Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” ma w planach zakup 23 nowych autobusów zasilanych gazem ziemnym CN G oraz 7 pojazdów elektrycznych. W przypadku gazowych autobusów pojawił niespodziewany problem. Ofertę na sprzedaż kilkudziesięciu pojazdów zgłosiło dwie firmy, ale chcą one więcej pieniędzy, niż budżet zarezerwowany na ten cel przez ZG PKS.
Jeszcze w październiku ZG PKS ogłosił przetarg na zakup 23 autobusów gazowych. Na to zadanie przewoźnik pozyskał dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy w kwocie 29 mln zł. W sumie nowe pojazdy łącznie miałyby kosztować 39,6 mln zł i tyle też pieniędzy przygotowano. Niestety, firma ABP Bus & Coach ze Słupska zaproponowała aż 44,5 mln zł, a VBI Busiimport PL z Gierłatowa jeszcze więcej, bo 44,6 mln zł. ZG PKS musiałby wiec dołożyć 5 mln zł, ale nie wiadomo czy uda się znaleźć dodatkowe środki.
Nowe autobusy mają mieć 12 metrów długości, powinny być zasilane gazem ziemnym CNG i silnik ma spełniać normy emisji EURO VI step E. W pojeździe musi znaleźć się 60 miejsc dla pasażerów. Autobusy powinny być przystosowane do co najmniej jednej osoby na wózku inwalidzkim lub na wózku dziecięcym. Nowe pojazdy mają być dostarczone w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy na ich zakup.
ZG PKS stawia nie tylko na autobusy zasilane gazem, ale i na „elektryki”. Przewoźnik przygotowuje się do zakupu pojazdów elektrycznych. Udało się na ten cel pozyskać z Krajowego Planu Odbudowy 22,6 mln zł. Łączny zaś koszt tej taborowej inwestycji to 31 mln zł. ZG PKS jest operatorem linii MKS i obejmuje swoją siecią komunikacyjną 18 gmin.