
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie zaprasza na ostatni wykład w ramach projektu Akademia Zdrowia 50+. Spotkanie pt. „Funkcjonowanie mózgu na różnych etapach życia” odbędzie się w środę, 28 maja br., o godz. 17, w auli głównej. Wydarzenie będzie dostępne zarówno stacjonarnie, jak i online.
Osoby chcące uczestniczyć w zdalnym wykładzie proszone są o wypełnienie formularza rejestracyjnego, najpóźniej do 28 maja 2025 r., do godz. 14. Link do transmisji zostanie im przesłany na podany adres e-mail.
Mózg zmienia się całe życie
Ludzki mózg to niezwykle dynamiczny organ, który zmienia się przez całe życie – od narodzin po późną starość. Jego rozwój, adaptacyjność oraz procesy starzenia się są dziś intensywnie badane.
Podczas wykładu poruszone zostaną m.in. następujące zagadnienia.
Jak mózg rozwija się w ciągu życia? Czym jest neuroplastyczność? Czy zmiany zachodzące w mózgu na przestrzeni lat są znaczące? Jak odróżnić naturalne zmiany od niepokojących sygnałów? Jakie są techniki usprawniania mózgu w każdym wieku?
Wykład poprowadzi dr Klaudia Czapla-Dziedzic – psycholog, doktor nauk społecznych, absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II o specjalnościach: psychoprofilaktyka, psychoterapia oraz psychologia zdrowia. Ukończyła również podyplomowe studia pedagogiczne. Zawodowo związana jest z pomocą psychologiczną dla dzieci i dorosłych z niepełnosprawnością oraz z pracą dydaktyczną jako wykładowca air jordan 4 military blue 2024 akademicki.
Projekt Akademia Zdrowia 50+ to cykl wykładów i warsztatów o tematyce prozdrowotnej, skierowany do osób powyżej 50. roku życia. Jego celem jest popularyzacja nauki i ukazanie jej praktycznego znaczenia w profilaktyce chorób cywilizacyjnych, zagrożeń środowiskowych oraz promowaniu aktywnego starzenia.
Projekt realizowany jest dzięki dofinansowaniu ze środków budżetu państwa OnlinenevadaShops° , Liberty London x adidas mesa Collection Releases January 10 , adidas mesa glitch world skin cancer center greenwood, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II”.