ZUS na telefon

Z konsultantami można się komunikować nie tylko telefonicznie, ale również poprzez czat oraz formularz zapytania ogólnego dostępny na portalu PUE, a w najbliższej przyszłości również poprzez Skype’a - popularny komunikator internetowy – mówi Małgorzata Bukała, rzecznik prasowy Oddziału ZUS w Rzeszowie. - Opłata za połączenie telefoniczne jest zgodna z planem taryfikacyjnym danego operatora. Fot. Wit Hadło

PODKARPACIE. Zakład Ubezpieczeń Społecznych oferuje klientom Centrum Obsługi Telefonicznej (COT).

Oferta centrum zastąpiła infolinie – Płatnik oraz Moja składka, które w związku z uruchomieniem COT zostały wyłączone – mówi Małgorzata Bukała, rzecznik prasowy Oddziału ZUS w Rzeszowie.

Centrum telefoniczne to jeden z elementów nowej Platformy Usług Elektronicznych (PUE) uruchomionej w czerwcu. Za jego pośrednictwem można uzyskać dostęp do informacji w sprawach: świadczeń emerytalno-rentowych, zasiłków, ubezpieczeń społecznych, obsługi programu “Płatnik”, obsługi PUE – tłumaczy rzecznik.

Przez telefon dowiesz się wszystkiego
Wybierając numer telefonu centrum 22 560-16-00 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) lub 801-400-987 (z telefonów stacjonarnych) klient ZUS połączy się z konsultantem COT (w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 8 do 15) lub zostanie obsłużony przez automatyczny, telefoniczny system informacyjny COT, czynny 24 godziny na dobę.

W Centrum każdy zainteresowany uzyska odpowiedź na pytania dotyczące świadczeń wypłacanych przez Zakład tzn. emerytur, rent i zasiłków oraz zasad poboru składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Otrzyma także pomoc w zakresie obsługi programu “Płatnik” oraz zasad działania i korzystania z Platformy Usług Elektronicznych, zarezerwuje wizytę w placówce ZUS oraz złoży niektóre wnioski. W Centrum można także zasięgnąć szczegółowych informacji nt. danych zgromadzonych na indywidualnym koncie klienta w ZUS. Ze względu na poufność tego typu danych, przed przekazaniem jakichkolwiek spersonalizowanych informacji nastąpić musi uwierzytelnienie osoby dzwoniącej. Niezbędne jest więc podanie identyfikatora i numeru PIN, które uzyskuje się przez założenie konta na PUE. W Centrum zlokalizowanym w Mińsku Mazowieckim i Węgrowie aktualnie pracuje 81 konsultantów ZUS. Dziennie odbieranych jest około 2,5 tysiąca połączeń. COT będzie się docelowo składać ze 120 konsultantów.

Anna Moraniec

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
aaa
aaa
8 lat temu

chyba raczej do 18.00 a nie do 15.00 …
bzdura…też mi rzecznik prasowy