
Trzy dni trwały prace przy montażu belek w przęsłach nowego mostu Załęskiego. Jest on częścią budowy Wisłokostrady, czyli największej z obecnie realizowanych w Rzeszowie inwestycji drogowych.
Montaż belek prefabrykowanych w przęsłach mostu Załęskiego rozpoczęła się w poniedziałek. Przęsła są trzy – w dwóch skrajnych zamontowane zostało 48 belek. Każda miała 18 metrów długości. W przęśle nurtowym, czyli nad samą rzeką Wisłok, zamontowano 24 belki, każda o długości 28,5 metra. Ze względu na ich masę oraz rozpiętość przęseł mostu do montażu używany był specjalny dźwig. Jego udźwig to aż 800 ton. Montaż zako air jordan 11 cherry holiday 2022ńczył się w środę.
Prace na budowie Wisłokostrady, czyli drogi, która połączy al. Rejtana z ul. Generała Maczka trwają w wielu miejscach. Oprócz mostu Załęskiego powstaje druga przeprawa – most nad rzeką Młynówką. Trwają tam już roboty związane m.in. z montażem krawężników oraz betonowaniem chodników na płycie pomostu.
Z kolei przy budowie estakady, która przebiegać będzie nad torami zapatillas de running hombre entrenamiento neutro apoyo talón kolejowymi, do chwili obecnej wykonano prace palowe pod 14 z 16 podpór. Ponadto zabetonowano 13 z 16 ław fundamentowych podpór. Obecnie trwają prace związane z montażem zbrojenia i przygotowaniem do betonowania pozostałych fundamentów. Kontynuowana jest także budowa muru oporowego pomiędzy estakadami.
Prowadzone są także roboty związane ze wzmocnieniem podłoża pod nasypy oraz budowa kanalizacji deszczowej i infrastruktury podziemnej.
Koszt budowy Wisłokostrady to prawie 170 mln zł. Inwestycja będzie gotowa wiosną 2026 roku. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm – ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o.





