Wkrótce zburzą wiadukt w ciągu ul. Warszawskiej

Wiadukt w ciągu ul. Warszawskiej zostanie zburzony, a fragment al. Wyzwolenia pod nim wyłączony z ruchu. Fot. Wit Hadło
Wiadukt w ciągu ul. Warszawskiej zostanie zburzony, a fragment al. Wyzwolenia pod nim wyłączony z ruchu. Fot. Wit Hadło

RZESZÓW. Wielkimi krokami zbliża się przebudowa węzła Wyzwolenia – Warszawska.

Jeszcze nie skończył się jeden koszmar kierowców, a już zaczyna się drugi: przebudowa węzła Wyzwolenia – Warszawska. Od zeszłego tygodnia z ruchu wyłączona jest nitka łącząca obie ulice, a od października do połowy przyszłego roku zamknięte będą części głównych dróg: al. Wyzwolenia i ul. Warszawskiej.

– Prace prawdopodobnie zaczną się w drugiej połowie października – mówi Piotr Magdoń, szef Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie. – Biorąc pod uwagę zimę i trudne warunki atmosferyczne, zakładamy, że zakończą się w czerwcu bądź lipcu, ale będziemy chcieli zrobić wszystko, aby ten termin skrócić – dodaje.

Największe utrudnienia będą wynikały z konieczności zburzenia wiaduktu w ciągu ul. Warszawskiej. Wbrew wcześniejszym zapewnieniom urzędników, wiadukt zostanie całkowicie zamknięty i wyłączony z ruchu (mówiło się o jego częściowym zamknięciu). Jak tłumaczą, powodem jest zły stan techniczny mostu, który nie jest wstanie przyjąć ruchu kołowego i jednocześnie wytrzymać prowadzonych na nim prac. Drogowcy postanowili zamknąć także fragment al. Wyzwolenia (pod wiaduktem). – Nie możemy puścić ruchu pod mostem, który będzie palowany – mówi Magdoń. Na miejscu starego wiaduktu powstanie nowy, dwupasmowy.

Trwają już prace przy budowie nowej tymczasowej drogi, którą będą poruszali się kierowcy w trakcie prac. Powstaje ona przy parkingu sklepu obok Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego.
Trwają już prace przy budowie nowej tymczasowej drogi, którą będą poruszali się kierowcy w trakcie prac. Powstaje ona przy parkingu sklepu obok Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego.

Lepiej omijać
Kierowcy będą musieli kierować się na objazdy. Miasto już buduje nową tymczasową drogę przy Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego, którą przez kilka miesięcy będą poruszali się kierowcy jadący z al. Wyzwolenia na ul. Warszawską. Pozostałym kierowcom będzie zalecało się korzystanie np. z objazdu przez ul. Lubelską.

– Na rondzie Jana Pawła II będzie informacja o tym, że ul. Warszawska jest zablokowana. Ciężarówki będą kierowane na łącznik z autostradą, a osobówki w kierunku Kolbuszowej lub ul. Lubelskiej – mówi dyrektor MZD.

Co zrobią?
Al. Wyzwolenia na odcinku od skrzyżowania z ul. Lubelską i ul. Okulickiego ma zostać poszerzona do dwóch dwupasmowych jezdni oddzielonych pasem zieleni. Największą zmianą będzie budowa dwóch rond. Pierwsze powstanie przy zjeździe z ul. Warszawskiej w al. Wyzwolenia, drugie przy Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Rzeszowie. Na ul. Warszawskiej zostanie dobudowany dodatkowy prawoskręt, który usprawni ruch kierowców skręcających w al. Wyzwolenia. Dodatkowy pas powstanie także przy zjeździe z alei w ul. Warszawską (na wysokości WORD).

Wszystkie prace pochłoną ponad 62 mln zł. Pieniądze będą pochodziły z tzw. dużego programu transportowego.

Ewelina Nawrot

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
9 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
mieszkaniec
mieszkaniec
7 lat temu

A ronda zrobią takie że autobusu się niezmieszczą tylko będą musiały jezdzic dwoma pasami.

don
don
7 lat temu

jak te ronda będą takie jak te w rudnej pod autostradą to lipa

all
all
7 lat temu
Reply to  don

Nie ważne że ronda będą za małe, ważne że będą zgodne w prawem. Bo tak w przyszłym roku będą się tłumaczyć urzędnicy.

wnuk kolejarza
wnuk kolejarza
7 lat temu

A „4” i „20” jak bedą jeździć? Tudzież „13” i cała reszta MPK kursująca teraz przez Aleję Wyzwolenia od Lubelskiej? Dwa dni temu PO dyrektowa ZTM w Rzeszowie LM Dziągwa przekonywał, że „4” będzie jeździć po połówce wiaduktu. Wobec tego co wyżej napisane wydaje się to niemożliwe i bezsensowne. Trzeba do ZTM zadzwonić i poinformować ich o tym? Zapewne 4 i 20 pojadą przez Staromiejską, z tym że 4 pewnie wróci pod ZSS, a 20 pojedzie na Miłocin i Bratkowice. Tylko co z „9”,”13″,”18″,”25″,”26″ (podaję z pamięci za stroną MPK) jeżdżacymi dotąd pod tym wiaduktem na al.Wyzwolenia? Chyba ZTM nie… Czytaj więcej »

Bramkarz
Bramkarz
7 lat temu

a czy pan Podkulski nie kupuje czasem jakiegoś gruntu w tej okolicy gdzie przewidywany jest remont – jesli nie to szkoda bo znowu by brakło miejsca na prawoskręt tak jak przy jego galeri To skandal i sprawa dla prokuratury kto dopuścił do tego że nie ma prawoskretu z wiaduktu tarnobrzeskiego przy galeri Podkulskiego bo STOI ZA BLISKO !!!!!!!

papior
papior
7 lat temu

Tylko tam się działo i przed remontem. Tak duży ruch samochodów osobowych i ciężarowych od W-wy i Krakowa oraz z Lublina, szczególnie po oddaniu S19 powodował korki i problemy z wjazdem. Teraz (podczas przybudowy) będzie gorzej ale później…

r
r
7 lat temu

I znowu nocy będzie mało …

ROMAN
ROMAN
7 lat temu

to nic nowego jak się tego nie zrobiło x lat temu – bo ci co wtedy decydowali myśleli że w Rzeszowie będą jeździły koniki przez kolejne 200 lat – no to teraz potrzeba uzbroić się w cierpliwość i przeczekać na objazdach – aby potem było światowo – proste jak prosty jest ogon kota – nie ?

ludek
ludek
7 lat temu

Oj będzie się działo…