Wysokokaloryczność piwa – fakt czy mit?

Piwo to bez wątpienia bardzo popularny napój. Mocno schłodzony trunek doskonale smakuje w upalne, letnie dni. Zaś to z dodatkiem soku, goździków i pomarańczy – w chłodne, zimowe wieczory. Niestety złoty napój z dodatkiem alkoholu może mieć trochę kalorii. Warto więc wiedzieć, po które rodzaje piwa sięgać, by nie wpłynąć negatywnie na swoje zdrowie.

W zależności od rodzaju

Najważniejszym faktem jest to, ze piwo bezalkoholowe ma mniej kalorii niż to z dodatkami procentów. Informacji na temat kaloryczności danego napoju należy szukać na jego opakowaniu. Producenci na etykietkach zamieszczają dane dotyczące wartości odżywczej i energetycznej swoich produktów. Ilość kalorii nie zależy jedynie od dodatku alkoholu, wpływ na to ma również gatunek piwa. Przykładowo: lagery jasne są nieco mniej kaloryczne niż mocne Ale.

Źródło kalorii

Wokół wartości energetycznej złotego napoju narosło wiele mitów. Jeden z nich mówi, że to słód odpowiada za kaloryczność piwa. Nic bardziej mylnego. Najbardziej kalorycznym składnikiem piwa jest alkohol. Złoty trunek nie zawiera nawet zbyt dużej ilości cukrów.

Piwny brzuszek

Piwo kojarzy się z dużym brzuchem. Utarło się więc twierdzenie, że to właśnie ono powoduje, że objętość pasa rośnie. Nie do końca jednak tak jest! Choć piwo samo w sobie bywa kaloryczne, często pije się w towarzystwie niezbyt zdrowych przekąsek, takich jak chipsy, pizza czy burgery. Dodatkowo, trunek ten wpływa na zwiększenie ilości soków żołądkowych… a to z kolei sprawia, że rośnie apetyt.

Są też korzyści

Piwo zawierające alkohol, szczególnie spożywane w nadmiarze może przynieść negatywne skutki dla zdrowia. Bezpieczniej jest wybierać napoje light, których zawartość alkoholu waha się między 0,0%, a 0,5%. Niektóre złote trunki zawierają różnego rodzaju witaminy i minerały. Co więcej, działają moczopędnie, dlatego sprawdzą się u osób chcących oczyścić swój układ moczowy. Inne ciekawostki na temat piwa bezalkoholowego można znaleźć w serwisie Wolepiwo.pl.

Piwo, spożywane w odpowiednich ilościach nie powinno wpłynąć na wzrost wagi. Jednak w połączeniu z tłustym jedzeniem może sprawić, że po pewnym czasie obwód w pasie znacznie wzrośnie.

Artykuł partnera