Zasypane śniegiem przystanki i miejsca parkingowe, zaspy na osiedlowych uliczkach. Wystarczyło, że zimą mocniej sypnęło śniegiem, a Rzeszów musiał się zmagać z komunikacyjnym paraliżem. Miasto chce to zmienić. Urzędnicy twierdzą, że znaleźli rozwiązanie.
– Poprzedniej zimy akcja utrzymania miasta była podzielona między dwie firmy. Odśnieżaniem miejskich ulic i chodników zajmowały się rzeszowskie MPGK i MPDiM, natomiast zimowe utrzymanie przystanków innej firmie zlecił Zarząd Transportu Miejskiego. Chcemy, żeby w tym roku wszystkim zajęła się jedna firma. Zakładamy, że dzięki temu akcja odśnieżania będzie przebiegać sprawniej – wyjaśnia Bartosz Gubernat z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.
Chodzi chociażby o to, żeby pługi i piaskarki, jadąc zaśnieżonymi ulicami Rzeszowa robiły porządek nie tylko na nich, ale równocześnie także na przystankach. Zajmie się tym Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Rzeszowie, które wygrało przetarg i już jest gotowe do zimowej akcji.
– W magazynie mamy przygotowane zapasy – 1500 ton soli i około 1000 metrów sześciennych piasku. W gotowości pozostaje także 80 pojazdów, które będą wykorzystywane do posypywania i odśnieżania – mówi Sławomir Progorowicz, prezes MPGK w Rzeszowie.
Umowa zakłada, że firma dostanie pieniądze wyłącznie za wykonaną pracę. Trzeba więc trzymać kciuki za łagodną zimę, wtedy koszty odśnieżania w Rzeszowie będą mniejsze.
Zima w Rzeszowie. Telefon i mail dla mieszkańców
Jednak nawet 80 gotowych do działania pługów i piaskarek niewiele pomoże, jeśli opady będą długie i wyjątkowo intensywne. Dlatego rzeszowscy urzędnicy na czas akcji Zima, uruchamiają specjalny mail i alarmowy telefon dla mieszkańców. Oba będą odbierane przez całą dobę. Numer telefonu to 17 850 80 07, adres maila: akcja_zima@mpgk.pl.
– Przypominamy też, że za odśnieżanie i posypywanie dróg i chodników na prywatnym terenie oraz bezpośrednio przy budynkach odpowiedzialni są ich zarządcy – dodaje Bartosz Gubernat.
_____
POLECAMY: