Kierowcy i piesi są już zmęczeni robotami w okolicy dworców PKP i PKS w Rzeszowie. Po opadach deszczu trudno tamtędy przejść, bo ciężarówki nawożą błoto na jezdnię. Natomiast kierowcy w tamtym rejonie w ogóle nie mogą jeździć. Jak długo jeszcze będą utrudnienia?
Prace przy budowie Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego mają potrwać do końca 2023 r. Inwestycja składa się z kilku części.
Pierwsza to przebudowa placu Dworcowego, w tym parkingu podziemnego. Drugi element to uporządkowanie układu drogowego w rejonie głównego dworca. Trzecia część to zagospodarowanie terenu przy ul. Bardowskiego, skąd odjeżdżają autobusy MPK.
Tymczasowy dworzec PKP w Rzeszowie do końca sierpnia
Obecnie podróżni jeżdżący pociągami w Rzeszowie nie mogą kupować biletów w budynku dworcowym. Stanął tam w zastępstwie kontenerowy „dworzec”. Zlokalizowany został przy schodach, które prowadzą od strony dworca PKS do przejścia podziemnego pod torami. Możliwe jest, że ten tymczasowy obiekt będzie funkcjonował co najmniej do końca sierpnia.
PRZECZYTAJ TEŻ: Budowa nowego dworca PKS w Rzeszowie ma się rozpocząć w 2025 r.
Obecnie trwają roboty przy konstrukcji parkingu podziemnego. Realizowane są prace podziemne przy sieciach instalacji elektrycznej, gazowej i teletechnicznej przy ulicach Grottgera i Bardowskiego. Jest to związane ze zmianą układu komunikacyjnego tych ulic.
Jak informuje Diana Zyglewska z zespołu prasowego firmy Budimex, trwają prace przy konstrukcji łącznika parkingu podziemnego z dworcem na poziomie – 1 oraz roboty wewnątrz budynku dworca kolejowego Rzeszów Główny.
Okazuje się, że stan techniczny budynku rzeszowskiego dworca nie jest najlepszy. Budowlańców zaskoczył gorszy stan konstrukcji niż założono w projekcie. To może opóźnić termin zakończenia prac w środku obiektu. W tej sprawie Budimex rozmawia z inwestorem – PKP. Czy zostanie więc dotrzymany termin, który określono na 31 sierpnia br.?
Przebudowa dworca w Rzeszowie to inwestycja za 74 mln zł
Koszt budowy Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego wyniesie 74 mln zł. Powstanie tu m.in. parking podziemny dla ponad 100 samochodów oraz miejsc postojowych dla taksówek i rowerów. Parking z budynkiem dworca połączy podziemne przejście.
Na skrzyżowaniu ul. Grottgera i ul. Asnyka trwa budowa nowego ronda. To w ramach przebudowy układu drogowego w rejonie rzeszowskiego dworca, która obejmie ul. Grottgera na odcinku od skrzyżowania z ul. Asnyka do ul. Bardowskiego.