ZUS na telefon

Z konsultantami można się komunikować nie tylko telefonicznie, ale również poprzez czat oraz formularz zapytania ogólnego dostępny na portalu PUE, a w najbliższej przyszłości również poprzez Skype’a - popularny komunikator internetowy – mówi Małgorzata Bukała, rzecznik prasowy Oddziału ZUS w Rzeszowie. - Opłata za połączenie telefoniczne jest zgodna z planem taryfikacyjnym danego operatora. Fot. Wit Hadło

PODKARPACIE. Zakład Ubezpieczeń Społecznych oferuje klientom Centrum Obsługi Telefonicznej (COT).

Oferta centrum zastąpiła infolinie – Płatnik oraz Moja składka, które w związku z uruchomieniem COT zostały wyłączone – mówi Małgorzata Bukała, rzecznik prasowy Oddziału ZUS w Rzeszowie.

Centrum telefoniczne to jeden z elementów nowej Platformy Usług Elektronicznych (PUE) uruchomionej w czerwcu. Za jego pośrednictwem można uzyskać dostęp do informacji w sprawach: świadczeń emerytalno-rentowych, zasiłków, ubezpieczeń społecznych, obsługi programu “Płatnik”, obsługi PUE – tłumaczy rzecznik.

Przez telefon dowiesz się wszystkiego
Wybierając numer telefonu centrum 22 560-16-00 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) lub 801-400-987 (z telefonów stacjonarnych) klient ZUS połączy się z konsultantem COT (w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 8 do 15) lub zostanie obsłużony przez automatyczny, telefoniczny system informacyjny COT, czynny 24 godziny na dobę.

W Centrum każdy zainteresowany uzyska odpowiedź na pytania dotyczące świadczeń wypłacanych przez Zakład tzn. emerytur, rent i zasiłków oraz zasad poboru składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Otrzyma także pomoc w zakresie obsługi programu “Płatnik” oraz zasad działania i korzystania z Platformy Usług Elektronicznych, zarezerwuje wizytę w placówce ZUS oraz złoży niektóre wnioski. W Centrum można także zasięgnąć szczegółowych informacji nt. danych zgromadzonych na indywidualnym koncie klienta w ZUS. Ze względu na poufność tego typu danych, przed przekazaniem jakichkolwiek spersonalizowanych informacji nastąpić musi uwierzytelnienie osoby dzwoniącej. Niezbędne jest więc podanie identyfikatora i numeru PIN, które uzyskuje się przez założenie konta na PUE. W Centrum zlokalizowanym w Mińsku Mazowieckim i Węgrowie aktualnie pracuje 81 konsultantów ZUS. Dziennie odbieranych jest około 2,5 tysiąca połączeń. COT będzie się docelowo składać ze 120 konsultantów.

Anna Moraniec

do “ZUS na telefon”

  1. aaa

    chyba raczej do 18.00 a nie do 15.00 …
    bzdura…też mi rzecznik prasowy

Skomentuj

Copyright © Super Nowości 2010-2016 Wszystkie prawa zastrzeżone.