projekt od ponad roku był publikowany że jest gotowy przez społke w Katowicach.Kilka razy był nawet publikowany a w mediach i jak tak dalej będą się gramolić to znów nie będzie wsparcia finansowego ze środków pomocowych i zostanie tylko na papierze.

Obiektyw
Gość
Obiektyw

A za chwilkę P.Ferenc powie, że to wina Wojewody i zagrywka polityczna, a to nic innego jak niekompetencja urzędników miejskich…

Obiektyw
Gość
Obiektyw

Za chwilę P.Ferenc powie, że to wina Wojewody i jego polityczna zagrywka, a prawda jest taka, że to wina niekompetentnych miejskich urzędników…

Arek
Gość
Arek

Ta droga już dawno powinna powstać.

Jacek
Gość
Jacek

O parę lat za późno.

ROMAN
Gość
ROMAN

Co tam o pare lat –
jak przebudowywano ul.rejtana a był rok. 1972 – to już wtedy należało o tym myśleć aby ją pociągnąć dalej na północ
– ale niestety nie było wizjonerów
dobrze że coś drgneło po prawie 50- ciu latach.

stay
Gość
stay

Może dzieci naszych dzieci kiedyś pojadą tą drogą na razie nam starym musi wystarczyć na całe lata wizualizacja z programu graficznego.

jas
Gość
jas

Co to znaczy ,że prace morze się rozpoczną w tym roku? w tym miesiącu powinny bo kierowcy mają dosyć korków ! Pilnie robić Batorego ! Ile lat niby ma to potrwać?

ROMAN
Gość
ROMAN

Właśnie ; zimy nie ma , plany są, kasa jest czy nie ?
To przetarg i do roboty na pełny zegar 24- na 24 bo robota ma sie robić i tempo musi być odpowiednie.

Mieszkaniec do ROMAN
Gość
Mieszkaniec do ROMAN

Tempo musi być pierońskie, nie „odpowiednie”. Reszta się zgadza :)