Wyrosną nam ziemniaki zamiast autostrad?

Odcinek ropczyckiej autostrady wydaje się być gliniastą ziemią orną, na której urosną ziemniaki, ale nie urośnie tam na pewno prawdziwa autostrada – stwierdził poseł Andrzej Adamczyk. Fot. Biuro Poselskie Andrzeja Adamczyka

ROPCZYCE. Wciąż trwa postępowanie w sprawie budowy ropczyckiego odcinka A4

Czy autostrada A4 w rejonie Ropczyc ma podbudowę z gliny, zamiast z kruszywa i żwirów? Poseł PiS Andrzej Adamczyk z Krakowa, twierdzi, że takie materiał  wykorzystywano przy budowie elementów konstrukcyjnych nasypów tej drogi. Złożył więc zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa na budowanym odcinku autostrady.

Poseł Adamczyk podkreślił, że już nie tylko opozycja, ale także prokuratura zwraca uwagę na dramatyczną sytuację na polskich drogach. Prowadzone jest już postępowanie w sprawie użycia rzekomego użycia niewłaściwych materiałów do budowy nasypów na podkarpackiej autostradzie. Poseł PiS zaprezentował materiały, z jakich budowane są polskie drogi. Na autostradzie A4 według niego wykorzystano glinę jako budulec.

Próbki wysłane do premiera

- Co stanie się za kilka lat z nowo budowanymi autostradami w Polsce? Dlaczego, wydając dziesiątki miliardów złotych na budowę autostrad, narażamy się na konieczność ich remontów w niedalekiej przyszłości? – pytał Andrzej Adamczyk podczas konferencji prasowej. Poseł PiS poinformował, że próbki budulca wykorzystywanego do budowy autostrad zostały wysłane do ministra Sławomira Nowaka i premiera Donalda Tuska.

Sprawą budowy tego odcinka autostrady zajęła się prokuratura, bo tylko ona może mieć pełny dostęp do dokumentacji technicznej, może też powołać biegłych, którzy ustalą z jakich materiałów należało budować autostradę.

- Śledztwo w tej sprawie prowadzimy od października ubiegłego roku – poinformował Dariusz Brzykowski, prokurator rejonowy w Ropczycach. – Poseł Andrzej Adamczyk jako świadek był przesłuchiwany dwukrotnie. Postępowanie jest na etapie końcowym, zbieramy jeszcze dowody i dokumenty. Na razie nie jest znany termin zakończenia śledztwa, ale na pewno jego wynik będzie znany w tym roku.

Generalna Dyrekcja: – Glina może być używana

- Glina pylasta, zgodnie z normą, jest też materiałem przydatnym do budowy nasypu z zastrzeżeniem, że będzie wbudowywany w miejsca suche lub zabezpieczone od wód gruntowych i powierzchniowych. Tak więc i pył piaszczysty i glina pylasta o wilgotności optymalnej może być używana do budowy nasypów pod warunkiem jednak, że grunty o różnych właściwościach muszą być układane w oddzielnych warstwach – wyjaśnia Joanna Rarus, rzeczniczka GDDKiA w Rzeszowie.

Zdaniem Generalnej Dyrekcji wszystkie kontrole oraz badania potwierdzają jednoznacznie, że nasypy na budowie autostrady A4 powstają zgodnie z wymogami technologicznymi a kontrola jakości na wszystkich inwestycjach GDDKiA jest prowadzona stale zarówno przez nadzór jak i laboratoria drogowe.

***
Dobrze się stało, że prokuratura zleciła biegłym specjalistom dokładne zbadanie podkładu użytego przy budowie ropczyckiego odcinka autostrady. Lepiej dmuchać na zimne niż wyrzucać pieniądze w błoto…

Justyna Paszkiewicz, Mariusz Andres

do “Wyrosną nam ziemniaki zamiast autostrad?”

  1. edward

    W Canadzie tez nasypy robi siez gliny przy budowie autostrad.

  2. K. Bimbała

    Polecam art w GPC autorstwa dr Kuźmiuka na ten temat dostępny na portalu ” Niezależnej”.

  3. emigrant

    Problem w tym ze firmy powstawaly na zachodzie poprzez dziesiatki lat lub poprzez pokolenia.
    Polscy biznesmeni patrza na te firmy i uwazaja ze oni tez powinni miec takie majatki jak maja tamci biznesmeni i usiluja w przeciagu kilku lat dorownac tamtym, ktorzy zdobywali te majatki poprzez pokolenia. Oczywiscie taki dorobek jest niemozliwy legalna droga, a wiec zaczynaja dzialac w sposob powiedzial bym mniej elegancki a wiec kradna i oszukuja kogo sie da. Oszukuja wiec zarowno klientow jak i swoich pracownikow w haniebny sposob. Po prosu KRADNA !
    Ot i cala TAJEMNICA !

  4. roman

    Maciorek powinien się tym zająć

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.