W poniedziałek miasto przekaże tereny konsorcjum firm, które mają zbudować Wisłokostradę w Rzeszowie. Dziś w ratuszu podpisano umowę na tę inwestycję. Za 32 miesiące trasa, która połączy aleję Rejtana z ulicą generała Stanisława Maczka ma być gotowa.
Przypomnijmy, że Wisłokostradę w Rzeszowie zbudują ANTEX II i Wysowa Mosty. Wybrano je spośród 13 firm i konsorcjów, które zgłosiły się do przetargu. Zwycięzcy zaproponowali, że jedną z najważniejszych drogowych inwestycji w Rzeszowie wybudują za 169 mln zł.
– Na tę inwestycję mieszkańcy Rzeszowa czekają od kilkunastu lat. Przygotowania trwały dość długo, ale udało się nam wszystko dopiąć, zdobyć wszelkie niezbędne pozwolenia, zabezpieczyć ogromne pieniądze i wybrać wykonawcę, który to połączenie drogowe wykona. To historyczny moment dla Rzeszowa – podkreśla Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Nowa trasa przebiegać będzie nad Wisłokiem i połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka. Jak dodał prezydent, ma ona przede wszystkim ułatwić dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19 i odciążyć z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum Rzeszowa, zwłaszcza al. Piłsudskiego.
- PRZECZYTAJ TEŻ: Najpierw Wisłokostrada, później przebudowa ronda Pobitno
– Już w poniedziałek przekażemy wykonawcy tereny i budowa będzie mogła się rozpoczynać – mówi Konrad Fijołek.
Kiedy pojedziemy Wisłokostradą? Według planów, budowa ma się skończyć w ciągu 32 miesięcy. A to by oznaczało, że trasa zostanie oddana dla kierowców na wiosnę 2026 roku.
Budowa Wisłokostrady w Rzeszowie. Co obejmuje inwestycja
Trasa nad Wisłokiem liczyć będzie 2,04 kilometra. Co obejmuje umowa:
- budowę drugiej jezdni na odcinku od al. Rejtana do targowiska przy Dworaka o długości ok. 500 m,
- budowę dwóch jezdni od targowiska do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą o długości 909 m,
- rozbudowę ulicy Ciepłowniczej i gen. Maczka na długości 631 m,
- budowę po obu stronach trasy chodników i ścieżek rowerowych o łącznej długości ok 3 286 m,
- budowę ronda na ul. Ciepłowniczej,
- budowę sześciu zatok autobusowych,
- budowę oraz przebudowę dróg wewnętrznych służących do obsługi przyległego terenu – ul. Chłędowskiego na odcinku 130 m,
- budowę mostu na rzece Młynówka długości ok. 18,8 m,
- budowę mostu na rzece Wisłok długości ok 81 m,
- budowę dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka: jezdnia lewa ma mieć 374 m, jezdnia prawa – 271 m,
- budowę oświetlenia ulicznego,
- rozbiórkę 11 obiektów kubaturowych,
- zabezpieczenie osuwiska w rejonie ul. Konfederatów Barskich i ul. Chłędowskiego,
- umocnienie rzeki Wisłok narzutem kamiennym oraz koszami kamienno-siatkowymi na odcinku o długości 457,1 m,
- przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej, sieci gazowej, sieci C.O. (wraz z przebudową komory cieplnej), urządzeń energetycznych i teletechnicznych nadziemnych i podziemnych.