3-kilometrowy odcinek trasy od drogi wojewódzkiej nr 869 do węzła autostrady A4 „Rzeszów Zachód” zrealizuje jedna z 6 firm, które zgłosiły się do zaprojektowania i budowy tego odcinka. Dwie oferty mieszczą się w kwocie zabezpieczonej na tę inwestycję przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich.
Najniższą ofertę do budowy piątego etapu drogi lotniskowej w wysokości 57 mln zł złożyło konsorcjum Antex II z Lubczy Królewskiej (lider) i Wysowa Mosty ze Stanisławowa Pierwszego (partner). Druga propozycja to firma Budimex z Warszawy i chce ona za realizację tej inwestycji 64,7 mln zł. Pozostałe cztery firmy przedłożyły wyższe oferty na kwoty od 72 do 79 mln zł. Obecnie trwa ich weryfikacja. Do 17 lipca Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich zamierza podpisać umowę z wybranym wykonawcą. Inwestycja musi być zrealizowana w ciągu 44 miesięcy. Odcinek drogi lotniskowej będzie budowany na terenie dwóch gmin: Świlcza i Głogów Młp., a dokładnie w miejscowościach: Mrowla, Lipie i Rogoźnica. Tzw. droga lotniskowa była budowana etapami w minionych latach. Dotąd wykonano cztery z pięciu odcinków. Ostatni odcinek drogi lotniskowej, który łączy S19 (węzeł Jasionka) z drogą wojewódzką nr 878, został oddany do użytku 5 lat temu. Droga lotniskowa ma połączyć ekspresówkę S19, autostradę A4 i drogę krajową nr 9 w rejonie Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. Tym ostatnim etapem ma być budowa odcinka drogi wojewódzkiej 869 w kierunku zachodnim. Połączy rondo leżące na zachód od linii kolejowej nr 71 z węzłem A4 „Rzeszów Zachód”.
and