Pilna przebudowa prawoskrętu na ul. Paderewskiego

W tym miejscu wydłużony zostanie prawoskręt z ulicy Paderewskiego w kierunku alei Rejtana. Fot. Wit Hadło

Na razie nie można rozpocząć prac przy budowie prawoskrętu na ul. Padrewskiego w Rzeszowie. Miasto bowiem na taką inwestycję usprawniającą ruch drogowy z tej ulicy w kierunku alei Rejtana może wydać 100 tys. zł, a dwie firmy chcą za to o kilkadziesiąt tysięcy złotych więcej. Dlatego też władze miasta będą zmuszone unieważnić postępowanie lub znaleźć brakujące środki.

Mieszkańcy Rzeszowa od lat czekają na przebudowę prawoskrętu na skrzyżowaniu ulicy Paderewskiego z aleją Rejtana. Nowy pas ruchu ma być wydłużony o około 40 metrów. W innych rejonach miasta już wydłużono pasy drogowe do skrętu w prawo, m. in. na ulicy Obrońców Poczty Gdańskiej w kierunku al. Wyzwolenia, na ul. Warszawskiej w kierunku ul. Staromiejskiej i na ulicy Słowackiego w kierunku ul. Szopena. Dzięki temu są tam mniejsze korki i lepszy komfort poruszania się kierowców. Podobne rozwiązanie potrzebne jest na wspomnianej ulicy Paderewskiego.
Na skrzyżowaniu Paderewskiego i Rejtana problemem jest fakt, że osoby skręcające w lewo blokują przejazd pojazdom, które zamierzają skręcić w prawo. Do tego dochodzi kwestia stosunkowo krótkiego czasu pojawiania się zielonego światła.
Miasto ogłosiło więc przetarg na budowę prawoskrętu ul. Paderewskiego z al. Rejtana. Z budżetu miasta zarezerwowano 100 tys. zł, ale dwie firmy chcą za realizację takiej inwestycji więcej pieniędzy. MG Infrastruktura Marian Wołczyk z Rzeszowa
– 154 tys. zł, a firma Matbud Sylwia Sikora z Boguchwały 187 tys. zł. Trwa analiza tych ofert, ale raczej zostaną odrzucone, bo są za wysokie.
Oprócz wydłużenia o 40 metrów pasa ruchu przy ul. Paderewskiego zaplanowano ułożenie nawierzchni asfaltowej około 95 metrów kwadratowych oraz wykonany zostanie chodnik długości120 m. Jeśli szybko zostanie wybrany wykonawca, to jeszcze jesienią rozpoczęłyby się prace przy prawoskręcie, a do końca roku zakończyły.

and

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
20 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
habeins
9 dni temu

Want and effortless approach to do Emini S&P trading? Google Emini S&P Trading Secret to learn more.

Mieszkaniec
Mieszkaniec
13 dni temu

Ferenc mawiał „robota musi się robić, a tempo ma być pierońskie”.
Fijołek mówi „podyskutuję, skonsultuję, zobaczę”
Czyli czekaj tatka latka.

ROMAN
ROMAN
12 dni temu
Reply to  Mieszkaniec

No nie nie tego marazmu by było za wiele
to tylko stracone dwa latka ; O!

natsibols
13 dni temu

Easy way to make money is through Emini S&P Trading Secret and it goes beyond expectation.

Boletz
Boletz
15 dni temu

Taka rozbudowa prawoskrętu poprzez wydłużenie go nic nie da. Żeby to miało jakikolwiek sens, za prawoskrętem, na Rejtana musiałby zostać dobudowany pas zanikający, do płynnego włączania się do ruchu.
Przy takim założeniu, jakie jest obecnie, jedynym efektem tej rozbudowy będzie jeszcze dłuższy korek na Paderewskiego. I nic poza tym.

Lenin
Lenin
15 dni temu
Reply to  Boletz

Gamonie z UM takimi pozorowanymi działaniami próbują wykazać się w temacie poprawy infrastruktury drogowej w tym nieszczęśliwym mieście. Tu poszerzą, tam przedłużą… I tak czas im leci. A miasto rozwija się chaotycznie i bez jakiejkolwiek wizji. A tak na marginesie, to Pan Podkulski doczekał się już przedawnienia zasądzonego mu wyroku kary pozbawienia wolności? Czy jakiś odważny dziennikarz poruszy ten temat?

ROMAN
ROMAN
12 dni temu
Reply to  Lenin

Nie nie poruszy bo to cuchnie od lat a smród by się jeszcze większy rozszedł na miasto innowacji ; 0 !

ROMAN
ROMAN
12 dni temu
Reply to  Boletz

No właśnie i tu wychodzi w ” Praniu” debilizm tych co to projektowali i klepneli do roboty bo ta ulica była przebudowywana to co wtedy te psełdo
niziniery nie wiedziały o lewo i prawo skrętach co?
Tylko co chwila robota i sranie w banie zamiast zrobić raz a dobrze

pniok rzeszowski
pniok rzeszowski
15 dni temu

Po co to potrzebne jak wkrotce Polska za wybryki jakie robi PiS zostanie wypieprzona na zbity pysk z Uni i skoncza sie pieniadze jakie plyna z Uni. Nie bedzie doplat do hektarow i skonczy sie picie pod GS-ami a granice dla zarobkiewiczow zostana zamkniete bo nie dadza wiz tak jak to bylo za komuny.
Znowu zaczna ludzie w miescie chodzic na nogach a wies wroci do furmanek i wyciagnie zardzewiale plugi z pokrzyw aby nie zdechli z glodu !
Po co wiec caly ten bajzel jest potrzebny ?

dawswat
16 dni temu

Sure money doing trading? Do search for „Emini S&P Trading secret”.

Lenin
Lenin
16 dni temu

Na tym skrzyżowaniu jest zarówno pas do skrętu w prawo, jak i pas do skrętu w lewo, co zresztą potwierdza niebieska tablica ze strzałkami. Cóż więc ratuszowe geniusze chcą tam przerabiać? Jest wiele innych pilniejszych potrzeb w tym nieszczęśliwym mieście imitacji.
A tak wogóle to coś ucichło o budowie pseudo centrum przesiadkowego na placu dworcowym. Czyżby ktoś zablokował tego rzeszowskiego Misia?

Polak
Polak
16 dni temu
Reply to  Lenin

Czytałeś tekst , czy tylko nagłówek?

ROMAN
ROMAN
12 dni temu
Reply to  Lenin

No dół trzeba kopać przed dworcem tu gdzie był dawniej zbiornik z wodą i figurą bociana – ba poziom ( -1) widocznie nie ma zainteresowania a ręcznie łopatami to by skończyli w roku 3100 : O!

edek
edek
16 dni temu

ale na drzewko 60 tysi się znalazło

Ryszard
Ryszard
16 dni temu

Dlaczego zadajecie sobie trud zamazywania tablic rejestracyjnych, skoro to nie są dane osobowe?

Antoni
Antoni
17 dni temu

To samo trzeba zrobić na ul. Cienistej obok sklepu Delikatesy Centrum Tam też jest jeden pas do skrętu w ul. Lwowską aż na 3 kierunki: w lewo, w prawo i na wprost. Auta stojące przed światami blokują sobie nawzajem wyjazd na warunkowej zielonej strzałce uprawniającej do skrętu w prawo.

ROMAN
ROMAN
16 dni temu
Reply to  Antoni

Tak tu na wylocie ( ciernista – lwowska) jest problem a problem powstał już dawno jak postawiono obiekt w którym jest sklep ” Delikatesy Centrum „. Bo teren był prywatny a droga dobra na lata 60-te. Nie uwzględniono tego że ruch na tym skrzyżowaniu będzie spory z uwagi na to że sam. jadące łącznikiem od autostrady nie pojadą przez rondo pobitno a skrutami przez morgową i cienistą – teraz spory ruch wali w kierunku Łańcuta ( po południu a rano odwrotnie) a sporadycznie na Olbrachta/ Warneńczyka tj. prosto czy w prawo na lwowską do centrum. Teraz można zlikwidować ten mini… Czytaj więcej »

.............
.............
18 dni temu

Bo u nas cymbały nie potrafią przewidzieć,że przy budowie drogi zawsze powino budować się prawoskręt.Budują bez,a za kilka lat przerabiają.Srednio myśląca małpa wie,że prawoskręt nigdy nie będzie przeszkadzał,a zawsze nawet przy małym ruchu jest przydatnt.

Mietek
Mietek
17 dni temu
Reply to  .............

bo jak budowali tą ulicę 40 lat temu to w Rzeszowie było 100 samochodów

Mieszkaniec
Mieszkaniec
16 dni temu
Reply to  .............

A jak już budują prawo lub lewoskręty to za krótkie i za rok dwa przedłużają – vide Powstańców Warszawy przy Kwiatkowskiego i AGTA MEBLE.