Z Przemyśla Express “Małopolska” nie pojedzie

Od 1 kwietnia do 31 maja mieszkańcy Podkarpacia już nie wyjadą ekspresem “Małopolska” z Przemyśla, czy Rzeszowa do Warszawy czy Trójmiasta. Będą musieli dojeżdżać pociągiem TLK do Krakowa i dopiero stamtąd wsiądą do ekspresu jadącego do Gdyni. Fot. Wojciech Preisner

PRZEMYŚL, RZESZÓW. Od 1 kwietnia będą modernizowane tory i pociąg ekspresowy będzie miał skróconą relację.

Od początku kwietnia pociąg Ekspress “Małopolska” nie będzie wyjeżdżał z Przemyśla, czy z Rzeszowa, a jego stacją początkową będzie Kraków Płaszów. Powodem skrócenia relacji tego połączenia będą prace modernizacyjne prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe.

Za kilka dni rozpocznie się remont torów na odcinku Kraków-Przemyśl. Potrwa do 31 maja br. Dla pasażerów ekspresu podróżujących do Przemyśla., PKP Intercity uruchomi nowy pociąg TLK “Podkarpacie” skomunikowany z pociągiem “Małopolska”. Mimo tych zmian, w ekspresie “Małopolska” nadal będzie można korzystać z oferty biletu rewelacyjnego na całej trasie z Krakowa do Trójmiasta. Dzięki temu pasażerowie zapłacą za bilet kilkadziesiąt procent taniej.

Również poza Podkarpaciem od 1 kwietnia przewidziano zmiany dotyczące ruchu pociągów PKP Intercity. Więcej informacji na ten temat można uzyskać na stronie www.intercity.pl, w punktach informacyjnych na dworcach oraz u konduktorów w pociągach. Osoby nie posiadające dostępu do Internetu mogą otrzymać informacje dzwoniąc pod numer Ogólnopolskiej Infolinii Kolejowej 19 757 i 22 42 19 436 (dla abonentów wszystkich operatorów) lub 42 20 55 007  (z telefonów komórkowych).

***

Niestety, jeżeli chcemy za dwa lata jeździć szybciej pociągiem (160 k/h) to teraz musimy uzbroić się w cierpliwość i niedogodności. Ekspres “Małopolska” nie przejedzie przez Podkarpacie, bo na trasie Kraków-Przemyśl będą modernizowane tory. Tylko, czy nie można było wymyślić takiego harmonogramu prac żeby podróżni tego nie odczuli. Jak zwykle PKP poszło na skróty i podstawia inny pociąg, który dowiezie ludzi do Krakowa, żeby stamtąd wziąć ich do Trójmiasta.

Mariusz Andres

do “Z Przemyśla Express “Małopolska” nie pojedzie”

  1. Tomek

    Pieszo kolego Pieszo! =PKP
    Buduje sie drogi i tory z jednoczesna likwidacją połączeń :)
    UE powinna wymagać: damy wam pieniadze a n tory ale przez 20 lat nie zlikwidujecie ani jednego połączenie i to ma sens!

  2. szyderca

    jan napisał”Po co wydano kilkaset milionów złotych na modernizację linii kolejowej przez Kolbuszową,” odpowiedź: żeby udupić linie przez Mielec i przez Leżajsk

  3. Jan

    Po co wydano kilkaset milionów złotych na modernizację linii kolejowej przez Kolbuszową, jeśli nie zdecydowano się ma puszczenie tamtędy pociągów dalekobieżnych w kierunku Warszawy i nad morze?

    Kasa wydana, efektów brak.

    A ludowi wciąż wciska się ciemnotę, że aby gdzieś pojechać pociągiem, to trzeba najpierw dostać się do Krakowa.

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.