Trzy dni trwały prace przy montażu belek w przęsłach nowego mostu Załęskiego. Jest on częścią budowy Wisłokostrady, czyli największej z obecnie realizowanych w Rzeszowie inwestycji drogowych.
Montaż belek prefabrykowanych w przęsłach mostu Załęskiego rozpoczęła się w poniedziałek. Przęsła są trzy – w dwóch skrajnych zamontowane zostało 48 belek. Każda miała 18 metrów długości. W przęśle nurtowym, czyli nad samą rzeką Wisłok, zamontowano 24 belki, każda o długości 28,5 metra. Ze względu na ich masę oraz rozpiętość przęseł mostu do montażu używany był specjalny dźwig. Jego udźwig to aż 800 ton. Montaż zakończył się w środę.
Prace na budowie Wisłokostrady, czyli drogi, która połączy al. Rejtana z ul. Generała Maczka trwają w wielu miejscach. Oprócz mostu Załęskiego powstaje druga przeprawa – most nad rzeką Młynówką. Trwają tam już roboty związane m.in. z montażem krawężników oraz betonowaniem chodników na płycie pomostu.
Z kolei przy budowie estakady, która przebiegać będzie nad torami kolejowymi, do chwili obecnej wykonano prace palowe pod 14 z 16 podpór. Ponadto zabetonowano 13 z 16 ław fundamentowych podpór. Obecnie trwają prace związane z montażem zbrojenia i przygotowaniem do betonowania pozostałych fundamentów. Kontynuowana jest także budowa muru oporowego pomiędzy estakadami.
Prowadzone są także roboty związane ze wzmocnieniem podłoża pod nasypy oraz budowa kanalizacji deszczowej i infrastruktury podziemnej.
Koszt budowy Wisłokostrady to prawie 170 mln zł. Inwestycja będzie gotowa wiosną 2026 roku. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm – ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o.