O czym warto pamiętać zamawiając druk banerów?

Chcesz, aby Twoja firma była łatwo zauważalna w przestrzeni miejskiej? Chcesz wyróżnić swoje usługi lub towary na akcjach promocyjnych? Zastanawiasz się co zrobić, aby Twoje reklamy zapadały w pamięć i były widoczne? Wybierz druk wielkoformatowy! Sprawdź, o czym warto pamiętać przy druku banerów i nie martw się już więcej o odpowiednie przygotowanie plików dla drukarni.

Możliwości zastosowania banerów w XXI wieku

Decydując się na druk wielkoformatowy, do którego zalicza się baner, należy przemyśleć kilka aspektów. Istotne jest jego wykończenie, sposób montażu, rodzaj ekspozycji, miejsce przeznaczenia i nakłady finansowe firmy, przeznaczone na reklamę i marketing.

Mimo iż w chwili obecnej coraz częściej spotyka się niekonwencjonalne metody reklamy, to jednak banery dalej są silnym środkiem przekazu treści.

Banery są stosunkowo tanie i opłacalne w realizacji. Charakteryzują się trwałością, dzięki czemu to rozwiązanie dla małych firm i dużych korporacji.

Wykorzystując baner, warto mieć w świadomości, że umiejętnie zastosowany wpływa na podejmowane przez klienta decyzje zakupowe, jednak w tym przypadku konieczne jest odpowiednie zaprojektowanie treści marketingowych. Mogą też przyjmować formę ścianki reklamowej lub tła do sesji fotograficznej.

Jak optymalnie zaprojektować baner do druku?

Druk banerów powinien uwzględniać takie elementy jak:

  • umieszczenie chwytliwych i ciekawych haseł reklamowych;
  • zamieszczenie logotypu firmy lub innych znaków rozpoznawczych, silnie związanych z daną marką;
  • dane kontaktowe, adresy stron internetowych lub odnośniki do social mediów.

Planując druk banerów, należy zachować wszelkie zasady graficzne. Komponenty wizualne nie mogą być za duże, niewyraźne, ani zbyt małe. Treść powinna być czytelna, zwłaszcza w sytuacji, kiedy banery reklamowe eksponowane są przy drogach. Jest to dość istotne, dlatego, że przechodząc obok reklamy, potencjalny klient poświęca kilka sekund na przeczytanie napisów i zapoznanie się z ogólnym wyglądem reklamy. Ciekawą strategią jest dostosowanie kolorystyki wydruku do otoczenia, w którym docelowo ma zawisnąć baner.

W jaki sposób przygotować plik do druku banera?

Warto pamiętać, że w sytuacji kiedy w zły sposób zaprojektuje się reklamę, to nawet profesjonalna drukarnia nie będzie w stanie zaoferować poprawnego druku banera. Warto wykorzystywać kolorystykę CMYK już na etapie projektu. Dzięki niej klient ma pewność, że wszelkie barwy po wydrukowaniu, niezależnie od konkretnego podwykonawcy, nie będą się od siebie znacząco różnić, ponieważ kolory w tym przypadku są jednoznacznie określone.

Inne istotne aspekty drukowania banerów, o których często się zapomina

Druk banerów odbywa się dość sprawnie i szybko, o ile wcześniej zadbano o odpowiednie przygotowanie plików przeznaczonych do wydruku. Zanim klient uda się do drukarni, powinien pamiętać o:

  • Doliczeniu spadów drukarskich do założonego wcześniej rozmiaru banera. Z Przyjmuje się około 2 cm marginesu z każdej strony wydruku.
  • Zaprojektowaniu grafik w taki sposób, aby wszelkie teksty znajdowały się mniej więcej w centralnym miejscu, przy czym zakłada się, aby odległość ta wynosiła minimum 5 cm od krawędzi druku. W ten sposób klient ma pewność, że w momencie oczkowania banera, tekst nie zostanie zasłonięty, a treść reklamy będzie czytelna.
  • Baner w pliku graficznym nie powinien mieć niższej rozdzielczości niż 72 dpi, przy czym zaleca się, aby zwiększyć tę liczbę do 150 dpi. Jest to szczególnie korzystne w przypadku druku wielkoformatowego.
  • Zalecanym formatem zapisu pliku jest PDF lub PNG, ewentualnie JPG.
  • Plik powinien zostać przekazany drukarni w skali 1:1.

Jak widać, przygotowanie banerów do druku jest dość proste, aczkolwiek należy pamiętać o kilku prostych zasadach. Dzięki nim klient ma pewność, że po otrzymaniu gotowego produktu będzie spełniać wszelkie oczekiwania.