PZL Mielec wyprodukuje podzespoły dla F-16

Nowy kontrakt do duże,
historyczne wydarzenie
dla mieleckich zakładów. Fot. Paweł Galek

Polskie Zakłady Lotnicze w Mielcu będą robić podzespoły dla nowo produkowanych myśliwców F-16. Kontrakt ten ma przyczynić się do utrzymania 200 i stworzenia 60 nowych miejsc pracy. Od przyszłego roku PZL będzie dostarczać: tylną i środkową część kadłuba F-16, konstrukcję kokpitu, boczny panel kokpitu i przednią komorę wyposażenia. Komponenty te będą dostarczane do USA.

O tym, że w PZL będą wytwarzały podzespoły dla myśliwców F-16, poinformowała Polską Agencję Prasową amerykańska firma Lockheed Martin, do której należą mieleckie zakłady. Od 2022 r. fabryka znad Wisłoki dostarczać będzie: tylną i środkową część kadłuba F-16, konstrukcję jego kokpitu, boczny panel kokpitu i przednią komorę wyposażenia.

„Rośnie znaczenie PZL”

Komponenty te będą przekazywane do końcowej linii montażowej Lockheed Martin w Greenville w Południowej Karolinie. Jak powiedział dyrektor Lockheed Martin w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, Robert Orzyłowski, wskazuje to na znaczenie PZL.
– To również świadczy o zwiększaniu obecności przemysłowej Lockheed Martin w Polsce, gdzie obecnie zatrudniamy bezpośrednio około 1600 osób i zapewniamy kolejnych ponad 5000 miejsc pracy w ramach polskiego łańcucha dostaw – powiedział Orzyłowski. – Podczas naszego ponad 20-letniego strategicznego partnerstwa z Polską zapewniliśmy transfer technologii, możliwości badawczo-rozwojowe, miejsca pracy i wzrost ekonomiczny.

„Kamień milowy w historii”

Dla fabryki w Mielcu nowy kontrakt oznacza utrzymanie 200 miejsc pracy i prawdopodobnie stworzenie kolejnych 60. – Rozpoczęcie produkcji dużych struktur samolotu F-16 to kolejny ważny kamień milowy w rozwoju zakładów i dywersyfikacji naszej produkcji – komentuje Janusz Zakręcki, prezes zarządu i dyrektor naczelny PZL Mielec.
– Prace wdrożeniowe i przygotowawcze do uruchomienia są w toku. Obejmują m.in. modernizację i przygotowanie powierzchni oraz ustawienie linii produkcyjnej. Samolot F-16 postrzegany jest jako ikona lotnictwa wojskowego i cieszymy się, że od 2022 r. pracownicy PZL Mielec będą mieli swój udział w jego produkcji – nie krył satysfakcji prezes Zakręcki.
Prezes nie kryje, że wydarzenie to stanowi nowy i ważny kamień milowy w historii zakładu, który w produkcję samolotów odrzutowych był ostatnio zaangażowany ponad 20 lat temu, kiedy ostatni samolot szkolny I-22 Iryda zszedł z linii produkcyjnej.

Paweł Galek

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Drut żyletkowy
Drut żyletkowy
4 dni temu

Jankesi zyski milionowe bo tania siła robocza, a głupi Polaczek cieszy się jak dziecko z bateryjki że robi za śmieszne kwoty w zagranicznej firmie

ROMAN
ROMAN
3 dni temu

Kochany a dawniej to co było np. w 1973 były w kraju 22 huty no to wyroby ( pół produkty) gdzie jechały co ?
a gotowe produkty i całe wyroby zrobione z tej stali gdzie jechały co?

No widać że ci drut we łbie zardzewiał
całkowicie ; O!

Drut żyletkowy
Drut żyletkowy
3 dni temu
Reply to  ROMAN

Romanku, gdzie szedł?Do ZSRR. Tyle że przeciętny robotnik dostał np. od dawnego WSK mieszkanie….Żebyś wyznawco PiSu nie gadał farmazonów to jest takie coś jak dawne osiedle WSK w Rzeszowie. Twoje wpisy w większości są mega naiwne