Wisłokostrada potrzebna od zaraz

Przy widocznej na zdjęciu ulicy Dworaka rozpocznie się jeden z etapów budowy Wisłokostrady. Fot. Paweł Dubiel

RZESZÓW. Nowa droga, która miałaby biec przy brzegu Wisłoka pozwoliłaby znacznie odkorkować centralne tereny miasta.

Temat budowy Wisłokostrady w Rzeszowie czyli połączenia al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą pojawia się od dawna. Powraca on do dyskusji mniej więcej co pół roku, lecz jak dotąd z rozmów i koncepcji nie wiele wynikało. Obecnie wydaje się jednak, że w kwestii inwestycji wreszcie  może coś ruszyć, zwłaszcza że w budżecie miasta na 2019 r. zaplanowano 147 tys. zł na ten cel. – W tym roku chcemy ogłosić przetarg na budowę drogi – mówi ratusz.

Rzeszowianie o wybudowaniu Wisłokostrady marzą już od wielu lat. Nowa jezdnia mogłaby odblokować zakorkowane dziś główne ulice Rzeszowa oraz stać się dodatkowym kanałem komunikacyjnym prowadzącym w kierunku północnym. Przypomnijmy, że część inwestycji została już zrealizowana w 2015 r. Wówczas powstało 700-metrowe przedłużenie al. Rejtana na skrzyżowaniu z ul. Lwowską. Nowa ulica nosi nazwę gen. Kazimierza Dworaka. Teraz dobudowane ma zostać dwujezdniowe połączenie do ul. Ciepłowniczej. Powstanie tam estakada nad linią kolejową Kraków – Medyka i most na rzece Młynówka. Na skrzyżowaniu przedłużenia ul. Dworaka i ul. Ciepłowniczej wykonawca wybuduje rondo. Ponadto roboty obejmą rozbudowę ul. Ciepłowniczej (do dwóch jezdni od skrzyżowania z projektowaną drogą w kierunku targowiska do skrzyżowania ulic Siemieńskiego i gen. Maczka).

Aby plany przekuć w rzeczywistość ratusz zabezpieczył w tegorocznym budżecie miasta 147 tys. zł na rozpoczęcie inwestycji. Niezbędne będzie także pozyskanie funduszy z Unii Europejskiej. Na szacowaną ponad 106-milionową inwestycję, ratusz chce zdobyć prawie 85 mln zł pieniędzy zewnętrznych. Pod koniec wakacji miasto zaczęło przygotowywać projekt na budowę drogi. – Dokumentacja na budowę trasy będzie gotowa na wiosnę – wyjaśnia Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy miasta Rzeszowa. – Zaraz po tym będziemy starać się o pozwolenie na jej budowę. Jeśli wszystko pójdzie bez przeszkód to za kilka miesięcy ogłosimy przetarg na inwestycję – dodaje. Prace mają potrwać do 2022 r.

Kamil Lech

15
Dodaj komentarz

avatar
10 Comment threads
5 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
10 Comment authors
antykomuchgolwesjohnAdrianjas Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
antykomuch
Gość
antykomuch

Ale krótszą i tańszą wersję przebiegu blokuje „pan” Prezydent Ferenc ponieważ przebiega za blisko jego domu.

golwes
Gość
golwes

Nazwisko ok, ale imiona ci się popie. …Chodziło Ci o tego pisowca przerzutka z pod Tarnowa

john
Gość
john

konrad fiolek wszystko zablokuje

Adrian
Gość
Adrian

W roku 2006( jak się nie mylę) , na zebraniu osiedla 1000-lecia zgłosiłem potrzebę budowy tej drogi od Rejtana do Ciepłowniczej . Władze miasta i radni nie brali moich słów na poważnie , a ja twierdziłem , że prędzej czy później musi ta droga powstać , bo nie ma innego wyjścia ,aby odkorkować centrum miasta. Pozdrawiam radnych z osiedla , i jeszcze jedno dlaczego ulica Stefana Batorego nie nazywa się Króla Stefana Batorego ,czy ktoś go zdegradował ???

hijena
Gość
hijena

tak jest napisane jełopie ,ponieważ każdy Polak wie ,ze Stefan Batory był królem Polski

jas
Gość
jas

to dlaczego mamy ulice Króla Augusta , Kazimierza ? to o nich nie wiedzieli że są królami ? baranie

ROMAN
Gość
ROMAN

No super wraca temat bo i początek nowego roku :
A co z mostem Skośnym ?
A dla czego jak budowano ul.Dworaka od razu nie zrobiono tunelu aby ruch z Rejtana szedł tunelem pod ul.Lwowską i dalej tak jak jest potem skręt na most skośny i dalej nad tory wiaduktem
No wizjoner w ratuszu tego nie widział tak jak i wielu innych rozwiązań których nie robiono do dziś – a tak znowu bedą światła stanowiły zapore gdy w koncu droga bedzie gotowa .

resoviencis
Gość
resoviencis

Obwodnicy nie możemy się doczekać bo koncepcja Ferenca nie jest spójna z koncepcja Buczaka, a co dopiero Wisłokostrady. Śmiech mnie ogarnia jak słyszę o kolejnych koncepcjach kolejnych studiach i pieniądzach na nie przeznaczonych. Dopóki nie zobaczę koparek i buldożerów nie uwierzę w żadne słowo rumcajsa Chłodnickiego

Janusz
Gość
Janusz

W marcu 2016 ogłoszono przetarg na koncepcje budowy drogi od ul.Warszawskiej do Ul.Krakowskiej z wiaduktem nad torami i budową dróg dojazdowych. Ale się póżniej okazało że przetarg został unieważniony na dodatek na sesji rady miasta wycofano wczesniej zawarantowane srodki finansowe.Bo zapewne nie ta spółka co miała wygrać wygrała przetarg na ten ważny projekt i odcinek drogi połnocnej.Od tego czasu już nowego przetargu władze miasta i MZD nie ogłosiło,można zapytać dlaczego.Choć warto zaznaczyć,że w 22019 roku oddany zostanie odcinek trasy połnocnej od ul.Lubelskiej do ul.Warszawskiej na dodatek PKP już chyba wybudowały przystanek Rzeszów Zachodni i nadal brak jest dróg dojazdowych i… Czytaj więcej »

jas
Gość
jas

za 20 tysięcy lat ??? 22019??? to nie będzie nas

hijena
Gość
hijena

W zapewnienia magistraty uwierzę ,kiedy zobaczę koparki,spychy i robotników z rydlami i dziaganami

ROMAN
Gość
ROMAN

Wystarczy na początek tylko jeden robotnik oparty o łopate, barak i sracz to już bedzie oznaka że cuś drgnęło i się cuś zaczyna dziać ; O !

hijena
Gość
hijena

Może u ciebie w Kopytkowie

bartek
Gość
bartek

Przejmując tereny ogródków działkowych władze miasta zapewniały o potrzebie budowy Wisłokostrady ale sie okazało że głównym celem było pozbycie sie jedynie handlujących na ul.Dołowej.Koszt tej najbardziej potrzebnej drogi wewnętrznej w centrum miasta na dodatek bez konfliktów to około 110 mln zł.Projekt tej Wisłokostrady drogi m.in do ul.Ciepłowniczej jest planowany w III etapach a ten przetarg wygrała spółka projektowa z Katowic.

jugo
Gość
jugo

W dalszym ciągu trzeba pilnie myśleć o udrożnieniu dojazdu do Krakowskiej. By pojazdy z ciepłowniczej mogły płynnie przejechać Maczka aż do Krakowskiej. Ważne więc jest rozbudowanie krzyżówki lub budowa ronda na Baranówce.