
- best nike running shoes
- Мягкая игрушка solar "зайчик" фиолетовый (38 см) c47101-1 — цена 588 грн в каталоге Мягкие игрушки ✓ Купить детские товары по доступной цене на Шафе , Украина #174186276
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła właśnie przetarg na prace przygotowawcze związane z rozbudową drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz – Lesko. Zakres obejmuje również dwa mosty: na rzece Osława w Zagórzu oraz na rzece San w Postołowie. Długość planowanego odcinka to około 4,9 km. Termin składania ofert upływa 14 listopada br.
To już drugi przetarg dotyczący dokumentacji projektowej. Poprzedni został unieważniony, ponieważ wszystkie złożone oferty przekroczyły budżet przewidziany na realizację zadania.
Nowy przetarg – nowy zakres
Przetarg swoim zakresem obejmuje wykonanie elementów koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU).
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie powiatów sanockiego i leskiego, w ciągu DK84 pomiędzy miejscowościami Zagórz i Lesko. W ramach rozbudowy nawierzchnia drogi zostanie dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś.
Zakres prac przewiduje m.in.:
- budowę i przebudowę obiektów inżynierskich,
- zabezpieczenie osuwisk,
- wykonanie dodatkowego pasa do wyprzedzania na podjeździe,
- budowę chodników i zatok postojowych.
W nowym przetargu wprowadziliśmy kilka zmian:
- ograniczenie zakresu badań geologicznych w rejonie osuwisk – pełne rozpoznanie dotyczy tylko tych, które mogą oddziaływać na inwestycję lub na które inwestycja może mieć wpływ,
- ograniczenie liczby analizowanych wariantów – na wstępnym etapie przewidziano analizę możliwości korekty trasy oraz uszczegółowienie prac projektowych dla jednego wariantu (w istniejącym korytarzu lub po nowym śladzie),
- część badań nawierzchni zostanie wykonana przez Laboratorium Drogowe GDDKiA w Rzeszowie (Wydział Technologii i Jakości Budowy Dróg).
Cel inwestycji
Droga krajowa nr 84 stanowi bezpośrednie połączenie zachodniej części województwa podkarpackiego z przejściem granicznym w Krościenku. Kluczowe jest zwiększenie nośności drogi, tak aby umożliwiała ruch pojazdów ciężarowych o nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony.
Według Generalnego Pomiaru Ruchu (GPR) z lat 2020/2021, średni dobowy ruch na odcinku Zagórz – Lesko przekraczał 10 tys. pojazdów na dobę. Dla porównania, w 2015 roku było to około 8 tys. pojazdów. Wzrost Nike Aurinkolasit Circuit - 100 - Nike chuteira nike phantom venom neighborhood pack Premium 'White/White' 2025 HF2893 natężenia ruchu oraz postępująca degradacja nawierzchni wskazuj run the jewels x nike sb dunk lową na pilną potrzebę przebudowy.
Dodatkowo, zwarta zabudowa oraz obecność obiektów użyteczności publicznej wzdłuż DK84 generują intensywny ruch pieszy. W związku z tym konieczne jest wprowadzenie segregacji ruchu, poszerzenie jezdni i budowa nowych chodników oraz przebudowa istniejących.
Efektem inwestycji będzie poprawa komfortu podróżowania oraz zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu, w tym pieszych i rowerzystów.
