Zakończone już zostały roboty przy budowie wschodniej obwodnicy Łańcuta. Aktualnie trwa rozliczanie inwestycji z wykonawcą, firmą Antex II. Z informacji, które przekazuje Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich wynika, że kierowcy z tej nowej drogi będą mogli korzystać jeszcze w tym roku.
Obecnie są prowadzone wewnętrzne procedury odbiorowe wschodniej obwodnicy Łańcuta. Toczy się postępowanie dotyczące uzyskania pozwoleń na użytkowanie drogi, w tym nowych obiektów inżynierskich (wiaduktu, przejazdu gospodarczego, mostu oraz przepustów) co pozwoli na oddanie obwodnicy do użytku.
Ponad 3-kilometrowa obwodnica wschodnia prawie gotowa
Zadanie obejmuje wybudowanie wschodniej obwodnicy Łańcuta o długości 3,4 km od węzła autostrady A4 „Łańcut” do drogi krajowej nr 94 w Głuchowie. W ramach inwestycji wykonane zostały m.in. wiadukt nad linią kolejową nr 91, przejazd gospodarczy nad drogą gminną, most nad potokiem Mikośka, skrzyżowania z istniejącymi drogami w tym dwa typu rondo, zjazdy publiczne i indywidualne zapewniające dostęp do posesji. Jak też drogi dojazdowe, chodniki, wykonano też roboty związane z budową infrastruktury drogowej – kanalizacji deszczowej, uzbrojenia terenu, oświetlenia drogi.
Droga ma klasę techniczną „G” – drogi głównej i spełnia standardy drogi wojewódzkiej. Całkowita wartość projektu wynosi około 90 mln zł i jest dofinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 32,5 mln zł.
W Łańcucie powstał drogowy tunel
Jeszcze 19 lipca br. w Łańcucie oddano do użytku układ drogowy wraz z tunelem. Od tego dnia kierowcy mogą nim jeździć. Wykonawca inwestycji zakończył pozostałe roboty budowlane, prace porządkowe oraz procedury odbiorowe. Obecnie trwa rozliczanie projektu. Do czasu formalnego przejęcia przez inwestora, odcinek tej drogi pozostaje w utrzymaniu wykonawcy.
Zakres tego zadania obejmował: budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 wraz z infrastrukturą towarzyszącą na odcinku objętym zakresem inwestycji. Wykonano chodniki oraz ciągi pieszo-rowerowe. Usunięto drzewa i krzewy kolidujące z budową. Rozebrano niektóre budynki, nawierzchnie jezdni, skanalizowano potok Mikośka na odcinku ok. 54 metry, przebudowano infrastrukturę techniczną.
Oprócz tego wybudowano grawitacyjną oraz ciśnieniową kanalizację deszczów, przebudowano ulice: Kolejową, Kasprowicza i drogę gminną. Całkowita wartość projektu, z uwzględnieniem tunelu drogowego, wynosi ok. 60 mln zł, w tym 17,6 mln zł pochodzi z PKP PLK.
Parametry tunelu pozwalają na przejazd samochodów do wysokości 4,60 m. Ten obiekt to znaczące ułatwienie dla wszystkich użytkowników drogi wojewódzkiej nr 877, którzy na co dzień korzystają z tego odcinka. Nowoczesne oświetlenie, monitoring oraz odpowiednie oznakowanie sprawiają, że tunel spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa. Sama wartość tunelu to 36 mln zł. Powstał pod przejazdem kolejowym wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 877 Naklik – Leżajsk – Szklary.